12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Wallinator

Het risico van “Koppel niet los”

Hoi, er staat nu wel steeds “Koppel niet los” op het scherm van m’n iPod (als ie is aangesloten op de comp) maar wat gebeurt er nou als je wel opeens loskoppelt? Gaat je iPod stuk of gaat je comp stuk? En wat gebeurt er dan precies?

Bijdrager
    rrrichie

Hangt er vanaf wanneer je het doet.

Normaal gesproken gebeurd het volgende als je bijvoorbeeld wat kopieerd
    1. je sleept iets naar je iPod (via de finder of iTunes)
    2. mac controleerd naar vrije ruimte
    3. bestanden worden gekopieerd
    4. tabel vrij ruimte word bijgewerkt
    5. catalogus word bijgewerkt.
    6. evt vertraging als dit via cache gebeurd
    7. klaar

Als je je iPod tijdens 1, 2 of 7 lostrekt gebeurd er niks. Als je hem tijdens 3,4,5 of 6 lostrekt gaat er iets niet kloppen. Er gaat niks stuk, maar e.a. staat dan niet meer goed vermeld op je HD en kan later voor problemen zorgen.

Bijdrager
    Roland53

In gewoon en simpel Nederlands: als je loskoppelt zonder de juiste procedure, dan gaan je gegevens verloren. That’s it. Maar ehhh, waarom zou je?

Bijdrager
    J-roen

Je hebt nu eenmaal van die mensen die zich bv. afvragen waarom je je vingers niet in het stopcontact moet steken.

Bijdrager
    inod3

Ik noem dat; een een gezonde dosis nieuwsgierigheid. :wink:

Bijdrager
    gerror

Wel eens in een haastige bui mijn iPod uit de dock getrokken. Dat resulteerde in een volledig lege iPod en geen muziek onderweg. Niet doen dus

Bijdrager
    Luco

Zo’n probleem is dat niet, zolang er in de LINKERbovenhoek GEEN draaiend icoontje staat, kan je je iPod gewoon lostrekken zonder dat er iets misgaat (Tenminste, dat heb ik bij mijn iPod 4G 20Gb)

Bijdrager
    Tuffi
    ”Luco”

Zo’n probleem is dat niet, zolang er in de LINKERbovenhoek GEEN draaiend icoontje staat, kan je je iPod gewoon lostrekken zonder dat er iets misgaat (Tenminste, dat heb ik bij mijn iPod 4G 20Gb)

juist :innocent: :apple:

Bijdrager
    rrrichie

Zowiezo, mocht er wat gebeuren, iPod Software Updater eroverheen en klaar is kees.

Bijdrager
    Elstar
    ”Roland53″

Maar ehhh, waarom zou je?

Misschien omdat Wallinator, net zoals ik, wel eens last heeft van het volgende probleem: iPod is in iTunes losgekoppeld, iPod is in Finder niet te vinden en toch staat er op het schermpie: “koppel niet los”. Wat dan? Meestal gebeurt dit als mijn computer uit de slaapstand ontwaakt. Het lijkt dan wel alsof de iPod nog slaperig is.

Mijn truuc (meer dan een truuc is het niet) is iTunes opnieuw op te starten. Daarna kan de iPod op een normale manier losgekoppeld worden.

Bijdrager
    Wallinator

Nou het probleem is eigenlijk het volgende; ik las ergens dat het schade kan toebrengen aan je computer, en aangezien mensen hier altijd zonder unmounten de iPod loskoppelen vroeg ik me dat af..

Bijdrager
    rrrichie

Het gaat er dus meer om wanneer je het doet.

Als de iPod bezig is, bestaat de kans dat je inderdaad iets beschadigd (meestal software matig), beter gezegd je brengt dan het e.a. in de war.

Is hij niet bezig dan gaat het meestal wel goed.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.