30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    chocolate

Het rest in peace … draadje

Wel kon het niet direct vinden maar ik zou graag een draadje opstarten waar iedreen die met een sterfgeval of erge ziekte te maken heeft, zijn gevoelens hier de vrije loop kan laten gaan. Daar ik zelf in zo een situatie zit ga ik van start.

Na twee weken bang afwachten is me moeders vader overleden in het ziekenhuis te Gent. Het was een verdomd harde strijd voor de 70jarige man die 10 kinderen en een vrouw achter zich laat na een mooi leven waar hij er altijd was voor zijn kleinkinderen (ik en nog 30 anderen). Op de dag van de 80ste verjaardag van mn grootmoeder kreeg hij een hersenattack en werd direct afgevoerd naar het ziekenhuis. Na een paar dagen zag men hem sterk achteruitgaan, maar hij bleef vechten. De laatste dagen ging het beter, hij kon zelfstandig eten, drinken, maar nog steeds niks zinnigs uitbrengen of mensen herkennen, hij reageerde sporadisch op klassieke muziekn,( hij stond hoog aanschreven in verschillende muziek verbonden) maar meer dan dat was er niet. Hij kreeg hevige koorts deze morgen en de kinderen van hem werden allemaal opgetrommeld om toch hem een waardig afscheid te geven

Opa rest in peace, je hebt het verdient.

Bijdrager
    unox

Gecondoleerd

Bijdrager
    Turbanus

Ik hoop dat je voor jouw gevoel waardig afscheid hebt genomen. Je Opa kon het niet echt beleven, maar mischien heeft hij gevoeld dat jullie allemaal bij hem waren…. en zullen blijven.

Bijdrager
    fistkikker

Gecondoleerd FRAU_
    Ik heb zelf het gevoel dat dit forum niet echt (meer) de plek is voor dit soort mededelingen, maar dat doet niets af aan oprecht medeleven. Sterkte. Voor afleiding kan je altijd hier terecht.

Bijdrager
    roblemmen

Gecondoleerd en heel veel sterkte.
    Ik hoop dat je hier op het forum wat mooie begripvolle reacties krijgt.

Bijdrager
    hansenonline

gecondoleerd en sterkte met het verwerken van het verlies van je opa!

Bijdrager
    MacBeer

Gecondoleerd en veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Bijdrager
    Hanhart

Gecondoleerd! :(

Bijdrager
    A

Gecondoleerd.

Bijdrager
    PietjePuk

Sterkte!

Bijdrager
    Freek.

Sterkte. Echt dat wens ik je. Eigenlijk is een mens een raar iets: kwetsbaar en klein, een vlekje, nietig. Waardeloos eigenlijk. Maar ook heel sterk, belangrijk, onmisbaar en krachtig. Zeker als er iemand wegvalt die je dierbaar is. Exit, einde, verdriet en gemis. Is het dan nog niet om degene die je ontnomen is, dan is het wel om degenen die achterblijven. En juist daarin bewijst een mens of gemeenschap zijn kracht, sterkte en waarde.

Hmmm… vandaag ook iemand ‘weggebracht’.

Bijdrager
    Ypot

Gecondoleerd :(

Bijdrager
    chocolate

Fock had zo reacties echt nooit verwacht, zeker niet van de mensen waar ik soms in de clinch mee lig.is best prettig daar kan ik me aan optrekken en terug verdergaan , en toch eens nadenken over de voorbije periode in mn leven. Bedankt mannen en als je ook met een ei zit vergeet het niet te posten als je het kwijt wilt.

Bijdrager
    teddibeer

Gecondoleerd. Leef verder met de mooie herinneringen.

Bijdrager
    Rik H.

Gecondoleerd FRAU_, ook veel sterkte toegewenst voor je moeder en je oma in het bijzonder.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Gecondoleerd Frau, en sterkte!

Bijdrager
    Freek.
    ”FRAU_”

Fock had zo reacties echt nooit verwacht, zeker niet van de mensen waar ik soms in de clinch mee lig.is best prettig daar kan ik me aan optrekken en terug verdergaan , en toch eens nadenken over de voorbije periode in mn leven. Bedankt mannen en als je ook met een ei zit vergeet het niet te posten als je het kwijt wilt.

Ik denk dat het tijd wordt dat je de 41 pagina’s tellende draad ‘Bert’ eens moet gaan lezen.
    Heb je misschien een nog beter idee wat wij hier met elkaar delen en koesteren.

Bijdrager
    AppleFlap

Ik wens je alle sterkte die je maar kunt gebruiken, Frau.

Bijdrager
    S.A.F

Ja, gecondoleerd jongen. Sterkte.

Bijdrager
    chocolate

Freek , heb die draad met tranende ogen gevolgd. Ik stond perplex. Ik ben nu bezig een kleine tekst aan het schrijven die voorgedragen zal worden in de kerkdienst:

Waarik momenteel aan zit:

(MSN verbeter gesprek met mn nicht die de dienst in elkaar knutseld.)

MAC POWER ^^ ! M’N KONT:x (MSN)
    22:22
    Opa, je was een levensgenieter.Je leefde van en voor je muziek, telkens in de weer voor verschillende verenigingen. Niets was je teveel gevraagd.Nu heb je ons zomaar verlaten. Je bent moe gestreden. Fysiek niet meer aanwezig.Maar voor mij ben je niet dood, je blijft verder leven in mijn gedachten, en ik vind troost in de mooie herinneringen. Het zijn die herinneringen die wij allen moeten koesteren. We gaan je missen opa. Wel te rusten.

Bijdrager
    Almerrrrr

Mooie tekst veel sterkte voor jou en je familie.

Bijdrager
    TijhofGraphics

:o krijg natte ogen :kleenex:
    Mooie tekst

Bijdrager
    Milottegirl

Gecondoleerd en sterkte.

Bijdrager
    unox

Zeker mooie tekst

Bijdrager
    chocolate

Morgen de begrafenis: dit is de text geworden

Dag opa,

Je hebt nu eindelijk de rust gekregen die je verdient. Na lang vechten heb je toch de strijd moeten staken. Fysiek ben je niet meer aanwezig. Maar voor mij ben je niet dood, je zal altijd verder leven, hier in mijn hart. En ik ga me optrekken aan alle mooie momenten die we samen beleefden. Je was een levensgenieter. Altijd bereid mensen te helpen. Je leefde voor je muziek en je offerde veel vrije tijd op voor verschillende verenigingen. We gaan je missen opa. Wel te rusten.

Bijdrager
    zAo

Ontroerende tekst. Mooi.

Veel sterkte vandaag.

Bijdrager
    Mr.Velvet

Veel sterkte vandaag, en uiteraard ook de dagen die komen.

Bijdrager
    Hanhart
    ”Mr.Velvet”

Veel sterkte vandaag, en uiteraard ook de dagen die komen.

Amen!

Sterkte!

Bijdrager
    chocolate

Zo het is achter de rug. Een 1000 tal mensen waren aanwezig. Rouwprentjes moesten tijdens de viering nog bijgedrukt worden. En er waren er dan nog te kort, mensen kwamen zelfs uit oostenriijk. Mn opa was een gegeerd muzikant. Het was enorm emotioneel al die mensen die je schouderklopjes geven. Bedankt allen hier. Straks trainen en morgen werken, zinnen verztten zal me goed doen

Bijdrager
    roblemmen

Heel veel sterkte nog.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.