9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Univero

Hitte macbook pro

Beste,

Afgelopen keer heb ik het spel Guild wars 2 getest op mijn macbook pro (15 inch model, 4 gb ram, 2.8 GHz duo core, nVidia GeForce 9400m/9600m GT). Deze draaide ik onder Bootcamp, Windows 7 32-bits. Toen ik echter in het spel terecht kwam begon mijn macbook na een tijdje flink te blazen en werd deze heel warm. Volgens speedfan en een ander temp. meting programma zelfs temperaturen van rond de 90 graden!

Nu is het zo dat het spel de min. eisen heeft van een Intel Core 2 Duo 2.0 Ghz (zou dus moeten kunnen) en Intel HD 3000/Geforce 7800/Ati x1800. Op verschillende sites werd op forums gezegd dat de 9600m GT GW 2 wel zou moeten kunnen draaien, alleen niet op hoge settings (logisch uiteraard).

Verder zijn er ook geen problemen, mijn macbook blijft gewoon draaien en en het spel draait zelfs soepel zonder haperingen op low settings. Mijn vraag is echter hoe het komt dat mijn macbook dan toch zo superhard blaast en of dit erg is voor de laptop zelf? Het is soms ook dat mijn macbook gewoon warm wordt tijdens het draaien van windows 7, en dan ook wat begint te blazen, echter niet zo erg als tijdens het spelen van het spel.

Alvast bedankt!

Mvg

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Ja dat is “normaal” Ik haal regelmatig 80 graden als er alleen al flash op de website staat.
    95 graden haal ik ook makkelijk als ik spel speel.
    Bij de winkel doen ze ook alsof het de normaalste zaak is ;).

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Niets aan de hand.
    De MacBook Pro voelt heet aan omdat hij het aluminium gebruikt om zijn warmte kwijt te raken.
    Hij gaat hard blazen om af te koelen.

Gewoon perfecte temperaturen dus. :thumbsup:

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Naja perfecte temp. 95 graden vind ik te heet voor een laptop ….
    En verre weg van perfectie

Bijdrager
    Niels

Het draaien van zware applicaties vraagt nu eenmaal meer van je machine (zeker als je applicaties onder windows draait).

Als je echt twijfels hebt over de temperatuur van je MBP raad ik je aan om het programma DesktopMonitor (of een soortgelijk programma) uit de App Store te downloaden. Het is niet erg als je CPU-temp. tot in de 90 graden oploopt bij het spelen van het spel. De temperatuur van o.a. de enclosure bases worden normaal gesproken niet zo heet (max 60-70 C bij zware applicaties).

Dan rest nog de vraag hoe oud je MBP is. Bij langdurig gebruik bouwt zich een stoflaag op in je fans. Gewoon een bus spuitlucht kopen en even je fans schoon blazen.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

@MEEUW Natuurlijk is de perfecte temperatuur veel lager, maar dit is niets om je zorgen over te maken. Als je afbeeldingen of films gaat renderen komt het nog veel hoger!:lol:

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

ik vind de temp al te hoog bij weinig belasting, maar bij beetje belasting gaat je laptop al opstijgen…
    Boing zou jaloers zijn op het geluid ;).

Bijdrager
    Univero

Ah! Bedankt voor de snelle reacties.

In principe snap ik dat de macbook warm wordt(het is overigens het model medio 2009). Vond alleen de temperaturen best hoog worden. En mocht ik nu mijn monitor op de macbook aansluiten, staat deze nog dicht ook. Weet niet of dit gevolgen heeft.

Dan nog een laatste vraagje. Hoe kan het dat mijn videokaart(9600m GT) ondanks zijn lagere benchmarkscores dan de videokaarten die bij de min. requirements staan tóch het spel draait? Zou dit dan ook de hoofdzaak zijn dat hij zo warm wordt? De processor moet het namelijk aan kunnen met 2.8GHz duo core.

Zal zeker even de applicatie DesktopMonitor proberen!

Bijdrager
    b.a.j.koopman

Ik heb een MBPro 15 ( 2012 ) en speel af en toe Counter Strike GO. Deze kun je onder windows spelen en onder OSX. De beta speelde ik in Windows aangezien deze niet voor Mac beschikbaar was. Onder Windows 7 x64 loeit mijn MBPro als een tierelier en word hij echt heet. Onder OSX slaat eens in de zoveel minuten even de fan aan en dat is het dan.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is……. Windows Bootcamp op een Mac blijft niet 100 procent ideaal en al helemaal niet op een laptop. Verwacht dus niet uitmuntende prestaties ondanks dat je een Apple bezit.

;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.