8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    chatsmit

Het onbestemd Discussie Topic

Heb serieus gezocht of er niet al een topic over bestond, niet gevonden.

Naar aanleiding van dit draadje open ik hier een discussie over uhm ja iets wat ik nog niet helemaal weet. Kan denk ik alle kanten op gaan. Ik zal alvast hier mee beginnen:

Trat op 27 september 2010
    chatsmit op 27 september 2010

Tratje, er zijn duuzenden gratis apps for android (of iOs) om gratis te sms-en. Ik zoek er 1tje die voor iedereen gratis is of in iedergeval zo veel mogelijk gebruikt wordt door mensen in mijn contactlijst.

Leuk als je een gratis app tegen komt, alleen jammer als je afhankelijk bent van je mede gebruikers. Wat heb je aan een gratis SMS app als niemand het gebruikt?
    Een kennis van vroeg me een tijdjes geleden Textie te installeren op mijn iPhone: konden we gratis sms\’en. Alleen jammer dat niemand anders het gebruikt en al voor WhatsApp heeft gekozen. Probleem van de gratis serices is toch wel de servers die zijn gebruiken: meestal ruk en zoiets valt op staat met \’of het wel werkt\’ en hoe lang het duurt eer je bericht aan komt.
    WhatsApp koste €0,79 cent en iedereen die ik ken gebruikt het om gratis te sms\’en. Als ik een geek was zou ik om dingen uit te proberen, zo\’n gratis app gaan verkiezen. Maar ik wil gewoon dat het werkt en dat ik met veel kennissen kan sms\’en. Waarom zou ik zo moeilijk gaan doen voor €0,79? Alleen een nerd zou daar over vallen. Wie zou er met z\’n reine verstand die €0,79 als obstakel zien als iedereen die app gebruikt en jij ook een SMS-app zoekt?

Ik zoek niet specifiek zo’n app, het zou alleen mooi zijn als -zoals je zelf ook aangeeft- iedereen dezelfde app zou gebruiken. En ik denk dat je er flink naast zit als je denkt dat alleen geeks of nerds niet willen betalen voor een goede app. En ja, als iedereen die app zou gebruiken zou zelfs ik 79 cent of meer betalen voor die app. Maar in mijn geval is dat niet zo. Sterker nog, er kwam automatisch maar 1 persoon in mijn lijstje die WhatsApp gebruikt, en toevallig is dat al 2x minder dan pingChat in mijn geval:-) En desondanks denk ik dat er genoeg mensen zijn met rein verstand die in zo’n situatie niet 79 cent willen betalen.

Bijdrager
    Dagaloni

Dus waar moeten we over discussiëren? Over een oplossing voor een app waarmee iedereen gratis kan smsen?

Bijdrager
    trabant

het zou alleen mooi zijn als iedereen dezelfde app zou gebruiken.

Ooit dacht men in de DDR dat het wel mooi zou zijn als iedereen in dezelfde auto zou rijden, daar een decennium op zou wachten en er een godsvermogen voor zou betalen.

Voilà: off-topic!

Bijdrager
    Dagaloni

Het zou leuk zijn als er 1 soort server (edit: protocol) wordt gebruikt maar verschillende apps ervoor. Kan iedereen zijn eigen ingeving eraan geven.

Bijdrager
    chatsmit

off topic kan met zo’n titel als deze niet, toch?

@Dagaloni, wat mij betreft een goed onderwerp inderdaad, maar ik heb geen idee, wat je wil haha
    Toevoeging na het lezen van bovenstaand bericht: Die moet je ff uitleggen aub?

Moderator
    Poezenbeest

Een server, een protocol en dat graag open source…

Ik kan me wel wat voorstellen… het succes van Ping ligt niet zozeer aan het aantal verkochte Blackberry’s, maar eerder andersom. SMS is niet populair geworden omdat de telefoonmaatschappijen het zo graag wilde, het kost hen nauwelijks iets. Het was er gewoon.

Doe mij maar gewoon zoiets als AIM of MSn, waarbij je gewoon functies hebt en wat iedereen kan gebruiken. Aan de andere kant is het wel lekker rustig op mijn computer sinds ik MSN uit heb staan en ik communiceer met iChat, Skype en Twitter…

Overigens geef ik Skype de meeste kans, als ze maar eens wat aan de chat-functie doen.

Bijdrager
    Dagaloni

@Dagaloni, wat mij betreft een goed onderwerp inderdaad, maar ik heb geen idee, wat je wil haha
    Toevoeging na het lezen van bovenstaand bericht: Die moet je ff uitleggen aub?

Komt heel vaag over maar wat bedoel je precies?:razz:

Bijdrager
    chatsmit

Nou, toen ik het bericht typte, stond jouw bericht (dat er vlak boven staat) er nog niet en las ik je bericht pas na het posten. Dus die ‘toevoeging na het lezen’ gaat over jouw laatste bericht

Het zou leuk zijn als er 1 soort server (edit: protocol) wordt gebruikt maar verschillende apps ervoor. Kan iedereen zijn eigen ingeving eraan geven.

Dus hoe dan ook het blijft wazig:-) Maar door jouw edit toevoeging die er later ook weer bij kwam, begrijp ik ondertussen wat je bedoelt…:confused:

@zerk, skype en anders gmail/chat/google geef ik de meeste kans

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.