16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Moderator
    Lucas Raggers

hidden Panther features

TRUC 1
    1 Typ dit in je terminal (of download DIT app’je om het makkelijker aan en uit te zetten)

% defaults write com.apple.dock wvous-floater -bool true

2 Log uit en weer in.

3 Je ziet nu een aqua knop zweven die de functie heeft van Expose

Meer info HIER, onder andere een hack (pas op!) om het uiterlijk van de blob te veranderen.

TRUC 2
    Andere truc (ontdekt door Leon van MacFreak): Als je begint te typen in bijvoorbeeld TextEdit en je doet alt-esc, dan verschijnt er een lijst met woorden.

Meer trucs gevonden? Meld ze hier!

Bijdrager
    Eprom
    ”lucasraggers”

TRUC 2
    Andere truc (ontdekt door Leon van MacFreak): Als je begint te typen in bijvoorbeeld TextEdit en je doet alt-esc, dan verschijnt er een lijst met woorden.

Door Leon “ontdekt”?
    Euh. volgens mij stond deze tip al op Macosxhints

Moderator
    Lucas Raggers
    ”Eprom”
    ”lucasraggers”

TRUC 2

Door Leon “ontdekt”?
    Euh. volgens mij stond deze tip al op Macosxhints

Ontdekken is natuurlijk een groot woord. Ik las het in ieder geval HIER voor het eerst.

Bijdrager
    michelvdb

Die Blob deed WindowServer hier netjes de das om => mijn eerste 10.3 Kernel Panic.

Host: **********
    Date/Time: 2003-10-27 15:03:34 +0100
    OS Version: 10.3 (Build 7B85)

Command: WindowServer (/System/Library/Frameworks/
    ApplicationServices.framework/Frameworks/CoreGraphics.framework/Resources/WindowServer)
    PID: 203
    Thread: 0

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
    Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE (0x0002) at 0x00000007

Thread 0 Crashed:
    #0 0x900035a4 in szone_malloc (szone_malloc + 1860)
    #1 0x90008828 in szone_realloc (szone_realloc + 2120)
    #2 0x9000aa6c in malloc_zone_realloc (malloc_zone_realloc + 108)
    #3 0x90008b1c in realloc (realloc + 252)

Bijdrager
    Sad

Jongens (en meisjes, maar die zijn verstandig en rommelen niet met geheime features!) let er op dat die blob niet voor niets door Apple standaard UIT is gezet. Als je hem toch eigenwijs aanzet, loop je dus kans op kernel panics en andere troep.

Dit geldt trouwens voor alle “hidden features” die je met tinkering en geklooi in de terminal aan kan zetten.

(De woordenlijst is volgens mij geen hidden feature.)

Bijdrager
    Hans Rein

Don’t try this at home

Bijdrager
    WildCard

“alt-esc” is wel handig 8)

Bijdrager
    macmike32

help wel leuk maar krijg het met geen mogelijkheid weer weg die bol.. bvb dank:evil:

Bijdrager
    Sad

ook niet met

% defaults write com.apple.dock wvous-floater -bool false

?

Bijdrager
    macmike32

:? beter moeten lezen hij is al weg txs
    :P

Bijdrager
    Rat

TRUC 3

Op een site met een zoekfunctie worden je zoekopdrachten onthouden in Safari. Als je na een aantal zoekopdrachten een letter typt krijg je alle zoekopdrachten te zien die met die letter beginnen.

Bijdrager
    Rat

TRUC 4

Truc 2, alt-esc doet het ook in Safari, Mail enz.

Bijdrager
    Rat

Waarom doen mijn plaatjes het niet?

Gaat dat niet vanuit de Foto Galerij of doe ik iets niet goed? :oops:

[mod:9e0ef10c17=”Stof”]Ik heb je plaatjes gerepareerd. Je wilde de overzichtspagina van een afbeelding gebruiken i.p.v. de afbeelding zelf. (Je gebruikte album_page.php in plaats van album_pic.php)[/mod:9e0ef10c17]

Bijdrager
    boelie
    ”Rat”

TRUC 3

Op een site met een zoekfunctie worden je zoekopdrachten onthouden in Safari. Als je na een aantal zoekopdrachten een letter typt krijg je alle zoekopdrachten te zien die met die letter beginnen.

Niet echt een truck want dit werkte onder Jaguar ook al.
    Als Safari nou eens naar de taal kijkt die je gebruikt, zou de google-bar dan ook nederlands kunnen zijn? Dat je iets intikt en dat je op http://www.google.nl/search?q=jouwzoekactie&ie=UTF-8&oe=UTF-8 uit zou komen ipv de engelse variant

Bijdrager
    Elger
    ”Rat”

TRUC 3

Helaas zit de auto-aanvul truck (die erg op die van windows lijkt) ookal in jaguar of de nieuwste safari die te downloaden is. Het werkt hier trouwens verrot. Als ik alleen al een 6 in typ komt er automagisch 60 te staan… some feature.

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20031024080947854

Bijdrager
    Rat

Twas me nooit opgevallen dat dit onder Jaguar ook werkte. Zal wel dan…. :roll:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.