17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Mable

Hi8 video

Hallo,

Ik wil mijn Hi8 filmpjes inladen in FCP. Kan dit via een mini dv camera met firewire?

Bedankt alvast.

Mable

Bijdrager
    Double_UK

Korte antwoord:

Nee. Je hebt minimaal een Digital8 camera nodig (die ook Hi8 kan afspelen – de nieuwste modellen kunnen dat soms weer niet).

:(

Bijdrager
    Turbanus

:? JIj snapt niet wat de TS bedoelt. Als de TS zijn Hi8 camera aan een mini-dv camera hangt, moet hij hij zijn materiaal daarin kunnen opnemen en vervolgens kunnen doorgeven aan iMovie of FCP. Dat lijkt me geen enkel probleem.

Bijdrager
    8lux

Mits de DV camera beschikt over analoge ingangen…

Bijdrager
    Mable

Bedankt voor jullie reacties. Maar ik heb het geprobeerd via de dv camera en krijg geen beeld. Turbanus, als jij zegt dat het wel moet kunnen, hoedoe ik dat dan?
    En ik ben een ‘zij’

Bedankt alvast.

Bijdrager
    Turbanus

Desnoods doe je het via je video-recorder. Maar als je mini-dv camera idd analoge ingangen heeft zoals scart of de beroemde 3 kabeltjes, dan kun je toch je digitale van de analoge laten opnemen.

Bijdrager
    Mable

Ok√© 8lux. Er zit alleen een analoge uitgang op…

Bedankt.:(

Bijdrager
    Turbanus

Das wel pech. Wij kunnen hier de analoge Hi8 gewoon op de diditale aansluiten en overhevelen. Mischien even een camera huren om je materiaal op die manier te digitaliseren…. of een vriendje lief aankijken…..:wink:

Bijdrager
    Turbanus

Zit er op je dv-mini helemaal geen ingang?

Bijdrager
    Mable

Ik kan wel van de Hi8 via ‘tulpjes’ naar de AV ingang van de dv cam en daar vandaan via de firewire naar de computer. Maar die AV is dan denk ik alleen maar een uitgang, aangezien ik niets te zien krijg op de computer…

Bijdrager
    Mable

Het is een JVC GR-D320E

Bijdrager
    Turbanus

Nee dat klopt, omdat je eerst die beelden van die Hi8 gewoon op een bandje in die dv-mini moet opnemen en daarna in iMovie moet importeren met Firewire. Importeren in iMOvie op afspeelstand en niet in opneemstand…… Die camera kan dat niet tegelijk natuurlijk.

Bijdrager
    acb

Ik moet op mijn XM-2 in het menu aangeven dat ik analoge video wil binnenhalen, dat is misschien bij jouw camera ook wel zo, check even je manual hier voor!

Bijdrager
    8lux

Die camera heeft alleen maar outputs idd. En verder kunnen mijn camera’s heel goed analoog naar DV vertalen, zonder tussenkomst van een bandje. Dat hoeft (bij de camera’s die ik ken) dus niet met de extra stap van het eerst op een bandje zetten…

Bijdrager
    1984

Een andere mogelijkheid is als het niet lukt, om het via een EyeTV adapter te doen.
    De TVMax zorgt via hardwarematige videocompressie voor de omzetting van het analoge tv-signaal naar een digitale versie in de MPEG-2- of MPEG-4/DivX-structuur. ?Met dit product kunt u ook andere analoge beelden omzetten naar een digitale versie, zoals het materiaal op uw oude VHS en Hi8-banden.

Bijdrager
    pelpinda

Zelf heb ik mijn oude Hi8 bandjes geimporteerd via mijn Alchemy/Miglia TV kaart. Daar zit een aansluiting op die je daarvoor kunt gebruiken. Het is wel weer even knutselen als je dan alles wilt importeren in FCP en daar moet ik nog aan gaan beginnen. Een start is er, de filmpjes zijn binnengehaald!

En… als je toch een tv kaart wilt is dit gelijk een goede reden!

Bijdrager
    surfer63

Bijn alle DVD en harddisk recorders hebben ook de wit-geel-rode ingangen (en vaak nog wel meer). Je neemt dan op de DVD/harddisk-recorder en leest deze DVD in in iMovie of FCP of wat dan ook.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.