30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 55)
  • Q:
    Bijdrager
    Ketsjap

het nut van iChat

Ben ik de enige die het zo jammer vind dat, wanneer je op de keynote van WWDC ziet wat iChat allemaal kan, dat wij dat hier allemaal niet kunnen?

Ik vind iChat an sich een geweldige IM client, maar gebruikt iemand buiten de VS dat programma ook? Ik ken alvast niemand die het gebruikt.

Zeer jammer dat een van dé features van Leopard in Europa volledig nutteloos blijkt :(

Moderator
    unSOUND
    ”Ketsjap”

Ik ken alvast niemand die het gebruikt.

Dan ga je gewoon met de verkeerde mensen om…

Veel Maccers gebruiken iChat, en doen MSN “erbij” voor de hotmail-slaafjes.

Bijdrager
    PietjePuk

Tjah das wel waar natuurlijk, blijft het feit dat ikzelf bvb maar 2 mensen/vrienden heb met een Mac…

Bijdrager
    Dallaz

ik gebruik ichat elke dag, maar mijn buddy lijst is veeeeeeeeel korter dan die van men msn
    ik hoop dat de volgende release support voor msn zal bevatten *crosses fingers*

Bijdrager
    Sachin

Voor ons is het inderdaad (bijna) nutteloos. Helaas is er nog MSN integratie.

Bijdrager
    NewToMac

mee eens, Niemand van mij vrienden heeft een Mac:( met wie moet ik dan ichatten? Zonde van de isight

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Er komt vast een driver om iSight te gebruiken met MSN.

Wel jammer. Ik gebruik iChat helemaal nooit. Zonde

Bijdrager
    HSL

gelukkig hebben bijna al mijn vrienden een mac.

Bijdrager
    Sachin
    ”Cosm0politan”

Er komt vast een driver om iSight te gebruiken met MSN.

Wel jammer. Ik gebruik iChat helemaal nooit. Zonde

Neen er komt geen “driver”, dit is ook niet nodig. Microsoft moet gewoon ondersteuning hiervoor inbouwen in hun software!

Bijdrager
    Sachin

Mercury Messenger zou de iSight (en andere cams) ondersteunen! Zo kan je wel MSN video chat gebruiken volgens hun website.

Bijdrager
    lemmenspieter

Via skype is het wel mogelijk om te chatten met video :D

Bijdrager
    Sachin

Yahoo! Messenger (nu nog in Beta) zal binnenkort MSN ondersteuning bieden. Via het Yahoo netwerk is video chat met iSight alleszins mogelijk. Ik vraag me nu af of Yahoo! Messenger in de toekomst ook de webcam zal ondersteunen tijdens het chatten met MSN vrienden?

Meer info zie:
    * Artikel op MacOSX.nl
    * Draadje op MacOSX.nl

Bijdrager
    chonazz

Ging het er niet eerst om dat het jammer is dat je met iChat niet veel kan doen, omdat in Europa vooral msn gebruikt word? Tuurlijk zijn er alternatieven om wel te cammen met msn vrienden.. Maar daar ging het topic niet over, want dan zit je nog steeds met een ander, meestal veel minder, programma!

Ik hoop ook op msn integratie in ichat, en dan inneens op een goeie manier! Alles wat je met ichat gebruikers kan, ook met msn gebruikers, maar dat is nog een heel eind weg vrees ik!

Jonas

Bijdrager
    Ketsjap

Inderdaad chonazz, het ging over het (on)nut van iChat als programma, niet over de webcam-mogelijkheden, daar bestaan al draadjes genoeg over…

”unSOUND”
    ”Ketsjap”

Ik ken alvast niemand die het gebruikt.

Dan ga je gewoon met de verkeerde mensen om…

Veel Maccers gebruiken iChat, en doen MSN “erbij” voor de hotmail-slaafjes.

Ik kies mijn vrienden niet aan de hand van hun computer, dankjewel :? Ik heb 2 vrienden met een mac, die ik dan nog zelf heb overtuigd om te switchen:)

Het merendeel blijft echter Windows- en dus MSNgebruiker. En die mooie app iChat, die elke keer beter wordt, ligt hier virtueel te bestoffen. Zonde zeg. Ik denk dat MSN integratie de enige manier is om het programma in Europa bestaansrecht te geven.

Bijdrager
    Napsju

Het is allemaal wel leuk hoor, zo’n keynote met iChat, maar waarom laat je je gek maken voor iets wat pas in 2007 uit komt en nog lang niet af is? Kijk eens anar meer Leopard screenshots en zie dat het nog nouwelijks is wat het wezen moet.

Bovendien is iChat zoals het nu is niet veel meer dan Adium met een iets ‘geliktere’ interface. Webcammen is daarintegen met iChat wel érg leuk (voor 4 keer :P), als het al werkt. Steeds meer mensen stappen over op de Intel-macs, veel met geintegreerde iSight. Allemaal erg leuk, maar als velen niet weten hoe ze een NAT router moeten configureren, zit een videochat er ook niet in.

