20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Sad

het succes van de iPod misbruikt?

http://www.freeipods.com

Op het eerste gezicht een site waar je je adres invult en dan een gratis iPod krijgt.

Maar in werkelijkheid een totale naaisite waar je met een soort piramidespel adressen en email adressen van nietsvermoedende mensen moet verzamelen om zo “credits te sparen” en als je dan heel veel mazzel hebt en ook nog aan alle voorwaarden voldoet dan heb je een piepklein kansje om een iPod te krijgen.

En zo liften zij mee op het succes van de iPod.

Bijdrager
    Walkingfingers

niks mis mee toch? als je maar niet besodemieterd wordt.

Bijdrager
    Sad

Nee maar iedereen moet dus email- en huisadressen opgeven die vervolgens door diverse 2rd party adverteerders zullen worden gebruikt.

Spam spaaam lovely spaaaam!

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”colpolyp”

Nee maar iedereen moet dus email- en huisadressen opgeven die vervolgens door diverse 2rd party adverteerders zullen worden gebruikt.

Spam spaaam lovely spaaaam!

je moet niks, je kiest zelf toch!

Bijdrager
    suicide

Heb de form’s net 23892739827938732 keer ingevuld, eens kijken of ik een ipod krijg;)

Bijdrager
    japser909

En zij leuk een adressen bestand….. GRATIS !!! :x

Bijdrager
    Walkingfingers

shit, ik pas 23892739827938731 keer, ben je me net 1 voor!!

Bijdrager
    Sad
    ”mike”

Nou niet helemaal. Ik vind dat je besietemieterd wordt. Op de homepage zie je niets anders dan dat je een gratis iPod krijgt. Maar da’s dus niet waar. En alle mensen die je opgeeft kiezen er niet voor om hun adres aan spammers te geven.

Bijdrager
    Sachin
    ”colpolyp”
    ”mike”

Nou niet helemaal. Ik vind dat je besietemieterd wordt. Op de homepage zie je niets anders dan dat je een gratis iPod krijgt. Maar da’s dus niet waar. En alle mensen die je opgeeft kiezen er niet voor om hun adres aan spammers te geven.

Klopt… Het is altijd al vervelend geweest domme vrienden te hebben of mensen die totaal niet meezijn met de technologie… Dit veroorzaakt overlast… Ik kan er al niet mee lachen als ik email krijgt van iemand die mij “ingeschreven” heeft op één of andere site voor één of andere birthday calender of dat soort brol…

Bijdrager
    Oupro

Lijkt me heel erg simpel. Als je tegen spam bent geef je je niet op bij zo’n organisatie. Ten tweede mag je verwachten dat mensen in je omgeving netjes omgaan met jouw gegevens. Zo niet, vind ik dat je ze dat anders ook wel duidelijk uit mag leggen.

Bijdrager
    maceddy

colpo, ik vind de titel van het topic wat verwarrend/misleidend..

misschien opzet vanwege die site, zou ook kunnen natuurlijk:)

Bijdrager
    Sachin
    ”Visualfreak01″

Lijkt me heel erg simpel. Als je tegen spam bent geef je je niet op bij zo’n organisatie. Ten tweede mag je verwachten dat mensen in je omgeving netjes omgaan met jouw gegevens. Zo niet, vind ik dat je ze dat anders ook wel duidelijk uit mag leggen.

Juist.

De spam die ik krijg zijn vooral van die ketting-emails die mensen (vooral vriendinnen, sorry dames) doorsturen naar me…

Virussen die op iemand z’n Windows PC zoeken naar email adressen vinden dat natuurlijk heerlijk… Gelukkig werken die virusjes normaal niet op m’n Mac:)

Af en toe zit er eens echte spam tussen maar gelukkig blijft de schade (op dit moment) nog beperkt in mijn mailboxen:)

Bijdrager
    Sachin

Het is mogelijk om die site zelf spam te laten genereren die naar hun zelf gestuurd wordt en dus voor hun overlast bezorgt… Gewoon als email …@freeipods.con invullen 8)

Bijdrager
    Oupro
    ”larridon”

Het is mogelijk om die site zelf spam te laten genereren die naar hun zelf gestuurd wordt en dus voor hun overlast bezorgt… Gewoon als email …@freeipods.con invullen 8)

Klein typfoutje Larridon. Lijkt me niet dat zij een .con e-mailadres hebben. Volgens mij moet het …@freeipods.com zijn.

Bijdrager
    Sen

Op Wired staat er een interessant artikel over Freeipods.com. Het lijkt toch redelijk koosjer allemaal. Ze werken samen met eBay en AOL onder andere. Een nieuw soort van marketinghype zeggen ze daar.

Bijdrager
    ThomasL
    ”colpolyp”
    ”mike”

Dat valt toch te verwachten. Gratis iPod’s voor iedereen die zijn e-mail adres invult zou niet echt rendabel zijn voor die site.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt toch geen adres buiten Amerika of Canada opgeven.
    Dus vergeet die gratis iPod nou maar….

Bijdrager
    Sen

Waarom leest niemand nu dat Wired artikel over Freeipods.com? :evil: Drie pagina’s met uitleg. Ja het werkt echt (!) maar niet in Europa… Het gaat erom dat je meer klanten bereikt met voor 1 miljoen dollar ipods weg te geven dan voor dat geld een publiciteit te maken.

Bijdrager
    Sad

‘k heb het gelezen.

Maar desondanks maakt men misbruik van het feit dat iedereen een iPod wil om spammers te spekken en de simpele consument voor het karretje te spannen.

Bijdrager
    Ruben

Mensen die denken gratis iPods, camera’s of wat dan ook te kunnen krijgen door alleen maar een e-mail adres achter te laten en dan verbaast gaan zitten doen dat ze niets winnen en spam gaan ontvangen moeten gewoon hun computer uitzetten en weer met pen en papier gaan werken, vind ik…

Bovendien ben je toch al niet helemaal helder of juist veel te goedgelovig als je waar dan ook op het net je e-mail adres opgeeft of achterlaat…

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.