3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    MacFeegle

Hide & Seek Prullenmand (en externe HD)

Sinds vandaag heb ik een kleine HD voor in de auto. Beetje ‘over the top’, maar wel leuk spelen. Omdat de HD uit een oude laptop kwam (voor een paar euro’s heb je een behuizing met usb), heb ik alle bestanden die er op stonden gewist en vervolgens de prullemand geleegd.

Toen kreeg ik de foutmelding dat er 1 bestand niet kon worden verwijderd, omdat het in gebruik is. Ik heb dus nu permanent 1 bestand in mijn prullenmand zitten, maar – en dit is de grap – enkel als de HD is aangesloten (zie ook). Mijn vraag is nu: “Hoe krijg ik dat weg?”

Ik heb inmiddels alle opties met alt, leeg veilig, uitloggen, schijfhulp (muv diverse prog-jes, als cocktail ed) die ik op dit forum (hier, hier, hier) tegenkwam, geprobeerd. Echter nog zonder resultaat.

Inmiddels begrijp ik dat er op de HD (FAT32 geformatteerd) een .trash-folder is waar het hardnekkige file-tje (met bijbehorende bovenliggende folders) in staat. Maar kennelijk is er iets wat het geheel gevangen houdt.

Heeft iemand hier een verklaring én een mooie mac-oplossing voor? (ik kan altijd nog de schijf opnieuw formatteren en alle muziek er opnieuw op knallen)

(Off topic: mijn autoradio speelt gewoon geïmporteerde AAC-tjes, maar lijkt wat moeite te hebben met de DRM van iTunes).

Moderator
    unSOUND

Soms lukt het om de file direct te wissen met een FTP programma als Transmit. Andere optie is in te loggen als root, en anders de map wissen vanaf Windows… dat zijn de 3 manieren die mij zo even te binnen schieten.

Bijdrager
    Oortjes

Formateren misschien?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.