11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Timon

HFS naar HFS+ zonder formateren?

Hi!
    Ik heb een probleem. Ik heb mijn HFS+ externe schijf aan een PC van een vriend gehangen omdat ik bestanden moest uitwisselen. Voorheen ging dit zonder problemen met het pc programma MacDrive. Helaas deed ie het dit keer niet en kon ik op de PC kiezen voor de optie HFS (in plaats van HFS+). Het gevolg is: een compleet lege HD op m’n Mac (die ook niet op de PC herkend werd).
    Naar mijn idee was het omzetten van die instelling niet een formateer optie… Is er een mac programma dat HFS terug kan zetten naar HFS+ ? Of ben ik sowieso al mijn gegevens kwijt?

Bedankt voor eventuele reacties.

Bijdrager
    WouterReyntjens

Kan je niet gewoon schijfhulpprogramma gebruiken, als je zoiezo weet dat je je bestanden kwijt bent?

Bijdrager
    Turbanus

Zou Timon dat niet weten???:wink:

Ik vrees dat je heel veel moeite moet gaan doen om je data terug te krijgen.

Bijdrager
    phalkone

Probeer eens Diskwarrior. Normaal gezien ben je je gegevens niet kwijt.

Bijdrager
    Electr0n

Nee met een recovery tool zou eht wel terug te halen zijn,
    maar voor Mac Os X heb ik nog geen idee welke dat zou zijn.

Bijdrager
    JeePee

Ik ben bang dat je met Schijfhulpprogramma je schijf naar HFS+ terug moet zetten. Je bent dan je data kwijt…:?

Mocht je een externe schijf hebben, dan is het wellicht mogelijk om met DiskWarrior je bestanden terug te vinden en deze naar de externe schijf over te zetten. Ook kun je Data Rescue II proberen.

Het komt er eigenlijk op neer, dat je je schijf geinitialiseerd hebt, oftewel geformateerd… Gelukkig heb je de data niet overschreven met andere data, dus er zou nog wat terug te vinden moeten zijn…

Mochten DiskWarrior en Data Rescue II niets kunnen vinden, dan zou je de schijf om kunnen zetten naar HFS+ met Schijfhulpprogramma en dan nog een keer beide programma’s kunnen proberen…

Als DiskWarrior niets vindt, druk dan de ALT-toets in en houdt deze ingedrukt, terwijl je op Rebuild (dat wordt dan Scavenge) klikt. Succes!:roll:

Bijdrager
    Timon

bedankt voor de reacties!! Ik ben nu bezig met data rescue X om te kijken of ik nog bestanden terug kan halen…

Bijdrager
    JeePee

Succes en we zijn benieuwd…:?

Bijdrager
    Timon

hi, de data is wel terug te vinden (!!) maar als ik op recover druk, dan komt ie 95% en dan geeft ie een error. Ik ‘recover’ naar de vaste schijf natuurlijk.
    Iemand een idee?

Bijdrager
    JeePee

Recover je wel naar een andere schijf, dan waar de data op staat?

Bijdrager
    Timon

ja naar m’n hardeschijf in de mac i.p.v. de externe:) Ik probeer het nu met data rescue II. Ik had nog een oude versie. Misschien dat versie II meer succes heeft.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.