30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 113)
  • Q:
    Bijdrager
    fabiankroezen

Het X-Plane topic

Ik heb X-Plane aangeschaft en deze ge-update.
    Alleen nu ik het wil spelen krijg ik hem niet in volledige weerschave waardoor ik niet de gehele cockpit zie. Heeft iemand dit ook gehad en heeft iemand een oplossig hiervoor.

Edit: Ik dacht, het wordt eens tijd dat de beginnende/die-hard X-Plane fans ook een plekje verdienen op het forum.
    Laat je ervaringen horen en gooi de vragen maar los. Mocht je vragen hebben over het spel horen wij het graag.

Veel plezier

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik speel ook X-Plane, ik gebruik de reolutie van 1024×1024 windowed, dan zie ik de gehele cockpit, je kan dit instellen in Settings > Rendering, en dan moet je xplane even restarten, als je scherm kleiner is, dan moet je met de pijltjes heen en weer scrollen en dan kan je wel heel je cockpit zien:)

Bijdrager
    Ries

Ik heb het al een paar keer hier gevraagd, maar welke joystick gebruiken jullie voor X-Plane?
    Ben me een beetje aan het oriënteren, dus alle tips zijn welkom;)

Bijdrager
    fabiankroezen
    ”DarkRaverNL”

Ik speel ook X-Plane, ik gebruik de reolutie van 1024×1024 windowed, dan zie ik de gehele cockpit, je kan dit instellen in Settings > Rendering, en dan moet je xplane even restarten, als je scherm kleiner is, dan moet je met de pijltjes heen en weer scrollen en dan kan je wel heel je cockpit zien:)

Ik zal het eens proberen

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik gebruik een ouwe iStick Macally, werkt prima voor vliegen, behalve helicopters, daar moet je egt een speciale voor kopen. Voor mensen die Online willen spelen, check even de volgende links:

http://x-plugins.com/xsb/gmap.php – Wereld map waar je alle vliegers kan zien.
    http://forums.x-plane.org/ – X-Plane Community forum.
    http://www.xpsrtm.com/ – Als je demo hebt kan je hier XP 7.0 scenery downloaden ( legaal ).
    http://forums.x-plane.org/index.php?showtopic=10637&hl=XSquawkBox Hier kan je registreren voor een Online account ( gratis ) en meer informatie voor de plugins die je nodig hebt ( ook gratis ).

Er woorden elke week op zondag Fly-ins gehouden op verschillende lokaties, op de community site kan je vinden waar en vanaf hoelaat.

PS @ ries: als je beetje wil leren hoe je de AutoPilot kan gebruiken, ik kan je wel les geven erin, ook met landen gaat automatisch via de AP moet alleen de Throttle bedienen, tis een tijd geleden dat ik XP heb gespeeld, maar kweet het nog wel:)

Bijdrager
    fabiankroezen

Het is voor het eerst dat ik het speel. Eens goed de handleiding lezen.

Opsteigen is makkelijk, en nu de rest nog :evil:

Bijdrager
    DarkRaverNL

Mwahaha ik steig op met me AP V/S en me HDG, hoef ik aleen maar vol gas te geven:)

Bijdrager
    RDNZL

Bah! Watjes! :P:P:P

Net m’n Cessna 172 uit het handje van EGKR (Redhill) naar LFAT (Le Touquet) gevlogen.

Autopilot? Wat is dat?

Bijdrager
    fabiankroezen

bikkel :P,

Vanmiddag net een vlucht gemaakt met een B 747 van A’dam naar New york.

In een onweersstorm schud het lekker:lol:

Bijdrager
    Benji07
    ”fabiankroezen”

wtf dat duurt toch dan evenlang als een echte vlucht? heb je dan een uur of 10 dat spel zitten spelen? :?

Bijdrager
    fabiankroezen
    ”Benji07″
    ”fabiankroezen”

wtf dat duurt toch dan evenlang als een echte vlucht? heb je dan een uur of 10 dat spel zitten spelen? :?

Ik heb met een paar vrienden een x-plane night gehouden en we hebben om de beurt een uur gevlogen.

Veel verschillende soorten weer gehad, van zonnig naar stormachtig. Moet je ook eens proberen:wink:

Natuurlijk niet elke avond doen, want dan is de lol eraf. Het is 8 uur vliegen met mijn weersomstandigheden :baby:

Bijdrager
    RDNZL

@fabiankroezen: dat is gaaf zeg!

Bestaat er een X-Plane community in Nederland?

Ik voel me echt eenzaam: iedereen heeft Windhoos en MSFS…

Of gaan we hier voor een apart forum?

Ik ben trouwens he-le-maal in GA – voor mij geen heavy metaal (ja, de muziek, die wel…).

Bijdrager
    DarkRaverNL

Zulle we een Dutch Flying Association maken ? speciaal voor X-Plane en alleen Apple gebruikers:)

Khep alleen wel een probleem.. kben gebanned van x-plane.org forum haha, ik word overal gebanned, ja toch benji :wink:

”RDNZL”

@fabiankroezen: dat is gaaf zeg!

Bestaat er een X-Plane community in Nederland?

Ik voel me echt eenzaam: iedereen heeft Windhoos en MSFS…

Of gaan we hier voor een apart forum?

Ik ben trouwens he-le-maal in GA – voor mij geen heavy metaal (ja, de muziek, die wel…).

Ik ook, ik vlieg een B1900, dat ding is egt super sexy:) Beech B1900

Bijdrager
    RDNZL

Nou ja, d’r zou eigenlijk zoiets als een ‘alive and kicking’ Dutch portal moeten zijn vind ik.

