6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    madcat

HFS+ drive onder Bootcamp met 3Tb drive

Ik heb een vraagje betreffende Bootcamp.

Op een Late2013 iMac met een 3TB Fusion drive heb ik windows geinstaleerd (met wat pijn en moeite)
    En heb netjes de 5.0 drivers geinstaleerd die er bij zaten via de geprepareerde usb stick.
    Echter lukt het me niet om de OSX partite te lezen.

Via disk manager zie ik wel de disk, echter is deze vanwege de 3TB disk “wat raar ingedeeld”
    dit is ook via osx te zien:eerst is er 2.2TB voor OSX bedoeld, dan 100GB voor Windows 7 64 bit, en daarna weer 800GB voor OSX, wat weer gekoppeld is aan de eerste partitie.
    Windows snapt het ook niet helemaal omdat deze de laastte 800Gb als “free space ziet”

Is het iemand gelukt om op een 3TB drive de HFS+ drive te lezen onder windows?

Bijdrager
    fred44nl

zet es in google “HFS+ Windows” en er gaat een wereld voor je open:)

Bijdrager
    Maurits

HFS+ kan je normaal gesproken wel lezen met extra utilities, en sinds Bootcamp 4 zelfs zonder extra software (read-only), maar voor Fusion Drive (en de 3 TB disken) wordt gebruik gemaakt van Core Storage (een Logical Volume Manager), en dat kan Windows niet lezen. Is een ‘known’ feature.
    Als je de details wilt lezen: zie dit (waarschuwing: erg technisch)
    http://blog.twocanoes.com/post/45675999351/boot-camp-on-large-3-tb-drive-with-10-8-3

Bijdrager
    madcat

klopt, het moet met een kunstje werkend gekregen worden, maar gelukkig is windows geinstaleerd op die zelfde manier en zowel windows als osx draait los van elkaar ook prima.
    Echter in mijn andere mac heb ik een 2TB disk, waarbij ik wel gewoon de OSX drive kan benaderen.
    Gewoon met de standaard drivers van apple, dus zonder vage drivers van andere bedrijven.

Echter met het gegoochel met de partities door bootcamp heb ik het vermoeden dat de HFS+ drivers niet meer werken.
    Hebben andere mensen hier ook last van of zijn er mensen die het wel voor elkaar hebben gekregen. En zo ja op welke manier, met de apple drivers of toch van een externe partij.

Bijdrager
    johnkeates

Kunstjes zijn voor managers, in de technische wereld is alles gedefinieerd en werkt iets, of werkt iets niet.

Het probleem is dat de volume manager CoreStorage (wat een beetje op LVM van Linux lijkt) niet leesbaar is voor Windows.
    Dit heeft niks met de bestandssystemen op partities te maken. Windows kan de logische schrijven (niet te verwarren met fysieke schijven) niet lezen.

In je andere Mac heb je geen CoreStorage disk, maar een gewone fysieke disk, met een normale GPT indeling en normale filesystems.

Bijdrager
    madcat

Jammer als ik het goed begrijp is het technische niet mogelijk om een corestorage disk te lezen onder windows.

Hoe is het met MacDisk en ParaGon?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.