10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    dwp

Het online bestellen van foto’s op de mac

Hoi,

Ik ben op zoek naar een goed programma om mijn foto’s te kunnen previewen en te kunnen verzenden naar mijn eigen kleurvaklab. Nu kun je ook order een plaatsen via Iphoto maar dat is alleen geschikt voor de states en canada en dus niet voor europa. Wat ik dus zoek is een programma zoals Iphoto maar waar ik zelf kan bepalen waar ik de foto’s naar toe zend

als vast bedankt voor jullie reaktie

Bijdrager
    tijs

Probeer http://www.agfanet.com/en/ips/cont_download.php3 eens. Het is wel een classic programma.

Bijdrager
    Hans de Bijl

Bij Kruidvat ligt een CD voor 1.99 euro met mooie software (vanaf OSX10.2)

Kan je mee versturen maar ook cd’s bakken. Kleurcorrecties doen etc.
    Formaat opgeven en prijsbepalen (kruidvatafhankelijk natuurlijk)

De software werkt in principe met iedere fotoboer.

Lijkt een beetje op iPhoto

Hans

Bijdrager
    Pjotr
    ”dwp”

Hoi,

Ik ben op zoek naar een goed programma om mijn foto’s te kunnen previewen en te kunnen verzenden naar mijn eigen kleurvaklab. Nu kun je ook order een plaatsen via Iphoto maar dat is alleen geschikt voor de states en canada en dus niet voor europa. Wat ik dus zoek is een programma zoals Iphoto maar waar ik zelf kan bepalen waar ik de foto’s naar toe zend als vast bedankt voor jullie reaktie

Je wil wat sturen naar “je eigen kleurvaklab”. Hoe heet dat lab dan en hebben ze wel de mogelijkheid om digitale beelden af te drukken? Er zijn meerdere ontwikkelcentrale online, inclusief AH, Hema, kruidvat, fotoquelle. Iedere centrale heeft zijn eigen manier om de foto’s digitaal te ontvangen. Overleg over de manier waarop is kennelijk lastig. Zo vraagt AH pas na het verzenden van je foto’s naar het aantal afdrukken. Na 3 kwartier dus. Ben je even koffie gaan drinken dan heb je pech want AH wil niet op de klant wachten. Dan moet je opnieuw beginnen. http://www.fotoquelle.nl heeft leuk software voor OSX. Offline alle gegevens verzamelen, daarna sturen en koffie drinken. Foto’s worden desgewenst thuisgestuurd.

Bijdrager
    Erik
    ”Hans

Bij Kruidvat ligt een CD voor 1.99 euro met mooie software (vanaf OSX10.2)

Ook direct (gratis) te downloaden bij www.kruitvat.nl

maar wellicht staat er op de CD nog iets extra’s

Erik

Bijdrager
    Gijs

Best wel een geinig programma. Top van Kruitvat dat ze een goed Mac-programma leveren.

Bijdrager
    iGee

jammer alleen dat de kwaliteit van de kruidvat-afdrukken niet zo mooi is. Ik heb het 2x geprobeerd bij kruidvat maar 2x was blauw niet blauw maar paars!! Hema doet het goed en heb nu Kinorama geprobeerd -> ook wel goed. Alleen.. .ja… ik moest ze via een Peecee uploaden.

Bijdrager
    JeePee

Ik heb gisteren 91 digitale foto’s geupload naar www.colormailer.com. Ze hebben een programma voor 9 en voor X en hun site is ook in het Nederlands. Verder komen ze in een van de laatste MacFans als beste uit de test. Ik laat nog even weten hier, wat ik van de kwaliteit vind. Ik krijg in ieder geval 5 gratis vergrotingen, dus dat vind ik niet verkeerd….:P

Bijdrager
    Fokker3

Intussen ben ik ook op zoek naar een manier om mijn foto’s zo gemakkelijk mogelijk te bestellen, voor een zo gunstig mogelijke prijs, met uiteraard een zo goed mogelijk resultaat. Ik heb tenslotte niet voor niets een 5 mega-pixel camera gekocht!
    Volgens mij zijn er nu de volgende mogelijkheden, als je tenminste niet via een web- of java-interface je foto’s wilt uploaden:
    Kruidvat
    Primera
    FotoQuelle
    ColorMailer

Wie kan deze vergelijken, of één van deze (of een andere natuurlijk) aanraden??

Bijdrager
    Hans de Bijl

fotoquelle heeft net een osx programma ontwikkeld. Kun je offline werken en daarna bestellen. Werkt met iPhoto.

Groet
    Hans

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.