12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    wvv

HiFi-geluid voor je iPod/iMac/Airport Express

Er zijn steeds meer echte HiFi-speakers voor de iPod verkrijgbaar.
    Zoals die van JMlab/Focal, de iCub.
    Deze heeft een digitale ingang en dus ook geschikt voor een Airport Express!
    Of natuurlijk de digitale uitgang van je iMac G5 / PMac G5.
    zie hier
    en hier in NL

Ook Klipsch heeft het iPod-licht gezien, de iFi.

Om surround-audio uit b.v. je Mac mini (media Center) te krijgen kun je de M-audio Transit gebruiken, die sluit je dan weer aan op een AV-receiver.
    http://www.m-audio.nl/transit_usb.htm

8) = toch weer mooi spul allemaal.

Bijdrager
    macpro
    ”wvv”

Ook Klipsch heeft het iPod-licht gezien, de iFi.

Ik durf toch te beweren dat ze bij het ontwerp hiervan het licht niet aan hadden!
    Wat een mammoetkeuteldesign zeg.

“Hee, we hebben een iPod standaard nodig”
    – “Ach, pak die oude muis maar en maak er een gaatje in ”

Bijdrager
    kwest

The iCub is further example of Focals’ “the Spirit of Sound” philosophy: helping the users of the new generation of music formats to discover true high fidelity.

Spirit of Sound my ass! Sorry, maar het geluid van een mp3 of AAC is GEEN hi-fi. Het heeft dus ook geen zin om dure randtoestellen voor een iPod of andere mp3-speler te kopen. Echt hi-fi geluid komt uit een LP of CD of nog beter een SACD. Een iPod kan met een goede koptelefoon mooi klinken, maar hi-fi is het niet!

Bijdrager
    iAgree

Leuk dat er weer 2 gerenomeerde merken bezig zijn met het ontwikkelen van systemen die goed te gebruiken zijn in combi met computers en mp3 spelers, maar idd een gewone cd of ascd of vinyl is toch nog steeds een stuk mooier, maar ja wie doet dat nou nog eigenlijk een cd op zetten , dus ik snap het wel.

Bijdrager
    kwest

maar ja wie doet dat nou nog eigenlijk een cd op zetten , dus ik snap het wel.

Ik dus, zit iedere dag een paar uur in de wagen (2-3 cd’s), thuis ook nog 1 – 2 cd’s.
    BTW, ik heb ook nog een iPod… Voor als ik niet in de wagen zit of thuis ben :lol:

Bijdrager
    iAgree

Hahaha, ok kwest, maar jij ziet toch ook wel dat steeds minder mensen dat doen, ik ben zelf ook nog veel vinyl enzo bezig hoor maar dat is toch iets dat alleen voor echte audio liefhebbers is .

Bijdrager
    kwest

Ok djdata, als je echt 75 bent ben je zelfs nog met 78 toeren platen bezig geweest :P.
    Nee maar echt, we zitten hier in een digital community geeft een vertekend beeld; veel van mijn collega’s weten niet eens hoe ze een mp3 moeten maken, laat staan ze afspelen. Dus cd’s zullen nog wel een tijdje meegaan.
    Ik zie wel dat mijn oudste dochter (16) leeft met iPod, naar complete cd’s luistert ze veel minder. Het is een veranderend luistergedrag, mijn generatie beschouwde een cd als een geheel, bijna (ai, fout woord) als een concept, da’s duidelijk voorbij bij de nieuwe generatie.
    BTW, terwijl ik dit typ luister ik naar mijn iPod Shuffle, een (bijna) verslaving…:?

Bijdrager
    iAgree

Hahaha kwest, ja dat ben ik met je eens , ga jij maar eens darkside of the moon luisteren op een shuffle apparaat waar nog 10 andere lps opstaan das niet prettig, maar idd de meeste ( jonge ) mensen nemen tegewoordig genoegen met mp3 kwaliteit , vaak ook nog op lage bit rate , want dan blijft het lekker klein, daardoor missen ze dus feitelijk het stukje opvoeding wat geluids kwaliteit betreft ,maar goed met TV gaat het ook al die kant iop , draai maar gewoon op DV video ken net, en kost lekker weinig , in verhouding natuurlijk ruk kwaliteit maar mensen lijkt het gewoon minder te boeien dan vroeger helaas.

Bijdrager
    iMac-Boy

Ik heb vandaag een kabeltje gekocht, een minijack naar 2xrca. Deze heb ik aangesloten op de aux ingang van mijn stereotoren. Hij was ook te krijgen bij Griffin (je weet wel die van die iTrip) daar koste hij € 14,99, bij de lokale electrozaak koste hij €3,95 en het werkt perfect het enige verschil is dat het kabeltje niet wit is, voor die ruim €10 kan ik weer een album downloaden bij de iTunes music store.

Bijdrager
    iAgree

Heel verstandig imac boy ;-), laat je niet in de maling nemen.

Bijdrager
    wvv

”Sorry, maar het geluid van een mp3 of AAC is GEEN hi-fi.”

Ja oké. Maar die ‘grote’ luidspreker-merken zien er waarschijnlijk tochwel brood in.
    Nu maakt JBL/HarmanKardon kleine iPod-speakersetjes, de andere proberen het op een andere manier.
    Het principe van dit soort grote speakersets is dat het een vervanging kan zijn van een 2e stereotoren-setje in de werk/slaapkamer naast de computer. (!)
    Of je dan meer geeft om kamervullend-geluid of desktop-geluid is voor iedereen anders.
    Ik luister ook liever netradio via iTunes over mijn speakers van de stereoset i.p.v. de computer-speakertjes.

En ja, de grens van het begrip HiFi of gewoon stereo-muziek wordt door het MP3/AAC gebeuren steeds kleiner. Ondanks dat SACD en DVD-audio (die ook nog eens enkele Euro’s duurder zijn) een betere kwaliteit hebben, kopen de mensen het toch vrij weinig. Men neemt blijkbaar genoegen met ‘gewoon’ 44.1Khz stereo i.p.v. ‘super’ 96Khz 48bits e.d. kwalificaties.

Ik vind het best een goede ontwikkeling dat HiFi-merken ook de computer erbij willen betrekken voor een mooie muziekbeleving in je woonkamer of waar dan ook.
    :)

Bijdrager
    kwest

Hé, ik kan het niet anders dan toejuichen dat de iPod zoveel bedrijven inspireert om nieuwe toepassingen te maken zodat we onze iPodmuziek op zoveel mogelijk plaatsen kunnen beluisteren.

Nogmaals, waar ik wel een probleem mee heb is het gelul over ‘true high fidility Spirit of ….’ bla bla blah. Dit is gewoon mensen misleiden, en ik weet het, dat heb je wel meer met reclame :wink:

En, ik sluit mijn iPod Shuffle of zelfs mijn PowerBook ook regelmatig aan op de stereo hoor, kwestie van er es goed de beuk in te zetten, maar ik kan mijn niet voostellen dat ik de 5de van Mahler zou rippen en vervolgens er in mp3-formaat naar zou luisteren. :P

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.