12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Gogol

Het safari 5.1 geheugen probleem in beeld

Nou moet ik wel zeggen dat dit gebeurt met de 1Password extensie aan op een bepaalde website. Doe ik de extensie uitschakelen dan is er geen probleem.
    Het is wel een aardige anekdote en er is niet getrucked met de afbeelding.

Bijdrager
    CedricH

Dat kan dan ook wel iets te maken hebben met die 1Password extensie als ik het zo lees… Sowieso gaat OSX meer geheugen gebruiken als je er meer installeert om je computer zo snel mogelijk te laten draaien.

Bijdrager
    tarun

Wat is je probleem? Ik bedoel, met SL gebruikte Safari bij mij al snel > 400MB en nu ongeveer 200MB. Een flinke verbetering dus bij mij.

Bijdrager
    scarracs
    tarun op 07 augustus 2011

Wat is je probleem? Ik bedoel, met SL gebruikte Safari bij mij al snel > 400MB en nu ongeveer 200MB. Een flinke verbetering dus bij mij.

een kleine gok, maar ik denk dat zijn probleem de 12,54GB geheugen is die safari gebruikt.

Bijdrager
    tarun

Ah, nou zie ik het. Safari-webmateriaal is zo groot. Bij mij is die slechts 50MB. Wat is dat trouwens, Safari-webmateriaal?

Bijdrager
    Togassa

Dat de 1Password extensie dit veroorzaakt is bekend.
    Erger is dat dit mij ook gebeurd, terwijl ik maar 2 tabs in safari open heb.
    OK, over smaak valt te twisten, maar als ik de volgende pagina, en 1 van zijn subpagina ongeveer een kwartier open laat staan, is mijn geheugen helemaal volgelopen waarbij het overgrote deel door het ” Safari Web Content” process.
    Weet iemand hier een oplossing voor, of moet er een patch opnieuw geladen worden.
    Schijf-controle en rechten heb ik al gecontroleerd.

Inactief
    Anoniem

@tarun: Met de introductie van WebKit2 in Lion gebruikt Safari nu twee onafhankelijke processen. De applicatie zelf, en de ‘Web Content’. Mocht een pagina vastlopen, dan hoef je nu niet meer Safari opnieuw te starten, maar alleen die pagina. In theorie :sarcastic:

@Togassa: dat lijkt me een bug in die website.

Bijdrager
    Togassa

Voor wat betreft webpagina’s ben ik technisch niet zo onderlegd.
    Ik ben er dan ook van overtuigd dat deze pagina’s niet helemaal bug vrij zijn.
    Desondanks gebruiken deze 2 tabs zonder gebruik te maken van de 1Password extensie, in totaal 2 Gb geheugen.
    Machine is iMac mid 2010 / 4 Gb geheugen, Safari 5.1 op Snow Leopard.
    Draai ik dezelfde wegpagina op iMac G5 / 1 Gb / Safari 5.05/ Leopard, dan is het geheugen gebruik tussen de 150 a 200 Mb.
    Ik vindt dit wel een heel erg groot verschil.

Bijdrager
    ivanwoerkom

Ik heb hetzelfde probleem, maar heb nog geen Lion. Ik werk nog onder SL, dus ik neem aan dat het iets nieuws is bij Safari.
    Als Safari niet meer wil bewegen druk ik even bij safari-webmateriaal op stop en dan doet hij het weer heeeeel eventjes en dan zie je die safari-webmateriaal weer naar boven klimmen.

Maar goed, wat is de oplossing?

Bijdrager
    SunKeeper

Ik merkte wel behoorlijk verschil tussen 10.7.0 en 10.7.1.

Onder die laatste verbruikt Safari nu stukken minder geheugen dan onder de oudere versie.

Bijdrager
    SunKeeper

Toch even een nader bericht:

Ik moest zojuist mijn Mac zowat uit het drijfzand trekken, zo traag ging alles in het begin. Langzaamaan gaat alles weer sneller. De Mac staat sinds gisteravond aan om een lange taak te doen in Safari, maar die taak was allang klaar. Een andere pagina was kennelijk vrolijk mijn geheugen aan het vullen.

Gevolg: 10 GB swap.

Dus dat er nog iets niet helemaal soepel loopt kan ik niet ontkennen.:lol:

Edit: iets duidelijker:

Bijdrager
    mvmaastricht

Bij mij hetzelfde probleem. Ik dacht: waarom blaast mijn ventilator van mijn MacBook Pro (17″, 2009) zo? En toen viel me ‘Safari-webmateriaal’ op. Daarna pas kwam ik bij dit draadje uit… Toeval? NOT.

Ik heb nog even uitgebreid gekeken naar 1Password, maar bij mij maakte het aan- en uitzetten daarvan weinig verschil.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.