2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Franklin84

HFS+ formateren onder Windows

Vandaag heb ik mijn externe harde schijf binnen gekregen. Een mooie My Book van Western Digital. De bedoeling was om deze te gaan gebruiken als algemene backup schijf voor m’n MacBook. Echter mijn MacBook is nu defect en een week weg.

Mijn bedoeling was om de My Book te formateren naar HFS+ en deze via Windows te benaderen via MacDrive. Maar aangezien ik nu geen Mac heb en toch wat wil doen met die schijf vroeg ik mij af of het een goed idee is om de schijf via Partition Magic te formateren als HFS+ en er dan via MacDrive wat backup bestanden (zoals foto’s, films etc.) vanaf Windows erop te zetten.

Is dat een goed idee of kan ik hem beter vanaf een echte Mac formateren i.p.v. het door een Windows programma te laten doen?

Edit: Oops, ik zie opeens dat Partition Magic geen HFS+ schijven kan formateren! Ik dacht dat dat wel kon.. My bad.. Echter kan MacDrive dat wel.. dus de vraag blijft, is het verstandig om die format door een niet Apple programma te laten doen?

[size=7:1765ab77e6]
    (Als ik dit had moeten vragen in een eerder topic van mij, gelieve deze post dan te verplaatsen)[/size:1765ab77e6]

Bijdrager
    rebbx

Bij mijn weten kun je via macdrive je hdd formateren in hfs+ Moet je wel via het progje macdrive doen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.