6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Marthin

High Sierra vs mail rules voor mail met PDF bijlage

Sinds ik over ben naar High Sierra kan ik wanneer er een mail binnenkomt met een PDF bijlagen en deze middels een rule naar een lokale map wordt verplaats voor overzicht de PDF niet openen (status downloading). Huidige workaround is om eerst te testen of een mail een PDF bijlage heeft en zo ja de evaluatie van de volgende regels te beëindigen zodat de mail niet wordt verplaatst.

Laatste update heeft probleem niet verholpen, is dit een High Sierra probleem of is er iets anders fout?

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien de regel even weggooien en opnieuw aanmaken, na eerst de Mac even te hebben herstart.

Bijdrager
    Marthin

Dank, ik heb ongeveer 30 rules om te zorgen dat de zakelijke mail in overzichtelijke herkenbare folders komt. Ik heb 1 regel als test opnieuw aangemaakt maar dat helpt helaas niet.

Moderator
    Night

Ik vermoed dat dat komt omdat de rule te snel wordt uitgevoerd. Dus de uitvoering ervan vindt al plaats vóórdat de PDF in de mail volledig is gedownload. Misschien kun je hetzelfde bereiken met een Applescript waarin je een time-delay aanbrengt. Als het goed is kan je nl. ook een Applescript aanroepen via Rules in Mail.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Night.

Bijdrager
    Marthin

Dank, dit was ook mijn vermoeden. Je tip had ik nog niet bedacht, ik ga eens kijken of dit helpt. Vooralsnog werkt the workaround, gelukkig heeft < 5% van mij ontvangen mail een PDF attachment.

Moderator
    Night

Overigens wel slordig dat Apple de mogelijkheid wel inbouwt, maar niet echt de implementatie in goede banen weet te leiden;-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.