14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Jef

Hoe 2 fotos in mekaar laten vloeien ?

Ik heb 2 kleurenfotos in gray gezet, daarna in duotone en voorzien van 2 kleuren. Dan alles netjes in RGB en in elke foto heb ik een layermask gemaakt, voorzien met het gradient tool naar een mooie fade out.
    dan een apply gedaan van het layer mask en ik heb nu 2 fotos die ik naadloos in mekaar wil laten vloeien. Als ik ze over mekaar schuif, het uitvloien naar wit, blijft mijn rand nog zichtbaar van de foto, ook als ik ze verder leg blijven de donkere gedeelten te fel afgeboord.
    Moet er nog ergens gefade worden op de overvloei zelf?
    Hetgeen ik wil bereiken is te zien in :
    http://www.mil.be/aircomp/unit.asp?LAN=N&UNIT=V61500
    de 4 fotos die in mekaar overgaan boven langs www-mil-be

Bijdrager
    ttle

heb je gradient gebruikt met wit of transparant?

Moderator
    Lucas Raggers

Met een beetje trial & eroor ben ik er gekomen, denk ik. In twee layers heb ik twee fotos. De overlapping selecteer in layer 1. In de gradient editor kies ik de 2e preset. Vervolgens klik ik op het tweede rood omcirkelde icoontje. Vervolgens klik ik bij color op het blauwe pijltje en selecteer background. OK en dan kan ik gradienten. In layer 2 idem dito, alleen dan de andere richting op gradienten.

Bijdrager
    Jef

@ ttle : heb gradient met wit gebruikt
    @ lucasraggers : bedankt voor de tip en het voorbeeld, dit is inderdaad wat ik wil bereiken.
    Ga straks eens proberen.

Groeten,
    Jef.

Gast
    Anoniem

Die banner van mil.be hebben ze volgens mij gemaakt door de clone stamp tool in één afbeelding te gebruiken om te clonen, en in een andere afbeelding om te ‘stampen’. En door een grote toolbrush met een zachte rand te gebruiken en misschien door nog met opacity ervan te goochelen.

Bijdrager
    Jef

@ lucasraggers : de techniek werkt, maar mijn layer 1 blijft altijd boven liggen en layer 2 komt er niet doorheen, moet je in het layerpalette ook nog iets veranderen, opacity of iets dergelijke ?

@ Haka : dat is mogelijk, bedoeling voor mij is dat de fotos echt mooi in mekaar overvloeien. met clone stamp en toolbruch kun je inderdaad de randen wat laten overvloeien.

Ik zal nog ergen iets fout doen met de layers of de layeropties denk ik, want beide fotos vloeien uit naar wit, of moeten ze naar transparant gaan?
    Als background heb ik transparant gekozen.

Bijdrager
    tiny

@ ttle: een Layer Mask kàn helemaal geen transprant ‘bevatten’. Slechts zwart of wit. Het effect is dat waar het masker naar zwart weg loopt het transparanter zal worden…

@ Jef: Alles wat in een masker zwart is, wordt transparant. Je hoeft dus niets met transparency te doen.

Wat ik zou doen is het volgende:

Begin met een achtergrond. Dit wordt je onderste laag. Overal waar alle bovenliggende elementen transparant zijn, zal je deze achtergrond zien. In het voorbeeld op de site hebben ze misschien wel een van de blauw- of grijstinten als achtergrond gebruikt. Je kan ook een verloopje gebruiken of een plaatje. Whatever.

Vervolgens plaats je de beeldelementen die je wilt gebruiken elk in aparte lagen bovenop de achtergrondlaag.

Daarna per laag een masker toevoegen en met zwart in het masker tekenen. Je kunt een zacht penseel gebruiken of blurs loslaten op het masker.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met je voorlaatste zin maar misschien heb je met wit zitten tekenen in de laag in plaats van in het masker. In het lagenpalet zie je tussen het oogje en de iconen voor laag en masker òf een penseeltje (je werkt dan in de laag) òf het maskersymbool (grijze valkje met wit vierkantje erin; dan werk je in het masker).

Het mooie van het werken met maskers is dat het non-desctructief is. Als je later weer met wit in je masker tekent, poets je het gewoon weer terug.

Suc6 d’rmee ennuh, kan je eens wat resultaten online zetten?

Bijdrager
    Jef

Bedankt voor de info Tiny, ga zodadelijk proberen, als ik iets heb zal ik het tonen hier op het forum.[/img]

Bijdrager
    Jef

OK Tiny, werkt perfect nu, maar hoe kan ik iets online zetten, je moet daar een voor publiek toegangkelijke pagina voor hebben ?
    Toch bedankt voor de tips aan allen die reageerden.

Jef.:lol:

Moderator
    Lucas Raggers
    ”Jef”

… hoe kan ik iets online zetten, je moet daar een voor publiek toegangkelijke pagina voor hebben?

Upload het heel eenvoudig hier: http://macosx.nl/forum/album_personal.php?user_id=902

Bijdrager
    Jef

Bedankt lucasraggers, het is mij gelukt, hij staat nu in mijn persoonlijke galerij.

Nogmaals mijn dank aan allen om een beginneling op weg te helpen.

Jef.

Bijdrager
    tiny

Top Jef. Leuk dat het allemaal gelukt is en dat je het nog laat weten en het resultaat online zet ook. Dat maakt ons de te bereidwilliger :D

Blijf maar komen met die vragen over Photoshop…

Bijdrager
    freshface
    ”tiny”

Blijf maar komen met die vragen over Photoshop…

Hoe unlock je een layer :D

Bijdrager
    Torz

De background? Dubbelklikken hierop.. en ok
    De rest met het slotje bij lagen palet.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.