12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    NielsNz

Hevige mac OS X problemen na update

Ik heb net eindelijk de laatste system-updates van de OS X uitgevoerd.
    Ik heb van te voren mijn permissies gefixed en na updaten start er bijna niets meer op
    Wat nog erger is is dat ik ook mijn HD’s en mappen niet meer inkom
    Opgestart vanaf installatie CD heb ik alle permissies nogmaals gechecked.
    Bij volume herstel stuitte ik op het volgende:

Ongeldige extent vermelding
    volume controle mislukt
    Fout: de onderliggende taak rapporteerde een fout bij verlaten (-9972)

Poging tot herstel op 1 volume
    0 HFS volumes hersteld
    1 volume kan niet worden hersteld

Er is dus duidlijk iets mis, maar ik kan het niet herstellen en ik weet ook niet wat het is!!!
    Wie kan me helpen?
    Ik kan nu ook niets meer backuppen!

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Had je voor al dat geupdate enzo misschien FileVault aan staan?

Als dat het geval is, kun je het volgende proberen:
    Apple Artikel 25695
    Mocht dat niet helpen… dan wordt het misschien echt een probleem….

Bijdrager
    Esquare
    ”NielsNz”

Ik kan nu ook niets meer backuppen!

Dat doe je ook beter VOORdat je allerlei toeren uithaalt, en niet erna… Maar daar heb je nu weinig meer aan.

Dit lijkt me typisch een klusje voor het enige reparatieprogramma dat zijn geld waard is: DiskWarrior.

Bijdrager
    JeePee

Klinkt inderdaad als een klus voor DiskWarrior. Succes!:|

Bijdrager
    Dead End Division

En als Disk Warrior niet lukt, ik had laatst een soortgelijk probleem. probeer Data Rescue, daarmee kon ik in ieder geval nog bij al mn files, en kon ik (gelukkig!) alles nog backuppen. mijn harde schijf was in dit geval kapot, de “s.m.a.r.t” status was failing. ik heb alles opnieuw moeten installeren. maar had wel mn data gerescued..Succes!

Bijdrager
    JeePee

Inderdaad, Data Rescue X is een geweldig programma! SMART-status kun je evt. checken door vanaf de InstallatieCD Schijfhulpprogramma te starten, bij de info zie je SMART-status staan.:|

Bijdrager
    NielsNz

Zou ik kunnen proberen om mijn computer via firewire aan een andere mac te hangen en op deze manier mijn HD’s te bereiken of zou dat net zo onmogelijk zijn als nu???

Bijdrager
    JeePee

Zou ik zeker proberen. Succes!:|

Bijdrager
    knippie

De problemen die ik heb zijn met girotel,in internetsparen kan ik niet meer inleggen of opnemen, na de update. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze update kan terugdraaien? Is daar een ,manier voor?

Bijdrager
    NielsNz

Voor zover ik weet zijn updates bij Mac OS X niet terug te draaien. Volgens mij bewaar je niet net als bij windows een reservekopie van je oude systeem. En daarbij is het geloof ik ook nog zo dat bij een Mac OS X update echt in het hart van het system dingen ECHT geupdate worden, veranderd dus.

Verder wil ik iedereen bedanken die me heeft geholpen. Ik heb een andere mac met firewire aan mijn mac gehangen en zo kon ik nog wel alle dingen backuppen.
    Mac os 10.3.9 opnieuw erop moeten zetten, dat is wel jammer, maar ja, life’s a bitch!

Bijdrager
    JeePee

Dat is de reden Knip0020, dat ik van de Postbank naar de ABN-AMRO ben gegaan. Ik zag tegen alle rompslomp op, alles omzetten naar de nieuwe rekening enzo, maar is me reuze meegevallen. Mijn vrouw wilde het eerst niet, maar is nu ook blij dat we over zijn. Hoewel ik zo’n 15 jaar bij de Postbank heb gezeten, ben ik blij dat we nu over zijn, nooit meer dat ge-emmer met compatibiliteitsproblemen bevalt me prima.
    Ik ben in staat om updates terug te draaien, daarvoor gebruik ik SuperDuper!. Ik heb 2 partities op m’n interne schijf, 70 GB als hoofdpartitie en 10 GB als extra. SuperDuper! maakt een Safety Clone op de 2de partitie aan en start daar automatisch van op. Nu kan ik aan gaan klooien wat ik wil, updaten, installeren, enz, maar mocht er wat misgaan, dan start ik gewoon weer op vanaf mijn eerste partitie en alles is weer bij het oude. Alleen zaken die ik gewijzigd heb in mijn gebruikersaccount, zijn en blijven gewijzigd. SuperDuper! doet dit door het systeem te klonen naar de 2de partitie en verwijzingen/snelkoppelingen aan te brengen voor o.a. je gebruikersaccount.
    Nadat ik weer ben opgestart vanaf m’n eerste partitie, maak ik met SuperDuper! en de optie Smart Update een nieuwe Safety Clone, daarna start SuperDuper! m’n Mac weer op vanaf de 2de partitie. 8)
    Ik vind het ideaal, zeker omdat ik nogal wat test en rommel.

De enige optie voor je op dit moment is wachten totdat de Postbank weer wat aanpast en anders een Archiveer en installeer, je gaat dan terug naar 10.3.0 en moet dan met de ComboUpdater 10.3.9 weer naar 10.3.9, door de Archiveer en installeer blijft je gebruikersaccount bewaard, alleen je systeem wijzigt, mogelijk werken sommige ge├»nstalleerde programma’s niet meer, die moet je even opnieuw installeren.

NielsNz, ik had je met DiskWarrior een zeer goede kans gegeven, dat programma heeft me al vele malen een nieuwe installatie en dus veel werk bespaard. Je had DiskWarrior op je andere Mac kunnen starten en via FireWire je Mac kunnen repareren, of natuurlijk met de CD.

Bijdrager
    TonE

Op die Superduper manier een continue back up van je systeem, applicaties en homefolder maken kan ik 100% onderschrijven. Ik doe het exact hetzelfde als Jeepee en heeft mij al menigmaal uit de problemen gered. Kan het iedereen aanraden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.