16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Bazzerd

High res image uit word

Even een vraag: ik heb een word document waar een aantal afbeeldingen in staan van aardige kwaliteit. Als ik deze apart op wil slaan middels rechter muisknop, save picture, krijg ik een afbeelding van belabberde kwaliteit. Voor een drukwerk opdracht (proefschrift) heb ik die afbeelding nodig. Wie heeft een lumineuze tip? Dr. Google reeds geraadpleegd, maar de gevonden opties bieden geen soelaas.
    Dank!

Bijdrager
    erwinde

Is het een .docx document? Dat zijn feitelijk gewoon .zip bestanden. Maak een kopietje van je document en rename het, zodat de naam op .zip eindigt. Vervolgens uitpakken. Je krijgt dan een folder waarin alle componenten van het document zitten.

Ik weet niet zeker of dat voor plaatjes geldt, maar het is me in elk geval ooit gelukt met filmpjes.

Als het in het oude .doc formaat is, wordt het lastiger vrees ik.

Bijdrager
    TheBigZ

En mocht dat allemaal niet lukken, dan kun je het altijd nog op deze manier doen:

https://support.apple.com/nl-nl/ht201361

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

File Juicer, als de andere manieren niet werken of niet goed genoeg zijn.

Bijdrager
    tarun

Kopieer en plak in Voorvertoning.

Bijdrager
    Brombeer

Of je schrijft dat proefschrift gewoon over iets anders…

Bijdrager
    Leander

1) Kopieer de foto

2) Open Photoshop

3) Command-N (nieuw document)

4) Command-V (plak)

Moderator
    Night

De kopieer en plak optie werkt prima, maar gebruikt de afbeelding zoals die op dat moment geschaald is in Word. Wil je de originele afbeelding, zoals die oorspronkelijk is geplaatst in Word dan sluit ik me aan bij Jakko: Gebruik File Juicer. Geweldig programma. Ik gebruik het al jaren voor diverse toepassingen en export problemen waar ik tegenaan liep.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik gebruik het vooral om PDF’s te demonteren als ik er bijvoorbeeld de afbeeldingen los uit wil hebben:)

Bijdrager
    Bazzerd

Dank voor alle tips, echter is het helaas nog niet gelukt.

-Het betreft inderdaad een .doc en niet een .docx document. Eigenwijs als ik ben dacht ik dan sla ik het op naar .docx> ZIP en dan unzippen maar helaas, dan staan de plaatjes er niet in…

-Screenshotje is een optie, maar resolutie is dan eigenlijk te laag.

-Heb ondertussen de trial versie van filejuicer gedownload, maar die herkent geen afbeeldingen in het word document (maar dat ligt misschien aan de trial versie…?

-Ook het groot schalen in word en dan kopiëren naar PS, geeft geen goede kwaliteit, die is slechter dan het beeld in word?

Zou iemand met Filejuicer een poging voor mij willen wagen? Het gaat  om drie images uit een word documentje?

Of iemand nog een lumineus idee?

Dank weer!

PS… opnieuw schrijven, best een aardig idee, maar dan ben ik weer 5 jaar verder… Andere keer….;)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

File Juicer zou overweg moeten kunnen met Word-documenten, zowel .doc als .docx. Ik weet niet precies wat de beperkingen zijn van de proefversie, maar ik wil best kijken of de volledige versie de plaatjes er wel uitkrijgt. Stuur me even een privéberichtje met je e-mailadres of een URL waar ik het bestand kan downloaden.

Bijdrager
    Bazzerd

Dank Jakko,

Het is uiteindelijk gelukt. Heb de afbeeling in word gekopieers en toen in Gimp geplakt. Die gaf me een hele nette resolutie die ik vervolgens in .tiff kon opslaan. Wel vreemd dat dat in Photoshop niet lukte….

Dank voor de moeite en het aanbod.

Moderator
    Night

Toch blijf ik nieuwsgierig. Zou je het ,doc bestandje ergens online kunnen zetten (mits dat geen privacygevoelige info bevat) zodat Jakko of ik er Filejuicer eens op los kunnen laten?

Bijdrager
    Bazzerd

Zeker! Ik stuur Jakko even een PB. Dan kan ik het bestand naar hem mailen. To be continued.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  Bazzerd.

Bijdrager
    Maikelw

Ik maak de foto meestal gewoon heel groot in Word zelf, en doe dan de handeling “Save as”.

Bijdrager
    Bazzerd

Jakko is zo aardig geweest om File Juicer te proberen. Echter ook zonder resultaat.

Dank voor het meedenken en alle tips.

Uiteindelijk ,zoals vermeld, is het dus gelukt door de afbeelding in  word te kopiëren en vervolgens in Gimp te plakken Die gaf me een hele nette resolutie die ik vervolgens in .tiff kon opslaan.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.