11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    de mossel

Hij is niet zo mooi maar……..

…….40 uur op 1 batterij is toch wel wat.
    http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=36849

Bijdrager
    lowfi

iaudio spelers kunnen ook al 32 of 36 uur… bovendien gaan ze dan altijd uit van 128kbs mp3tjes niet spoelen geen display gebruiken etc

en zo te zien niet mac compatible omdat je ranzige sony software moet gebruiken

Bijdrager
    WouterP
    ”Low-Fi”

iaudio spelers kunnen ook al 32 of 36 uur… bovendien gaan ze dan altijd uit van 128kbs mp3tjes niet spoelen geen display gebruiken etc

en zo te zien niet mac compatible omdat je ranzige sony software moet gebruiken

idd, en nog even met nadruk op dat “hij is niet zo mooi maar…” in de naam van je topic :|
    En waar voor zou je 40 uur muziek hebben? Een dag duurt maar 24 uur, een deel ervan slaap je, dan laad je hem dan toch op, dan heb je die 40 uur lang niet nodig. En als je thuis zit, dan zet je geen mp3 speler aan, tenminste ik niet als ik er een zou hebben :P, maar een stereo of radio ofzo. (tenzij je die bestanden alleen in mp3 hebt en neit op CD) Of je gebruikt hem als ie in t stopcontact zit….

Bijdrager
    itachi

logisch…doet Apple toch ook?
    als daar 40 staat neem ik aan dat je ongeveer 30 uur mee kan doen inclusief aanknopjes zitten etc.
    30 uur is tog weer 3 keer ipod 4g (die ik heb)

En waar voor zou je 40 uur muziek hebben? Een dag duurt maar 24 uur, een deel ervan slaap je, dan laad je hem dan toch op, dan heb je die 40 uur lang niet nodig. En als je thuis zit, dan zet je geen mp3 speler aan,

kan handig zijn als ik eens vergeet om hem in me dock te zetten….
    de ipod moet er gewoon elke dag in anders kan ik me reisje naar school niet plezieren.

Moderator
    unSOUND

Ze gaan zelfs uit van 48 kbs nummers… dan is het logisch dat hij zo lang met een accu doet, er kan dan veel meer in de buffer, en hoeft de schijf minder te draaien. Als je alleen maar 48 kbs nummers op een iPod zet haalt hij waarschijnlijk ook 40 uur…

Bijdrager
    vogel

40 uur is mooi, maar leest dat ding meer formats dan alleen ATRAC?

Bijdrager
    kak-tus

en 13.000 nummers op 20 gig:roll: dan gaan ze uit van muziekjes van minder dan 2 mb, iets van 1.6/1.7 mb. lekkere kwaliteit zal dat zijn…

Bijdrager
    PietjePuk

Hij is natuurlijk niet zo mooi als de iPod, maar het is toch wel één van de mooiere alternatieven die ik gezien heb vind ik. En we moeten het mss eens toegeven, maar van die 40 uur zal er nog steeds veel overschieten met alle toeters en bellen die je kunt aan zetten en met songs van een deftige kwaliteit.

Moderator
    unSOUND

De enige reden dat hij de 40 uur haalt is het feit dat ze bij Sony uitgaan van nummers van 48 kbs. Het laten draaien van de schijf kost namelijk verreweg het meeste stroom.

Sony krijgt met 48 kbs nummers ongeveer 1,5 uur aan muziek in de buffer. In die 40 uur moet de schijf dus 26 keer draaien om de buffer te vullen.

Apple gaat uit van 128 kbs, en gaat er dus van uit dat je 0,5uur aan muziek in de buffer hebt, en dat de schijf in 12 uur tijd dus 24 keer heeft gedraaid.

Kortom, de accu van Sony kon de schijf 26 keer laten draaien tegenover 24 keer bij de iPod. De duur van die Sony is ongeveer 8% meer dan die van de iPod. Zou je de iPod vol gooien met 48 kbs nummers, kom je dus ongeveer op dezelfde speelduur. Het is dus gewoon marketing…

Bijdrager
    Nikita

Een verbluffende afspeelduur van 40 uur(1)
    (1) Bij gebruik van ATRAC3Plus 48kbps

Ja zo kom ik ook aan 40 uur…

”itachi”

logisch…doet Apple toch ook?

Uh nee, Apple baseert die 12 uur op 128 kb/s AAC bestanden met de beeldschermverlichting op 2 seconden met hier en daar ’s wat skippen en de volume op ongeveer 3kwart open (dacht ik)…

Bijdrager
    Suaver

Is al een draadje over geweest: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=42442

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.