5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    lunapics

HK soudsticks + iSub gaat niet te luid

HK soudsticks nieuw gekocht prima geluid maar erg hard krijg ik het niet. Voor itunes goed maar hoe krijg ik het harder met televisiekijken (draadloos via satelliet en dac 100 video converter en vidi)
    BBc world is bijna niet te verstaan. Alle voorkeuren geluid staan goed(op zijn hardst) Moet ik dit softwarematig gaan oplossen met een soort van versterking van het signaal? Iemand hier ervaring mee ? Dank

Bijdrager
    Oupro

De soundsticks zijn ideale speakers voor op je bureau bij je computer. Maar niet echt bedoeld om bij een tv neer zetten. Simpelweg omdat ze gebouwd zijn om dicht op te zitten, iets wat bij een tv meestal niet het geval is.

Ik heb een week of twee terug mijn Soundsticks op de tv aangesloten gehad. Dit was toen overigens goed te doen. Sterker nog mijn ouders vroegen zich af waar dat geluid allemaal vandaan kwam.

Bijdrager
    LeBigMac

ehh wellicht en domme opmerking: heb je alle volumeknoppen dan al vol open staan?

Je kunt als het goed is op minimaal twee plaatsen het volume opkrikken:? . Op de soundsticks zelf en op je Mac. Daarbij kent mijn iMac een algemene volume knop voor de line-out en kan VLC ook nog eens volume regelen. Die moeten meestal (afhankelijk van signaalsterkte) allemaal open wil mijn line-out aan een beetje spanning komen om bv. mijn stereo lijn-ingang te voeden. Het lijkt me stug dat je soundsticks alleen kunnen fluisteren…

Je zal geen voegen uit de muur blazen, maar het moet een kamer(tje) toch wel van geluid kunnen voorzien.

Bijdrager
    ronald

Op d erechter stick kan je volume regelen. standaard staat dit zeer laag, zie je beschrijving.

regel volume op hoogste stand, lukt het niet dan dien je jezelf even te aarden (houd iets metaals vast en raak dan de volume toets aan)

vervolgends kan je zoals eerder aangegeven het volume op meerdere plaatsen verhogen. ook in itunes werkt volume apart naast bovengenoemde 2 mogelijkheden.

er komt een behoorlijk hard volume uit, voor juiste kwaliteit de isub lager inregelen.

Bijdrager
    lunapics

ahum, ja dat is het antwoord, ik heb alleen geen enkele beschrijving bij de soundsticks gekregen. Dank je wel Ronald. Misschien een leesbril of zoiets?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.