5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    guus

High Sierra met TB3 LaCie raid problemen

Hallo iedereen,

Mijn thunderbolt3 LaCie raid opslag blijft maar spinnen op HS en wil niet tot rust komen ook al wordt de HDD niet aangesproken of op gewerkt.

Nu heb ik heb ik aangesloten op mijn macbook pro met Sierra erop en daar gedraagt hij zich weer normaal. staat niet overdreven te spinnen en gaat op tijd slapen als daar de mogelijkheid voor is.

Bij HS blijft de LaCie zelfs spinnen als de mac in slaapstand staat.

Kan niet over op Sierra op deze iMac Pro anders had ik dit meteen gedaan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, of is dat een van de vele bugg’s in het systeem en moet geduldig wachten totdat Apple de problemen uit deze software haalt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  guus.

Moderator
    Night

Ik denk dat je het beste even een mailtje kan sturen naar LaCie (Seagate) tech support. Als er met hun disks i.c.m. HS problemen zijn, zijn zij het die het het eerste weten, ook als er een mogelijke oplossing is.

Heb je zelf al de System updater gedraaid (zie laCie site)?

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Night.

Bijdrager
    guus

Dank je wel Night.

heb idd contact opgenomen met support afgelopen week. Ze weten het niet. heb inmiddels uit de link aantal wel enkele aanpassingen kunnen doen ivm de energiebesparing. wacht ff het antwoord van support af, wat ik met betrekking tot jouw suggestie heb gegeven en wil dan een system updater draaien.

houd je op de hoogte

Moderator
    Night

De systeemupdater is altijd slim om te doen. Evt. bugs zijn daarin verholpen.

Bijdrager
    guus

vanmorgen de systeemupdater gedraaid en alles lijkt heel positief.

schijf is mooi rustig en gedraagt zich zoals het hoort.

ben blij, thnx voor de tip

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.