8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Unlock32

High Sierra blijft bestanden controleren

Sinds de installatie van High Sierra kan ik geen enkel bestand – films bijvoorbeeld – in VLC afspelen zonder dat het bestand uitgebreid gecontroleerd wordt….iemand een idee waarom dat is?

Bijdrager
    Ome Kor

Heeft iets met gatekeeper te maken blijkbaar:

[opgelost] Verifing van sommige bestanden uitzetten

https://forums.macrumors.com/threads/“verifying”-upon-opening-every-file.2065395/

Het vreemde was wel dat na een schone installatie van High Sierra ik van het probleem af was.

Bijdrager
    Unlock32

Dank je wel Ome Kor, het is mij duidelijk.

Bijdrager
    sciletto

Ja daar wordt ik ook helemaal gek van. Ik heb wel een schone installatie gedaan en het was idd even weg maar nu is het weer terug. Hoe groter het bestand, hoe langer het duurt. Echt knetter dol wordt je ervan. Ik edit ook nog eens dus me frustratie loopt aardig op.

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je een voorbeeld van zo’n bestand?

Bijdrager
    Ome Kor

Als je de bovenste link in mijn bericht volgt, dan vind je een bericht van Madcat waar de mogelijke fix in staat.

Ik had High Sierra ook opnieuw geïnstalleerd en nu heb ik geen last meer. Dat kan natuurlijk zijn omdat de door mij geripte bestanden nu van een eerdere datum zijn dan mijn 2e High Sierra installatie. Ik zal van het weekend eens testen of ik weer problemen krijg als ik iets nieuws van een DVD rip.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 4 weken geleden door  Ome Kor.
    • Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 4 weken geleden door  Ome Kor.

Bijdrager
    Unlock32

Hier kan ik mijn bestanden (voor High Sierra) wel gewoon openen/afspelen maar nieuwe bestanden dus niet. Las trouwens op één van de laatste pagina’s in de tweede link van Ome Kor dat dit opgelost gaat worden in een nieuwe update?

Bijdrager
    Ome Kor

Vandaag een film geript met mijn iMac (El Capitan) en op mijn NAS gezet. Ik kan die film gewoon afspelen op mijn MacBook zonder dat ie gecheckt wordt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.