8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bmxje

Hete macbook pro en Fan herrie

Hee allemaal,

Ik heb vandaag een EOL 2,2 GHZ Macbook Pro gekocht bij de media markt. Ik ben er erg tevreden over, alleen heb ik 1 probleem. Ik heb naast OSX, Vista geinstalleerd om wat spelletjes te spelen. Bij het spelen van spelletjes schiet de temperatuur van de CPU omhoog tot 89 graden C, en de fans maken ontzettend veel herrie. De behuizing word zo heet dat ik mijn vingers er aan brand. (vooral bij het wel bekende randje links bovenin). Is dit normaal, en iets om me zorgen over te maken?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    deSpaanseRente

Wat mag EOL wel zijn?

Bijdrager
    sven-

End Of Life.

Ontopic:

De MacBook Pro kan inderdaad best heet worden, vooral linksbovenin omdat daaronder de CPU zit. Maak je geen zorgen om de fan, als de temperatuur omhoog gaat, moet de fan harder gaat draaien om de boel een beetje gekoeld te houden.

Moderator
    Mac Daddy

Ja, dit is normaal. Bij spellen moeten de CPU en GPU behoorlijk hard werken en daarom meer gekoeld worden. Het voelt inderdaad heet aan. Het maakt niet uit of je in Windows of MacOSX spelletjes draait. Hij doet het bij allebei.

Als het goed is, wordt ook op ongeveer dezelfde plek aan de onderkant ook heet. Tijdens de winterdagen kan dat lekker zijn voor op schoot. :wink:

Bijdrager
    iDarwin

zalwel

Bijdrager
    bmxje

Bedankt jongens! Ik vroeg me af, is dat bij het nieuwe model ook zo? Het schijnt dat het met XP minder is(vanwege betere power management drivers) dus ik denk dat ik die er ook nog even op zet, aangezien ik toch nog een licentie heb liggen. Is het ook normaal dat hij echt herrie maakt? het geluid dat er uit mijn macbook pro komt is vergelijkbaar met dat van een bureau ventilator.

Bijdrager
    oldsmelly

Ja het maakt een flink kabaal ……

als mijn vrouw op haar macbook (3 maanden oud) een uurtje aan het gamen is maakt die ook een partij herrie.
    Ik denk dat je nergens bezorgd over hoeft te zijn…

Mijn 2,5 jaar oude macbook pro wordt ook 80 graden als ik bv zit te skypen met video aan

Bijdrager
    sven-
    ”Mac

Tijdens de winterdagen kan dat lekker zijn voor op schoot. :wink:

Kun je maar beter toch niet proberen hoor:wink:

”bmxje”

Het schijnt dat het met XP minder is(vanwege betere power management drivers)

Lijkt me erg sterk…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.