8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    lo-renz

hoe aangekochte iTunes films streamen naar apple tv

beste graag had ik een antwoord gekregen op mijn maanden lange zoek tocht naar volgend probleem.

momenteel heb ik oude iMac staan waar al mijn films en muziek opstaan. zowel aangekochte als geripte films. nu heb ik ook een macbook air
    die ik beneden gebruik voor mijn papier werk te doen. En ik moet toegeven dat ik de laatste tijd meer en meer beneden bezig ben. Nu is is de opslag capaciteit van die Air wel niet genoeg voor al mijn films uiteraard . Nu zouden wegens een benutten van een extra ruimte de kamer nodig hebben waar de oude mac staat. daarom dat ik om de iMac na 7 jaar eindelijk te verkopen omdat ik zondig vind om deze heel de dag te laten draaien om mss eenmaal per maand naar een film te kijken . nu zou ik natuurlijk al mijn aankopen nog steeds willen bekijken op mijn tv via de apple tv.
    dus hoe los ik dit best op ? koop ik een nas maar dan kan ik waarschijnlijk geen iTunes films afspelen of zijn er nog ander opties? we beschikken ook over 2 iPads mss dat dat dit ook een optie is . laat gerust jullie antwoorden weten. want alles die ik nu momenteel vind op het net is onverstaanbaar voor mij

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt natuurlijk de iMac uitzetten, en alleen aandoen wanneer je een film wilt kijken. Als dat grofweg eens in de maand is, zal dat geen groot obstakel hoeven te zijn.

Als je de films e.d. permanent bij de hand wilt hebben, kun je ze inderdaad bijvoorbeeld een NAS aanschaffen en je iTunes-bibliotheek daarop zetten. Je moet dan wel zorgen dat je computer verbinding met de NAS heeft, maar dan kun je ze via je Apple TV afspelen zoals altijd.

Bijdrager
    lo-renz

dus er is geen manier om de films te kunnen bekijken van op de nas zonder een mac aan te staan hebben ? dit is wel omslachtig kun je ook niet via de iPad bij u bestanden die op de nas staan of kun je die dan ook niet openen ?
    is een apple mini dan de oplossing en die in de meterkast zetten bv ?

Bijdrager
    penseel

Of QNAP, https://www.qnap.com/nl-nl/family_apply_v2/con_show.php?op=showone&cid=4
    https://www.qnap.com/en-us/cell_app/
    En ook hier meer mogelijkheden, ook als je in het buitenland verblijft.

Bijdrager
    penseel

Of je zet al je films en muziek op een externeschijf, die kan je ook aansluiten op je tv. Probeer eens wat.

Bijdrager
    hatolex

Een beetje smart tv speelt de films moeiteloos af van een willekeurige harde schijf, bij mij een LaCie met USB aangesloten op een Samsung tv

Bijdrager
    nnsa

Een NAS (van Synology of Qnap) in kombinatie met Plex mediaserver op die NAS zullen perfekt doen wat je wil. Als je al je media-bestanden hebt overgezet vanaf je oude Mac, kun je hem uit roulatie nemen. Gekochte films binnen iTunes kun je zo-wie-zo afspelen vanuit de cloud via AppleTV. Voor een maximale beleving moet je wel een AppleTV4 hebben !

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.