9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

het trackpad als knop

De nieuwe MacBooks hebben een trackpad zonder knop (als alle info klopt).

Het hele trackpad ís de knop, net zoals bij de Apple muizen de hele muis de knop is. Als ik me niet vergis zag ik dit laatst ook bij een nieuwe smartphone. Weet niet meer of het een Nokia of een Sony was. Blijkbaar hebben die geen exclusief patent. Het lijkt mij in ieder geval prettig werken. Je gaat met je vinger naar een object toe en klikt erop. Niet door je vinger eerst op te tillen en te tappen maar door gewoon door te drukken. Het lijkt me dat dat een stuk zekerder voelt en sneller werkt. Bovendien lijkt me dat wel handig als je drie vingers tegelijk gebruikt voor een of andere multitouch handeling en dan ook nog wilt klikken; gewoon doordrukken ipv met je andere hand klikken of alle vingers even optillen en op dezelfde plaats terugtappen.

Bijdrager
    reboot

inderdaad lijkt me ook wel extreem handig

Bijdrager
    danielpunt

Dat kan nu ook al. Ik klik altijd door te tappen op mijn MacBook.

Bijdrager
    Jesse

hij bedoelt dat je straks ook niet meer hoeft te tappen maar gewoon te drukken.. goed lezen

Moderator
    Mac Daddy

Ik weet het niet. Bij windows laptops heb je ook altijd dat het trackpad ook het klikken doet. Als je dan soms teveel kracht geeft bij een handeling dan neem je zo dingen mee die je niet wilt meenemen. En als je wat wilt slepen, dan gebruik je toch je duim om de knop in te drukken. Of als je iets aan wilt klikken net zo.

Vanavond zullen we het weten of Apple ook het trackpad opnieuwe gaat uitvinden of dat het bij het oude blijft. Apple is altijd goed geweest in interfaces en gebruiksgemak, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Bijdrager
    Josebo.

Inderdaad. Hoe dat slepen zal gaan, is voor mij een raadsel. Gebruik nu altijd de knop om te slepen of te scrollen..

Bijdrager
    Cloudsurfer

Haha, the plot thickens! Leuk, maar ik denk dat ik dan vaak per ongeluk zou klikken.

Bijdrager
    spacefreek
    ”josebo9″

Inderdaad. Hoe dat slepen zal gaan, is voor mij een raadsel. Gebruik nu altijd de knop om te slepen of te scrollen..

2 keer tappen, maar na de 2de keer moet je hem “vasthouden”, dan kun je slepen…

Verder zou ik het geweldig vinden, geen knoppen. Ben benieuwd naar vanavond

Bijdrager
    Edwin377
    ”josebo9″

je zou toch kunnen bewegen terwijl je de knop ingedrukt houdt? Na het verslepen laat je dan weer los.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.