12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    sanderversteegh

Het voorkeurenpaneel 'Energiestand' kan niet worden geladen.

Goeie middag,

Mijn mac pro met OS X 10.7.5 heeft een probleem met zijn voorkeurenpaneel.
    Als ik hier op de categorie Energiestand klik krijg ik de foutmelding ‘Het voorkeurenpaneel ‘Energiestand’ kan niet worden geladen.’ met alleen een ‘OK’ knop.
    Dit gebeurt ook bij sommige ander categorie├źn zoals ‘bureaublad en schermbeveiliging’ klik maar dan staat er: ‘Het voorkeurenpaneel ‘bureaublad en schermbeveiliging’ kan niet worden geladen.’
    Nu zal ik echt niet weten wat ik hier mee aan moet.

Dit probleem bestaat all een tijdje maar heb er nooit zo veel last van gehad dat ik er veel aandacht aan heb besteed.
    Nu moet de computer aan blijven staan en dat blijft die niet en kan ik ook niet instellen zonder bij de energiestand instellingen te kommen.

Iemand enige oplossing voor dit probleem dan alles overnieuw installeren.

Alvast bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    GoeieDag

Als eigen OS zaken niet goed werken, zou ik het niet negeren!

Mijn gok: je hebt een ‘handig’ progje draaien/draaiend gehad.
    Als je niet meer terug kan halen wanneer & hoe het begon, zou ik de combo-update van OS 10.7.5 even draaien (te downloaden op de Apple site).
    Als dat niet helpt: even een nieuwe install, wat veel makkelijker is dan dat het lijkt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Mogelijk heb je een corrupt voorkeurenbestand. Een OS her-instal met behoud van data helpt dan niet. Ga naar: / Bibliotheek / Preferences / Systemconfiguration (dus de bibliotheek op de root van de HD) en wis het bestand: “com.apple.PowerManagement.plist”

Start daarna op.

Bijdrager
    GoeieDag

Het gaat om meer panelen dan die van Energiestand.
    Maar je zou idd eens kijken of het in een andere gebruiker wel goed werkt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

In dat geval helpt dit waarschijnlijk:
    Wis (of verplaats even naar de desktop mocht het niet helpen) het bestand “com.apple.systempreferences.plist” in: (user) library / preferences /
    en/of het bestand: “com.apple.systempreferences.xxx.plist” in: (user) library / preferences / ByHost.

En start op.

(Op de plek van “xxx” staat nog meer maar dat is niet van belang)

Helpt het dan kunnen de naar de desktop gesleepte bestanden weg en zul je verschillende instellingen opnieuw moeten doen.

Bijdrager
    sanderversteegh

bedank,
    ik zou het zo eventjes proberen.

Bijdrager
    sanderversteegh

Er staan heel wat programmaatjes op mijn computer,
    een opvallend progje is XBMC, zou dat er iets mee temaken kunnen hebben?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik ken het niet, maar het schijnt om een media speler/center te gaan. Het heeft dus te maken met het afspelen van verschillende soorten media (o.a. TV). Het lijkt mij dus sterk dat dit de oorzaak is. Wel zou dit programma crashen i.c.m. 10.9 Mavericks dus als je dat ooit gaat gebruiken moet je naar een update gaan zoeken van dit programma.

Bijdrager
    sanderversteegh

Ik heb het verwijderen geprobeerd
    Geen resultaat.

Ook een nieuwe gebruiker aangemaakt, geeft ook geen resultaat.

Wat nu?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

In dat geval kun je altijd nog een complete her-instal overwegen met behoud van data (dat is de standaard instelling). Maar wat ook kan helpen is de combo-update opnieuw installeren zoals Goeiedag al zei. Ook dat is met behoud van je data.

Het feit dat ook een nieuwe gebruiker er last van heeft geeft al aan dat het probleem in het systeem zit.

Bijdrager
    sanderversteegh

Ik heb de update geïnstalleerd.
    Helaas geen verbetering.

Dat word toch een herinstall.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Er is nog een mogelijke oplossing naast een her-instal. Voer een safe-boot uit, en start daarna normaal op. Ik vond een discussie waar dit geholpen heeft.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.