9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Karim Bizid

Hippe webmail client

Dag allen,

Ik ben in het bezit van een aantal domeinnamen met bijbehorende mail adressen en heb nog een aantal mailadressen die ik niet zelf in beheer heb en dus alleen lees.
    Nu zoek ik al een tijdje naar een webmail client waarin in alle account kan proppen (evenals dat op de computer kan).
    Graag zou ik dan ook een goede agenda en contacten mogelijkheid hebben om, ook op apparaten die niet van mij zijn, even snel in “mijn omgeving” te werken.

Atmail is eigenlijk precies wat ik zoek, maar ik ben als individu niet interessant voor hen en kan dus ook (zover ik de site begrijp) niet een enkele licentie kopen:(

Ik zou de webmail client prima zelf kunnen hosten… da’s geen enkel probleem.

Iemand die mij kan helpen?

Bij voorbaat dank!

Karim

Bijdrager
    computer space

Bij veel Plesk achtige control panels zit Horde, daar kan dat best mee, alleen gaat het versturen uit naam van al die verschillende accounts dan niet, je hebt dan 1 verzamelaccount.
    Gmail kan het wel zoals je wilt, maar dan moet je maar net Mountainviewslaaf willen zijn die af en toe anaal genomen wordt door de NSA.;)
    Ik zeg, vraag het eens op een Duits forum. Ik vermoed dat er een Duitse dienst is die goed doet wat jij wilt icm een beetje privacy.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Atmail is een goede maar wel betaald, anders Roundcube (open source)..

Bijdrager
    Yost

Contacten en agenda zijn prima te beheren via de iCloud webclient en op alle iCloud enabled devices. Mail kan ook via iCloud, maar volgens mij niet via verschillende accounts. Je zou ook eens naar myCloud kunnen kijken, Greenhost.nl schreef hier laatst over: https://greenhost.nl/2013/06/20/reclaimyourdata-owncloud-installeren/

Bijdrager
    Karim Bizid

Ziet er goed uit.
    Echter heb ik dan weer geen toegang tot m’n mailservers, daar die bij een hosting provider lopen.

Ik heb wat documentatie gevonden over atmail, dat er middels het contacteren van Atmail wel een mogelijkheid bestaat om de dienst als individu te gebruiken
    Echter kan ik in de demo ook nog niet vinden of deze dienst nu écht alleen met hun server client werkt of dat ik ook gewoon mijn IMAP adressen kan toevoegen.

Toch allemaal een stuk ingewikkelder dan ik had gehoopt.
    Ben ik dan echt de enige die dit zoekt?

Bijdrager
    jochems

Heb je al naar Google Apps gekeken? Is helaas niet meer geen gratis.

Als je alles wilt samenvoegen kun je ook een gmail adres aanmaken waarin je alle mail weer laat ophalen. Gmail kan namelijk ook als mail-client gebruikt worden. Je hebt dan mail, contactpersonen en je agenda.

Bijdrager
    Karim Bizid

Google Apps vind ik erg interessant en heb ik ook al bekeken, maar het probleem is dat ik daarvoor idd een Gmail adres aan moet maken.
    Ik zou dolgraag de Google omgeving gebruiken voor mijn eigen IMAP adressen, maar die mogelijkheid is er volgens mij niet.
    Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Bijdrager
    jochems

Dan heb je inderdaad wat over het hoofd gezien;)
    Google Apps is juist bedoeld voor bedrijven die met hun eigen domein gebruik willen maken van Google’s diensten.

Het vergt wel wat instellingen die je in je DNS omgeving van je domein moet instellen.

Maar zoals ik aangaf is dit helaas niet meer gratis. Je betaald nu een minimaal bedrag van €8 p/m, daarna kost elk mail adres €4 p/m.

Als je Gmail gebruikt als e-mail client dan kun je ook gewoon je eigen IMAP adressen blijven gebruiken.
    Ga in gmail.com eens naar instellingen -> accounts. Daar kun je POP3/IMAP e-mail adressen toevoegen waarna je na het instellen alle mail van dat betreffende account in je gmail inbox/label krijgt. Bij die instellingen kun je ook aangeven of je via dat mail adres e-mail wilt kunnen versturen. Je kunt dus gewoon je imap adres blijven gebruiken in de gmail omgeving, niemand zal jouw dan jouw gmail mailadres zien als je iemand e-mailt.

Bijdrager
    kominbeeld

hoi karim,

ik weet niet of je reeds een passende oplossing hebt gevonden voor jouw “probleem”, maar louter een mail client installeren is
    volgens mij niet de oplossing omdat de vraagstelling zich “server based” situeert.

Ik verklaar nader:
    het is niet de mail client die kan machtigen of je toegang krijgt/hebt tot verschillende email accounts.

deze accounts hebben allen hun individuele machtiging te verkrijgen via de beheerder ervan, met name de mail server.
    de mail client is eigenlijk gewoon een soort webbased toegangspoort om met de mailserver te kunnen werken (min of meer).

de oplossing met google apps is inderdaad een die werkt, maar dan moet je inderdaad de prijs erbij nemen en het feit dat
    je gegevens niet privé zijn.

ook is het zo dat niet alle mailservers zomaar toegang kunnen geven tot verschillende mailboxen (in één webbased client sessie).
    dit is een ander struikelblok. daarin maakte google het verschil tov hotmail om dit mogelijk te maken voor gebruikers (tegen betaling).

echter een mailserver als mailenable kan hier ook mee overweg.
    mijn huidige provider werkt met mailenable.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.