4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Rolf

Het SPOOKT in iCal !!

Help, ik word paranoia. Ik ben mijn databases aan het opschonen. Al het gesync tussen iCal, MobileMe, iPhone en Entourage just drives me crazy. Zeer veel dubbele vermeldingen. Dus – ik denk laat ik maar weer es met een schoon begin beginnen, en dan stapje bij beetje apps bijschakelen om zo EEN schone database te krijgen.

Heb nu alle koppelingen uitgeschakeld (in Entourage, MobileMe) en wil bij iCal beginnen. Nu zijn er veel wekelijks terugkerende afspraken die er 2 of 3 maal instaan. En wat denk je: haal ik hem weg (en alle / dan wel future events), staat ie er na 10 seconden gewoon opnieuw in. Er staan dus veel events in, die ik niet eens KAN weghalen (tenminste niet permanent, want 10 seconden later staan ze er gewoon weer…..)…..dit is toch MAF ????

Bijdrager
    iJoost

Zet eerst het synchroniseren eens even op handmatig. Haal dan diep adem en begin nog eens rustig opnieuw. Als je een klein beetje slim gebruik maakt van die knop Geavanceerd… dan komt het allemaal goed.

Bijdrager
    remixed

Het hele sychroniseren verhaal is maf. Het werkt gewoon NIET. Als je je iphone wil laten sychroniseren met entourage moet dit via ical. Je zou denken dat dit werkt (aangezien er een optie voor bestaat), maar dit zorgt dis altijd voor verdubbelingen. In het begin niet zoveel maar het worden er langzaam steeds meer…..

Niks aan te doen voor zover ik weet (behalve verwijderen met tools of handmatig om de paar weken). Ik heb nu me iphone laten sychroniseren met google en entourage afgeschaft. Ical sychroniseerd ook via google en zo werkt het allemaal. Niet perfect, maar in iedergeval geen verdubbelingen.

Bijdrager
    Rolf

na vele jaren syncen ben ik bekend met de onmogelijkheden en de sync-ellende. Hoe onvoorstelbaar ook !

Maar wat ik vanavond tegenkwam, gewoon events deleten die na 5 seconden gewoon weer terug in je iCal opduiken (terwijl alle koppelingen met MobileMe, Entourage en zo uitgezet waren)…..dat blijf ik NIET snappen….wie wel ??

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.