8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    zebaz

HIJ IS ER! Maar wat nu???

Mijn broer heeft nu eindelijk ook een ipod, en wel de iPod Mini. Na, zo nu en dan, gelezen te hebben dat nieuwe generatie ipods nog best wel met os9 overweg kunnen, heeft hij hem toch aangeschaft. Klein gokje, maar goed. Hij heeft dus een iMac 450 mHz (rooie) met os9 en 128 Mb ram.

Maar helaas de iPod Mini wordt toch niet herkend. Niet door iTunes en niet als Hardeschijf. Of is er toch een mogelijkheid. Weet iemand nog een oplossing?

Het beeldscherm van de iMac heeft een licht defect en ze zijn bang dat hij er misschien nog eens mee uitscheid. Dus al teveel geld willen ze niet meer investeren. Als we er osx opzetten zal hij aan die 128 mb waarschijnlijk niet genoeg heben. Meer ram dus.

Of zou het nog best mogelijk zijn om met 128 mb panther te draaien? Alleen voor internetten, iTunes en Word. Of toch maar 256 mb extra (50 euro) of 512 mb (100 euro). Nog een hoop geld als je niet veel meer wilt investeren.

Wie kan ons helpen bij dit dilemma. Want ik zit er nou ook weer niet op te wachten dat hij zijn itunes bibliotheek bij mij thuis moet bijhouden. :wink:

Bijdrager
    nebbio
    ”zebaz”

Of zou het nog best mogelijk zijn om met 128 mb panther te draaien? Alleen voor internetten, iTunes en Word.

Is wel degelijk mogelijk. Spreek uit ervaring met een iMac DV 400, maar meer (geheugen) is altijd beter.

Bijdrager
    nma

Laatste iTunes al geinstalleerd? Wie weet?

Bijdrager
    pimpel

kdraai hier nu mac os 10.2, is tragere versie als 10.3 op pismo powerbook, dus g3 500 mhz, met 128 mb ram, en inderdaad photoshop en dergelijke moet je niet proberen, maar itunes, safari, msn, en dergelijke marcheren redelijk goed. alhoewel extra ram geen overbodige luxe is ….

Bijdrager
    Zweefvliegerke

Heb hier nog een iMac G3 350 MHz 128 MB staan met MasOSX 10.2.8. en de meeste applicaties die ik daar op gebruik en altijd aanstaan : Safari, iTunes, MSN en Systeemvoorkeuren (en Word/Exel soms ook wel). Ik weet niet of panther zoveel meer ram nodig heeft, maar zou toch wel 128 MB bijsteken.

Bijdrager
    nebbio

Ik had bij de upgrade van 10.2.8 naar Panther het gevoel dat Panther met dezelfde 128Mb ram beter overweg kon dan Jaguar. Prop er dan nog een snellere harde schijf en een extra (tweedehands) geheugenlatje in en je herkent je ouwe iMac niet meer. PC-133 ram aanvaardt zo’n iMac zonder meer.

Bijdrager
    ElectricCat

Zebaz, voor dat je OS X gaat instaleren zou je eens kunnen proberen of Audion de mini onder OS 9 herkent.

Audion op http://www.panic.com

Bijdrager
    imar

Wij hadden tot een paar maanden terug een iBook FireWire (366MHz/128 MB). Die draaide 10.3.3. Photoshop e.d. waren geen probleem

Wint geen snelheidsprijs, maar werkt verder wel (en iTunes doet ’t er prima op)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.