5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Het opslaan in illustrator werkt niet goed! help

Beste mensen ik zit met een probleem:

Ik moest een sierlijst maken van een tv dat heb ik dus gedaan, aangeleverde materiaal was het de tv scherm zelf (pdf-bestand tekening met afmetingen).
    Vervolgens heb ik een afbeelding in het bestand geplaatst (jpeg) daarna heb ik daar een live trace over heen gedaan, daarna heb ik een aantal losse onderdelen
    van de afbeelding in mijn tv sierlijst geplaatst. Ook heb ik een aantal dingen zelf getekend, vervolgens heb ik het opgeslagen als een illustrator eps (bestand bestaat uit 7 lagen).

Het probleem is dat ik het aan mijn opdrachtgever wil verzenden als pfd of jpeg. Maar als ik het bestand wil opslaan dan neemt hij niet alle lagen mee in het jpeg bestand dat geld overigens ook voor als ik het wil opslaan als pdf bestand. Ik heb al geprobeerd er een transparante kader er om heen te trekken om duidelijk aan te geven dat alles wat binnen dat kader valt bij het document hoort. Ook heb ik al geprobeerd alles 1 laag te maken dus flatten image maar op die manier kreeg ik steeds de zelfde resultaten.

Hoe kan ik mijn document op de juiste manier opslaan zodat ik al mijn lagen te zien krijg, ik werk trouwens op een mac met illustrator CS3.

Graag heb ik zo snel mogelijk antwoorden van u .

Alvast bedankt voor u moeite !

Bijdrager
    MacMartino

Kan het zijn dat je steunkleuren gebruikt? Die anders meteen omzetten naar process.

Als je vervolgens een goed beeld hebt zijn er zat opties:
    – exporteren naar JPG vanuit Illustrator?
    – opslaan als ill CS3 .ai bestand met PDF preview, en deze in Photoshop openen, opslaan als jpg
    – alles selecteren en kiezen voor ‘omzetten naar pixels (zorg dat je EERST het bestand bewaart en
    de gepixelde versie er NIET overheen schrijft)

Bijdrager
    mac-addict

Ik weet al wat het was ik had een aantal layers als template ingesteld en dat neemt illustrator niet mee als hij bestanden gaat oplsaan.

Bijdrager
    Whamp

Misschien was het samenvoegen van de lagen ook een optie geweest. We’ll never no.

Bijdrager
    Eyeseesea

De JPEG embedden wil wel eens helpen bij het maken van een PDF.

Herman

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.