30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 11330)
  • Q:
    Bijdrager
    kontheur

Het zelfgeschoten prachtplaten-topic deel II

Tot mijn grote verbazing kwam ik erachter dat ‘Het zelfgeschoten prachtplaten-topic’ op slot was gezet.
    Onze ‘nieuwe’ moderator Turbanus zei er het volgende over:

Ik heb hier ook eens door dit topic gekeken, maar het voldoet al een hele poos niet meer aan datgene waarvoor Deskman het ooit is gestart. Ik stel voor dat we deze sluiten en dat we een dag of 10 de tijd nemen om er wat anders voor te verzinnen.

Aangezien ik nog geen alternatief of vervangend topic heb gezien lijkt het me een goed plan gewoon weer met een schone lei te beginnen en hier (zonder teveel gezeik) je mooiste selectie van je eigen foto’s te plaatsen. Waarom? Omdat het leuk is…

Groeten Frank

Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    kontheur

Laat ik zelf even beginnen:

Vanmorgen vroeg opgestaan en een stukje door Duitsland gefietst. Ik ben tot de volgende resultaten gekomen:

Groetjes Frank

Bijdrager
    JDVM

Mijn fijnste panorama is deze:
    Klik

Inactief
    Anoniem

Da’s een topic voor niet-pro’s, hier misschien een topic voor de betere fotografen onder ons van maken?

Bijdrager
    sedikit

Over deze topic is al heel veel geschreven, ook in PB’s. Het onderscheid tussen “profi’s” en “amateurs” hoeft van mij niet. Het was juist zo leerzaam om die foto’s door elkaar te zien, inclusief de commentaren. Dat die af en toe war scherp waren, is helemaal niet erg. Die koudwatervrees op dat gebied, met het verschrikkelijke argument “het gezellig te houden”, heb ik in het geheel niet. Dus van mij mag het op de oude voet doorgaan!

Bijdrager
    iDuck

Gewoon centraal in één topic houden voor iedereen is het handigste/ leukste/ effectvolst mijn inziens. En dat draadje is er alweer een tijdje. (zie post Yaris)

Bijdrager
    Oortjes
    ”kontheur”

…………Vanmorgen vroeg opgestaan en een stukje door Duitsland gefietst. Ik ben tot de volgende resultaten gekomen:

Dit topic is nu een copy/paste van MacMinds?
    (zelfs de tekst van jou is het zelfde….):(

Inactief
    Anoniem

Nu maar wachten tot de Lord met een oordeel komt:P

Moderator
    Koen van Tongeren

Zolang de sfeer tolerant blijft vind ik het prima om dit topic een tweede kans te geven, maar dan natuurlijk wel in de lounge!

Bijdrager
    sedikit

Blijf het toch merkwaardig vinden, dat onderscheid tussen profi’s en amateurs. Op een site die in alle andere categoriën dat onderscheid , terecht, niet maakt. Daar “leert” men ook van elkaar. En de angst dat het in die andere categoriën “niet gezellig” wordt gehouden is daar kennelijk niet aanwezig, En als er af en toe over de scheef wordt gegaan, dan kan er altijd nog ingegrepen worden, en niet zoals nu gebeurd is, met het op slot zetten, de mond gesnoerd wordt.

Bijdrager
    swiebel

Ah hier heb ik wel wat aan toe te voegen:

je kunt er meer vinden op mijn site —>

Inactief
    Anoniem

Wauw, mooi hoor!:D

Bijdrager
    swiebel

ik dank uh!! :D:D

Bijdrager
    Turbanus

OK…. geen probleem om dit te proberen. Maar dan ook echt je topplaten hier casten en door “pro’s” laten beoordelen. (Voor zover die er nog zijn) En niet dezelfde plaatjes in beide topics pompen.:wink:

Bijdrager
    kontheur

@Swiebel: Wat heb je voor apparatuur gebruikt voor je Macro-opnames?

Bijdrager
    iDuck

Laat ik maar even brutaal erop antwoorden, een Sony DSCW50. Een compact cameraatje die ik ook heb aangeschaft om altijd bij me te hebben. Een toppertje, en omdat ik Hollander ben: “zeker voor dat geld” :wink:

Hieronder een macro van een ‘vreemd beestje’ die op het raam zat, als voorbeeld.

Bijdrager
    Maleise Beer

Hij is wel heel onderbelicht, waardoor er bijna geen detail meer in zit, buiten de contouren dan.
    En je hebt vette vingers op je raam.;)

Bijdrager
    iDuck
    ”Maleise

Hij is wel heel onderbelicht…

Dat klopt, ‘vreemd beestje’ is van onderen belicht dus blijft het silhouet over;)

En je hebt vette vingers op je raam.;)

Kan je zien hoe goed dit low-budget ultra compact cameraatje alles ‘vangt’ :D

Maar inderdaad, een verkeerd voorbeeld.

Bijdrager
    MicMac

hier een scan van een analoge foto, ook een “vreemd beestje”;)

Bijdrager
    kick-it

@MicMac: Mooie foto! Die leguaan staat er trots op.

Hierbij een paar foto’s die ik heb gemaakt.

Bijdrager
    MicMac

@kick-it: dankje! jij ook mooie platen weer, vooral de onderste!! heel vet!

Bijdrager
    Thomash
    ”Jurriaandvm”

Mijn fijnste panorama is deze:

(Klik)
    Assisi, Italië

(trage host btw, sorry daarvoor;) )

heb op dezelfde plekgestaan:D erg mooi uitzicht 8)

Bijdrager
    acb

Bijdrager
    swiebel

Persoonlijk de eerste en derde foto het mooiste. het is dat ik geen muziek instrument kan bespelen andrs hadf ik er graan een op high res gewillen om hem te gebruiken als wallpaper

Bijdrager
    mac osx rules

Bijdrager
    MicMac

@mac osx rules: die laatste >leuk idee maar ik zou de lens naar boven gericht hebben een ipv de voorgrond een stuk van de lucht mee gpakt hebben. Tevens wat minder flits probeer eens te bouncen ofzo… of een paar stops naar beneden dan krijg je meer sfeer in de foto.:)

Bijdrager
    acb
    ”swiebel”

Persoonlijk de eerste en derde foto het mooiste. het is dat ik geen muziek instrument kan bespelen andrs hadf ik er graan een op high res gewillen om hem te gebruiken als wallpaper

U vraagt, wij draaien!:D

Foto 1

Foto 2

Bijdrager
    Koen K

Ging vanmiddag met 2 vrienden naar schiphol:

Royal Air Maroc 737-800

Klik voor groot

Bijdrager
    Turbanus

:? Ze staan er allebei maar half op……

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 11330)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.