8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    baziel

hete hete ibook

Hallo,
    Ik gebruik mijn iBook dagelijks, die ik dan heel veel meesleur en op m’n benen zet om op te werken. Hij wordt namelijk superheet op bepaalde momenten. Ik weet dat er programma’s bestaan voor de Intel macs die de ventilatortjes handmatig doen sneller draaien. (iCyclone) Op de iBook gaan die pas sneller draaien als hij echt te warm is. Ik heb me rot zitten zoeken naar zo’n programma’s voor de PPC’s.
    Is er een mogelijkheid dat zo’n programmaatje bestaat? Als dat zo is zou ik er graag over weten. :)
    Alvast bedankt, Baziel.

Bijdrager
    Yaris

In Koelen iBook G4 worden volgende tips gegeven:

[*:f6826bb189] je iBook ontstoffen;
      [*:f6826bb189] je iBook op een bureau zetten en niet op je schoot.[/list:o:f6826bb189]

Bijdrager
      CaDoc
      ”Yaris”

[*] je iBook op een bureau zetten en niet op je schoot.

.. een hete iBook op schoot verwarmt ook die delen van de man die moeten zorgen voor de voortplanting, als deze langere tijd warmer worden dan normaal is dat slecht voor de performance van deze devices.

Bijdrager
      pvdheijden
      ”CaDoc”
      ”Yaris”

[*] je iBook op een bureau zetten en niet op je schoot.

.. een hete iBook op schoot verwarmt ook die delen van de man die moeten zorgen voor de voortplanting, als deze langere tijd warmer worden dan normaal is dat slecht voor de performance van deze devices.

Inderdaad. Deze devices worden normaliter lucht gekoeld. Heb gelezen dat het ook water gekoeld kan, maar deze methode is niet compatible met de iBook.

Bijdrager
      greatpetie83

Ik heb zelf een laptop steun genaamd iLap die je zowel op schoot als op een bureau kan zetten en zorgt voor voldoende koeling in mijn geval.

http://www.raindesigninc.com/ilap.html

Bijdrager
      CMD-Z

jah, want wij mannen moeten oppassen voor de welbekende laptoptumoren!

Bijdrager
      baziel

bedankt voor alle reacties, zal er gebruik van maken!:D

Bijdrager
      Rapatski

Ik vroeg me al eerder af. Afgezien van G3- of MacBookverhitting in mijn geval- kunnen die magnetronstralen van je wifiadapter natuurlijk ook nooit goed zijn voor ons potentiaal.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.