Er is d’r wel één (http://www.x-plane.nl/) maar die is volgens mij zo dood als een pier jammer genoeg (website ziet er wel kicken uit).

Ik heb ook gezocht bij de HCC maar die kijken echt niet verder dan MSFS (de HCC noemt als alternatief voor MSFS nog FLY – X-Plane bestaat bij de HCC helemaal niet, althans, niet bij de afdeling Rijnmond).

Met een Dutch portal bedoel ik: gewoon een centrale blablabla homepage met een Nederlandstalig forum daaraan – zoiets als .http://www.x-plane.org/ maar dan simpeler (geen download manager enzo – of misschien wel).

Ik heb trouwens ook al aan die jongens van http://www.nlx-plane.nl/ gevraagd maar daar heb ik nog geen antwoord van – of die iets van al dan niet virtuele samenscholingen van X-Plane adepten weten.

Bijdrager
    RDNZL

@DarkRaverNL (nog een keer…): ja, die Beech 1900 ken ik wel, maar die vinnik te groot…:(:(:(

Mijn all-time favoriet: Cessna 172.:D:D:D

Bijdrager
    DarkRaverNL

We maken toch gewoon onze eigen community, we gebruiken gewoon hun server om online te gaan, en we maken gewoon onze eigen Fly-in partys etc, als je wil kan zo een forum installeren op dr.net/x-plane ofzoiets, we kunne ook een sitje maken, gewoon simpel, alleen Maccers:)

Bijdrager
    DarkRaverNL
    ”RDNZL”

@DarkRaverNL (nog een keer…): ja, die Beech 1900 ken ik wel, maar die vinnik te groot…:(:(:(

Mijn all-time favoriet: Cessna 172.:D:D:D

Ahaha, ik heb nou al last dat als er een beetje wind staat, stijg ik helemaal scheef op:P
    Je moet gewoon een vliegtuig kiezen, en daarmee leren je AP te gebruiken enzo, ik was begonnen met die standaard 737 of 747 weet ik veel, die van United, daar heb ik het mee geleerd, bij die B1900 zat wel een hele handleiding bij waar alles zat enzo, en ik kreeg er nog een Livery pack bij, allemaal skins om het zomaar te zegge, hey RDNZL kan je mij je iChat ff PMen of mij ff en IM stuuren op ichat:)

Bijdrager
    fabiankroezen

Des te groter het vliegtuig, des te makkelijker het vliegt. vind ik.:P

Als we iets van een forum gaan beginnen moet je eigenlijk eerst nagaan of een soort gelijk forum ook bestaat en of er animo voor is. Je kan wel een forum starten, maar zonder leden wordt het niks.

Bijdrager
    RDNZL

Laat ik het anders zeggen: hoe kleiner het vliegtuig des te ‘echter’ kan het gesimuleerd worden.

Het panel van een Cessna 172 is, vergeleken met het origineel, zo goed als compleet – dit maakt het trainen van procedures, door middel van X-Plane bijvoorbeeld, zeer wel mogelijk.

Dat maakt het vliegen van een Cessna 172 in X-Plane zo mooi: het wijkt nauwelijks af van het origineel – oké, je mist een dimensie, maar dat is maar peanuts… 8) 8) 8)

Bijdrager
    fabiankroezen

Ik geef je gelijk. Een mooi klein toestel is wel leuker om te vliegen 8)

Bijdrager
    RDNZL
    Bijdrager
    vanquish

zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met x-plane op een intelmac mini???

Bijdrager
    vanquish

ik zal de vraag nog eens stellen zijn er al x-plane gebruikers die een intel hebben ??

Hoe werkt het nu het universal is (beta) ??

Bijdrager
    Brak Mak Morn

<ooguitsteekmodus> Ehhh… Woensdag een iMac 17″ gekocht. X-plane draait erop met vrijwel alle renderopties gemaxed en nog heb je ruim meer dan 20 fps boven stedelijk gebied. Hubba hubba! Wat heb ik al die tijd moeten missen! </ooguitsteekmodus>

Bijdrager
    Tjeerd

hmm… ik was vroeger helemaal gek op MS Flight Simulator 95. Misschien moet ik dit ook eens aanschaffen, weer is wat anders dan dat constante geschiet:P

en die Dutch Flying Assocation kllinkt goed;)

Bijdrager
    vanquish

Ik wil x-plane nu gaan aanschaffen maar heb nog 2 vragen :

Moet ik met betrekking tot het universal verhaal nog ergens opletten ?

Hoe draait x-plane op een macbook 2.0 en 2 gb ram ( kan dan alles op max ?? )

Bijdrager
    Bill Jobs

Wie kan mij als fanatieke FS gebruiker, vertellen waarom ik zou moeten overstappen naar Xplane??? Is Xplane een beetje realistisch qua cockpit? Ziet het er mooier uit dan FS9? Bestaan er ook Level-D/PMDG achtige producten voor? Want ik heb het bij een jongen gezien en daar zag het er niet uit en waren de vliegtuigen NIET realistisch:cry:

Bijdrager
    Koen K

Ik niet, blijf lekker FSen.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Bij X-Plane gaat het niet zo zeer om de eye candy maar om de flight dynamics, die een stuk realistischer zijn dan in FS. Qua features is FS veel en veel beter, echter, en blijft het daarom mijn favoriete Flight Sim. Tijd voor een Mac-versie, zou ik zeggen.

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Ik zou zeggen, download de demo op x-plane.com en probeer het eens.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 113)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.