5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    arten

high sierra op een mac pro 4.1 zonder te flashen

Gisteren een nieuwe / oude mac pro 4.1 binnen gekregen.
    Hij had geen recovery partitie, dus ik was een beetje aan het zoeken hoe ik hem best een clean install kon geven. Toen bedacht ik opeens dat in mijn andere mac pro nog een twee bootable schijf zat, maar ik wist niet meer zeker welk os daar op stond.

Die schijf dus in de 4.1 gestoken en daar bleek gewoon high sierra op te staan. Het gekke was dat hij deze gewoon kon booten en ik dus gewoon high sierra kon gebruiken op een non-flashed 4.1 mac pro..

Ik heb zitten zoeken maar ik ben nog nergens op het web tegengekomen dat dit kon. Op zich maakt dit ook het hele flash gedoe via netkas overbodig, of zie ik dat mis?

Moderator
    Night

HS zal niet in 64-bits modus werken en niet alle Wifi cards worden ondersteund, maar technisch gesproken moet HS gewoon op een 5,1 moeten kunnen draaien. Apple heeft dit daarom voorkomen door de noodzakelijke firmware updater niet meer toegankelijk te maken voor oudere systemen. Dat heb jij omzeild door HS op een compatible machine te installeren. Een update op deze machine draaien zit er echter niet meer in, omdat jouw firmware niet voldoet.

Bijdrager
    FloorvN

flashen, is daarbuiten nog steeds handig te doen !
    Geeft je de mogelijkheid om 1333Mhz ipv 1066 Mhz DDR3 werkgeheugen te gebruiken, en de optie om snellere 6 core cpu’s te upgraden..

Ook zaten er dacht ik wat stabiliteits verbeteringen in de 5,1 firmware..

Dus een firmware update is naar mijn mening alsnog altijd aan te raden…

Bijdrager
    MrBelloNLD

recent hetzelfde meegemaakt

achteraf toch nog een 5,1 model van gemaakt, echter moest dat vanaf ouder Yosemite Mac OS X uitgevoerd worden (anders geen firmwareupdate na de piep (wel gewone opstart gelukkig)

Bijdrager
    arten

Ja ik heb hem ook geflashed, daar niet van.

Ik was gewoon verbaasd dat het werkte:) ik had dit nog nergens gelezen dus ik dacht dat ik op iets unieks gestoten was:p

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.