7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Quirijn123

Hi8 statisch geluid weghalen(verminderen)

hallo allemaal,

Ik ben bezig voor de familie om alle filmpies op een DVD te zetten ( nu staat alles op een Hi8 bandje)

maar je hoort bij de audio van die bandjes een soort zoemend oftewel een statisch geluid.

weet iemand om dit te zoemend geluid een beetje te verminderen, misschien de audio met een EQ in garagband veranderen.

Ik gebruik Ilife 09

Bijdrager
    Qmagic

Het lijkt me praktischer om in iMovie te beginnen ipv garageband (aangezien het hier videofilms zijn), iMovie heeft ook een EQ.
    Probeer eens of het verminderd als je de EQ (handmatig) in iMovie bij/rond de 50Hz lager zet. Grootste kans dat het op de 50Hz zit, als het een zoemend (hum) geluid is.
    Anders gewoon moet je even gaan zoeken met de knoppen van de EQ totdat het niet meer storend is en het algemene geluid nog goed klinkt.

Bijdrager
    Quirijn123

waar kan ik de EQ vinden?

Bijdrager
    Qmagic

selecteer het video op de tijdlijn en klik op ‘A’

Bijdrager
    Quirijn123

hallo,

Ik zie alleen als ik op de geselecteerde clip A klik zie ik alleen: voloume, ducking, Fade in en Out en normaliseer fragment volume…

Misschien om dat ik Ilife 2009 gebruik, welke gebruik jij?

Bijdrager
    Qmagic

iLife ’11, maar ik dacht dat de EQ ook bij ’09 erbij zat, blijkbaar niet.
    Dan misschien toch maar met Garage band proberen, alleen weet ik niet of het met ’09 ook dezelfde mogelijkheden heeft als ’11, in ’11 kan je een ‘Movie project’ maken en dan met een EQ aan de gang, en exporteren (zonder video opnieuw te redeneren) met het aangepaste geluid. Maar ik twijfel of dat ook in ’09 kan namelijk.

Bijdrager
    Quirijn123

heh, stomme PowerPC….
    :cry:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.