27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    steene

hier nog es vragen… jezus

hallo,

Ik ben net terug kheb 4 bibliotheken doorzocht, 142 boeken in mijn handen gehad.
    en toch vind ik niet direct wat ik zoek…

Ik ben op zoek naar een afbeelding van jezus (american plan, dus tot aan de buik) die een boek vastheeft. Maar het zou moeten bewerkbaar zijn tot een a2! :?
    het is een afbeelding die iedereen zich wel voor de geest kan halen…

Maar vind het maar eens.

Dus mocht er iemand toevallig een boek liggen hebben met zo’n afbeelding in…
    bv. a4 :mrgreen: inscannen op hoge resolutie en ik zal u eeuwig dankbaar zijn.

(tis voor een werk voor school)

Ps. kweet het is ver gezocht het op dit forum vragen maar kkan maar proberen.

Bijdrager
    Esquare
    ”steene”

Ik ben net terug kheb 4 bibliotheken doorzocht, 142 boeken in mijn handen gehad.
    en toch vind ik niet direct wat ik zoek….

Zo te lezen, zou je eerder succes hebben bij een kerk… :?

Bijdrager
    Ludo

Je kunt zoeken op iconen of icoon…

zoals deze bijv.

Bijdrager
    steene

jaaaaa dat is het helemaal maar dan in hogere resolutie :S
    op internet zoeken is dus helaas nie een optie ? of wel?
    ’t komt op a2

Bijdrager
    Ddg

dan scan je het bovenstaande plaatje toch in?

Bijdrager
    steene

je scant de pixels mee…
    tga wel beetje beter zijn ma nie goe…

Bijdrager
    Yaris
    ”steene”

op internet zoeken is dus helaas nie een optie ? of wel?

Keuze genoeg zou ik zeggen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat lijkt wel zo. Maar ga eens naar het aantal pixels kijken. De beste is 865 pixels hoog of zo.
    En dat op A2?

Bijdrager
    MvE

Op http://www.russian-icon.com zijn veel highres afbeeldingen van iconen te vinden.

Bijdrager
    RJM

Kijk es op stockphoto.com.
    Niet kopen, wel downloaden (op 72 dpi), en in Photoshop
    vergroten in stappen van 110%.
    Moet lukken! Zo niet, dan blijft er niets anders over dan een foto te kopen (da’s wel een dure grap):?

Bijdrager
    Quirit

Ik wilde die stie (www.stockphoto.com) eens uitchecken, maar ik kan me niet aanmelden voor het free membership. Hij zegt dat hij me niet kan registreren omdat ik dat al ben, hoewel ik er nog nooit op ben geweest en dit dus 100% niet kan.

Vreemd.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Die Jezus die jij zoekt, heet Pantocrator. Misschien zoekt dat iets gemakkelijker.
    Dit is wel een grote http://www.stsavior.org/files/Jesus_Christ_Pantocrator.jpg

Bijdrager
    hansenonline

illustrator en dan tracen over hadmatig overtrekken en inkleuren. dan heb je het in een vectorbestand.

Bijdrager
    steene

heb geen tracetool op mijn illustrator CS.
    ik probeer het eerst zo es. Hopelijk lukt het … miss. nog net.

Bijdrager
    hansenonline

die zit er wel, alleen werkt die niet zo makkelijk als cs2. in cs moet je meer zelf doen.

Bijdrager
    Gert Arijs

Kan je niet kerken gaan zoeken, en met een statief een digitale camera een foto maken?
    succes!

Bijdrager
    Yaris

Toch wel een rare schoolopdracht. Een afdruk van een icoon op A2-formaat is al even groot als het icoon zelf. Je gaat nergens in een boek of op Internet een afbeelding vinden die je naar A2 kunt uitvergroten met behoud van een hoge resolutie.

Bijdrager
    Yaris
    ”wjgmspeedy”

Dit is wel een grote http://www.stsavior.org/files/Jesus_Christ_Pantocrator.jpg

Jezus die een Engelstalige Bijbel vasthoudt, dat is nep. Dan zou ik eerder zoeken naar een icoon met een Bijbel in het Latijn of het Grieks.

Bijdrager
    Esquare
    ”Yaris”

Toch wel een rare schoolopdracht.

Misschien is het wel gewoon de bedoeling om de student eens verder te laten kijken dan zijn (internet)neus lang is. Lijkt me een nobel streven. Gedoemd om te mislukken, maar wel nobel.

Bijdrager
    MacBeer

Pantocrator is wel degelijk waar je naar moet zoeken. Dat is de naam van deze verschijning van Jezus. In de iconografie hebben veel voorstellingen vaste namen. Zo ook verschijningsvormen van Jezus en andere figuren uit de bijbel.

Wat je moet doen is een boek zoeken waar een Jezus Pantocrator afbeelding in staat. Die kun je zelf inscannen. Op het web zal je geen A2 afbeelding van dit icoon vinden.
    Ik heb even gekeken in een enorm dik boek van de Tretjakov Galerie waar ik geweest ben maar daar staat geen Pantocrator in.

Bijdrager
    steene

Lol de rare schoolopdracht is een affiche ontwerpen.
    Wat erop komt:D daar heb ik het mezelf lastig gemaakt.
    Er zit een concept achter:D het grote woord…
    en ik zocht al overal in boeken daarmee dat ik het hier nog eens beetje als last resort vroeg.
    maar kdenk wel geholpen te zijn… (laat het ons hopen :D)
    ps. morgen ga ik nog es naar de lokale kerk, dat was een interessante tip die hopelijk iets opbrengt.
    pps. het mag fake zijn deert me niets. ik photoshop er toch een ander boek over:D

Bijdrager
    MacBeer

Ben geinteresseerd in je concept!

Je moet wél op de hoogte zijn van wat de Pantocrator-icoon is en waar hij voor gebruikt wordt, dat is belangrijk voor je concept. Weet je dat niet dan kan je de plank volledig mis slaan.

Bijdrager
    Yaris

Dat zoeken we even op in Wikipedia.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Het belangrijkste is dat we in het westen vooral een lijdende Christus afbeelden, terwijl de Pantocrator, de koninklijke Christus veel meer in het oosten gebruikt wordt.

”Yaris”

Jezus die een Engelstalige Bijbel vasthoudt, dat is nep. Dan zou ik eerder zoeken naar een icoon met een Bijbel in het Latijn of het Grieks.

Als staat de tekst in Antwerps dialect. Dat heeft helemaal niks te maken met nep of niet. In souvenirwinkels overal ter wereld is ook genoeg nep te vinden met iconen met daarop oudgriekse tekst. Het gaat om het concept, de manier van afbeelden.

Bijdrager
    steene

Ik heb mijn Pantoc(k)rator, dankzij Gert zijn tip (waarom ik daar niet eerder op dacht) en de juiste naam dankzij wjgmspeedy… Heb ik na drie kerken aflopen uiteindelijk een kerk gevonden die mee wou helpen en die een mooi icoon heeft.

Hier is de afbeelding op hoge resolutie voor zij die het wensen:D
    (let wel op het is een zip file van 3 megabyte)

ps. je moet op dit klein afbeeldingetje klikken:D

pps. kun je hier eigenlijk een afbeelding centreren? met <center> alleszins al niet :)

Bijdrager
    Esquare
    ”steene”

waarom ik daar niet eerder op dacht

Omdat je mijn reactie van bijna een week geleden niet gelezen hebt. :)

”Esquare”

Zo te lezen, zou je eerder succes hebben bij een kerk… :?

Bijdrager
    steene

ah ja oei, toch ook bedankt hoor :P

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.