14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    JapserP

Hmmm, welke Canon DSLR?

Ja, ik weet niet zo goed meer welke DSLR ik nu moet kopen! Ik heb een budget van ong €1100,- en ik zit te dubben tussen de 550D, de 600D en de 60D. Als ik de 60D neem, heb ik eigenlijk niks over voor extra lenzen en andere accessoires, maar na het kijken van extreem veel footage van deze 3 camera’s zie ik niet zo gek veel verschil, wat je ook ziet in de specs.

Dusss, wat is volgens jullie de ‘Best bang for the Buck’? :sarcastic:

Bijdrager
    Flesh

Aangezien de lenzen de camera maken, moet je zeker zorgen dat je nog geld over hebt voor een of meerdere goede lenzen. Ik zou de 60D dus persoonlijk afvinken. Verschil tussen 550D en 600D is (voor zover ik weet) enkel het uitklapbaar LCD scherm. Vraag je af of dat €100 verschil waard is voor jou, en maak je keuze:lol:

Bijdrager
    Qmagic

Als het een allround camera moet worden, zijn de 550D en de 600D goed genoeg. Neem niet een standaard kit-lens maar investeer in de betere (en dus ook duurdere) lenzen, zoals “Flesh” ook al aangaf, de lens bepaald de kwaliteit van je foto.

Bijdrager
    Afroman
    Flesh op 09 februari 2012

Aangezien de lenzen de camera maken, moet je zeker zorgen dat je nog geld over hebt voor een of meerdere goede lenzen. Ik zou de 60D dus persoonlijk afvinken. Verschil tussen 550D en 600D is (voor zover ik weet) enkel het uitklapbaar LCD scherm. Vraag je af of dat €100 verschil waard is voor jou, en maak je keuze:lol:

En met de 600D kan je draadloos flitsen. Bij de 550D heb je een adapter nodig.

Bijdrager
    TheBigZ

Beroep: cameraman!:lol:

Bijdrager
    JasperP95

Misschien moet ik er inderdaad even bij vermelden dat de camera in kwestie vooral gebruikt zal worden voor het schieten van video’s.

Bijdrager
    JapserP

Ohja, hierboven ben ik met een blijkbaar oud account die nog op de iPhone staat.

Bijdrager
    IBram15

Dan zou ik de 600D verkiezen boven de 550D omdat het uitklapbare scherm handig kan zijn bij het schieten van video’s.

Bijdrager
    Livebox

Ik heb zelf de 550D als extra body gehad. En is zeker geen verkeerde camera. Als je extra geld over hebt voor het klapscherm of het kunnen besturen van een flitser op afstand dan zou ik zeggen 600D, anders lekker gaan voor de 550D en extra geld besteden aan de objectieven. (550d en 600D hebben beide de zelfde sensor)

Zelf gebruik ik het aansturen van flitsers op afstand met de 7D nooit. Mis het ook niet op de 5DII, maar dit is voor iedereen weer anders;-)

Bijdrager
    The Jesus

Koop de 600D, dat scherm is erg handig voor video. Koop een goede lens. Beter een goede tweedehands, (kan ook voor je camera) dan een slechte nieuwe. De 60d valt buiten budget. Ik heb de 17-55mm die is ideaal voor filmen: altijd f2.8. Net niet nieuw is een 600D met zo’n lens te doen binnen je budget. Daar kan je een hele poos mee vooruit. En een heel fijne scherpe lens voor fotografie; het is tenslotte een fotocamera;-)

Bijdrager
    Livebox

De 17-55 is absoluut een prima objectief. Helaas niet goedkoop, maar zeker zijn geld waard.
    Verkoop die van mij dan ook met tegen zin, maar ligt hier eigenlijk alleen stof te vangen

Bijdrager
    Afroman

Koop een goede lens. Beter een goede tweedehands, (kan ook voor je camera) dan een slechte nieuwe

Nou euh, tweede hands gear moet je wel erg goed mee opletten of er geen krassen op het glas zit. Of sowieso dat er geen vlekken in zitten. Oud is niet altijd beter.

Bijdrager
    The Jesus

Er is best goede bijna nieuwe apparatuur te koop. ik heb al een hele poos plezier van een 600D met lens van een paar maand oud. Was nieuw buiten budget. :ftim:

Bijdrager
    Obi

Canon heeft zojuist de D5mkIII aangekondigd, maar er zou ook nog een Canon D650 op stapel staan. Mogelijk kan dat ook een interessante optie zijn.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.