3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Ome Kor

High Sierra checkt videobestanden

Vandaag ripte ik een paar DVD’s met tv-series, met Handbrake met mijn iMac die nog El Capitan draait. Deze m4v-bestanden zette ik op mijn NAS. Als ik ze wil bekijken met mijn MacBook Air met High Sierra, dan krijg ik eerst gedurende 10 á 15 seconden deze melding te zien:

Aan het icoontje te zien heeft het iets met beveiliging te maken (viruscheck/gatekeeper?). Het vreemde is dat alleen de bestanden die vandaag aangemaakt zijn dit hebben. Het vervelende is dat bestanden die al eens gecontroleerd zijn weer gecontroleerd worden als ik ze nogmaals wil bekijken.

Oude videobestanden die ik reeds op mijn NAS had staan en in het verleden bekeken heb, die starten gewoon zonder gecheckt te worden.

Na enig Googlen vond ik dit:
    https://forums.macrumors.com/threads/“verifying”-upon-opening-every-file.2065395/

Wachten maar tot Apple het fixt, of is het een (veiligheids) feature?

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  Ome Kor.

Bijdrager
    TheBigZ
    Ome op 04 oktober 2017

Na enig Googlen vond ik dit:
    https://forums.macrumors.com/threads/“verifying”-upon-opening-every-file.2065395/

Wachten maar tot Apple het fixt, of is het een (veiligheids) feature?

Of een clean install doen van HS. (volgens meerdere posters in jouw link lost dat het probleem op.)

Bijdrager
    Ome Kor

Ik heb op het moment geen tijd/zin om een clean install te doen en gebruik nu dat automator-script, dat werkt ook. Voor de rest werkt HS prima biji mij, als er zich andere problemen voordoen (klopklop) dan kan ik het alsnog overwegen.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  Ome Kor.
    • Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  Ome Kor.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.