9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    NASI-GORENG

High sierra 10.13.6 (17G7024) update beveiliging blijft hangen.

High sierra 10.13.6 (17G7024) beveiliging blijft hangen.

update uitgevoerd, Herstarten blijft hangen en wil niet opstarten moet aan/uit ingedrukt houden en de update blijft in de appstore als niet uitgevoerd staan safari is wel geüpdatet.

Hoe krijg ik de beveiligings update alsnog uitgevoerd en kan de Macbook pro normaal weer uitzetten.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden geleden door  NASI-GORENG.

Bijdrager
    fatboysmart

Bedoel je dat hij blijft hangen na de automatische herstart direct na de update? Zo ja, hoe lang heb je hem de tijd gegeven? Soms kan het wel tien minuten of langer duren voordat hij doorgaat.

Moderator
    Night

Bij mij duurde die ‘kleine’ update bijna een uur:-(

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja je moet geduld hebben tegenwoordig. Je ziet soms meerdere keren de voortgangsbalk verschijnen (vaak vanwege een kennelijk noodzakelijke herstart die door de installer uitgevoerd wordt.) Soms staat er dan bij hoe lang het nog gaat duren (wat een schatting van lik me vessie is) en soms staat er niets bij en lijkt er ook niets te gebeuren. Een update zal wel sneller gaan maar een complete installatie duurt erg lang ook als de drive een SSD is.

Bijdrager
    NASI-GORENG

Ok duidelijk het is iets wat ik niet ben gewend met Apple en de MBP waarschijnlijk doen oudere systems er niet meer zo toe en zijn niet belangrijk genoeg om het fatsoenlijk af te wikkelen.

Baal er wel van nogmaals bedankt voor de response .

Btw het wordt wel warm en dat is voor een MBP gevaarlijk

Moderator
    Night

Zorg voor voldoende ventilatie rondom en pak er anders een ventilator bij. Maar je MBK kan zelf prima in de gaten houden of hij te warm wordt hoor.

Bijdrager
    GoeieDag

Gevaarlijk?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Meestal (zo niet altijd) gaat bij een Mac die hangt op een moment dat het OS de ventilators nog niet aanstuurt d.m.v. de temperatuur sensors de ventilator op volle toeren draaien. Met dat “gevaar” valt het dus wel mee, daar is echt wel over nagedacht. En in het uiterste geval schakelt de CPU uit als de temperatuur ruim boven het max. toelaatbare komt.

Bijdrager
    NASI-GORENG

Het probleem is ” hij wil niet uit ” moet middels de Power knop uitzetten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.