4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    macha

Hitachi travelstar 1.5 tb in macbook pro 2012

Ik wil in mijn macbook pro 2012 de hitachi travelstar 1.5 tb hard disk gaan plaatsen op de plek waar nu nog een dvd speler zit.
    Heeft iemand hier op het forum z on 1.5 tb in gebruik? benieuwd naar de performance……

Bijdrager
    TBITW

Ik heb op het moment geen 1.5TB in gebruik, maar ik heb er voor gekozen de Optische schijf te vervangen met een ssd. Daarbij heb ik mijn originele hdd vervangen met een 1TB exemplaar. Aangezien de slot waar de hdd origineel zat wel voorzien is van een sudden-motion sensor en dus beschermd wordt tegen schokken. Als je een ssd-hdd combinatie hebt zou ik de ssd op de plaats van de optische schijf installeren, en de hdd laten zitten waar die zit.

De SATA aansluiting van de optische schijf is snel genoeg om de HDD bij te benen.

Bijdrager
    macha

goeie tip vd motion sensor. had k nog niet aan gedacht.
    ssd zit ik ook over te dubben maar 500 euro voor 1tb ssd vind ik toch nog wel veel geld…
    ook al is er nu een 1e prijsdoorbraakje voor ssd……
    kleinere ssds vind ik niet interessant….opslagcapaciteit gaat bij mij voor speed….
    sshd lijkt mij wel wat. 89 euro voor 1tb en toch snelheidswinst…..

heb op zolder nog een 2 gb hard disk staan waar ik destijds 1500 gulden voor heb betaald. duh

Bijdrager
    BoniMacX

hm, interessant ook er twee van in een Mac mini te monteren. ‘k wist het bestaan er nog niet van. Effe gegoogled en kwam dit tegen:
    Macrumors – I have been waiting for the 1.5tb hdd hgst travelstar slim and here it is at owc.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.