*Napsju heeft sinds gister een MacBook en heeft ondervonden dar videochatten met lang niet iedereen lukt.

Bijdrager
    F e r o x

Zijn ze eigenlijk wel van plan om msn integratie in iChat te steken? Misschien kan Europa hun een worst wezen, maar het is wel jammer dat ze dan zoveel energie in het programma steken (zie WWDC). Ik hoop dat het er toch dringend komt, het is een prachtprogramma, en momenteel bestaat er geen (degelijk) msn-client …

Bijdrager
    Sebdude

Ik denk dat iChat een prima programma is, maar gewoon omdat meeste nederlands een pc gebruiken, en dus automatisch msn. Ik gebruikt vroeger daar voor icq, toen aim, en daarna pas msn.. ICQ stelt volgens mij ook niks meer voor, is wel jammer. Ik heb recent een iSight gekocht, en het is me tot zo ver drie keer gelukt om te IChatten met iSight.. Jammer genoeg hebben al mijn vrienden pcs… slechte keuzen, dus zit er niet echt in om veel te gaan iChatten.. Ik heb trouwens nog nooit z’n 4 way chat geprobeerd, iemand daar ervaring mee?

Bijdrager
    GIJay

Ik heb een superlange iChat lijst en ik moet van msn niet veel meer weten.

Daarbij moeten ze maar aim installeren als het nodig is om mij te bereiken, en anders gebruiken ze hun telefoon maar.

Bijdrager
    Jello

Mensen ( iChat gebruikers en weinig iChat gebruikers), kom elke avond rond 8-9uur maar af naar de chatgroep ‘Macgroep’,

Tiger: [command] + G => ‘Macgroep’
    Panther: [command] + [shift] + G => ‘Macgroep’.

Een grote aanrader is het op Donderdag en zondagavond, want dan bezorgt ‘StudioRadioLexy’ je een hemelse avond muziek. Soms is het café ‘Den Duvel’ open voor lekkere versnappering en verfrissing.

Dus mensen, kom heus eens af ’s avonds, wees niet bang als er niemand is en blijf dan maar mooi zitten. De sfeer is er goed (beter dan hier) en see you then…

Bijdrager
    Jello
    ”F

Zijn ze eigenlijk wel van plan om msn integratie in iChat te steken? Misschien kan Europa hun een worst wezen, maar het is wel jammer dat ze dan zoveel energie in het programma steken (zie WWDC). Ik hoop dat het er toch dringend komt, het is een prachtprogramma, en momenteel bestaat er geen (degelijk) msn-client …

al gehoord van ‘Jabber’ in iChat? daarmee kan je je met je msn-vriendjes chatte via iChat, just Google for it.

Bijdrager
    Bezierman
    ”Jello”

al gehoord van ‘Jabber’ in iChat? daarmee kan je je met je msn-vriendjes chatte via iChat, just Google for it.

Dat werkt lekker. (ahum) Ik heb het ook eens geinstalleerd, maar wat een gedoe. Volgens mij heb je dan nog steeds geen video-chat.

Bijdrager
    AppleMies

Misschien ben ik wel dom maar ik begrijp dat Jabber gedoe nog steeds niet. Ik heb nu mijn Jabber account geconfigureerd maar zie ik nu ook mijn MSN buddies in de iChat buddy-list? Of moeten de MSN buddies ook eerst een Jabber account aanmaken?

Bijdrager
    Mattheus

Ik raad vrienden en kennissen gewoon aan om AIM te nemen. Dan kunnen/mogen ze ook met mij chatten.. ik via iChat (videochat werkt ook) en zij via iets anders…

Bijdrager
    bhaenraets

Hartstikke leuk allemaal, maar feit blijft dat iChat zonder MSN integratie voor de meeste gebruikers niet veel waarde heeft. 98% van de wereld gebruikt nu eenmaal Windows, en Windowsgebruikers gebruiken MSN om te chatten. Ik verwacht van Apple gewoon een iChat die naadloos integreert met MSN, inclusief gebruik van iSight.

Bijdrager
    svan

Het Jabber verhaal heb ik ook eens uitgeprobeerd, maar heeft als resultaat dat iedereen in je MSN lijst jou opnieuw moet accepteren in zijn/haar lijst. Beetje onhandig, maar het werkt wel.

:sotp:

Uiteindelijk is het natuurlijk niet echt een opgave een AIM-account aan te maken… ik Skype ook maar met een beperkt aantal mensen. Maar de ts heeft wel gelijk; er is enorm potentieel in Europa, en dat wordt niet benut door Apple.

Bijdrager
    MacBeer

Mensen met een Intel Mac: BootCamp 1.1 is te downloaden (zie elders op dit forum) en deze versie heeft iSight-ondersteuning. Je zou dus gewoon met je iSight met de MSN Messenger van Windows moeten kunnen videochatten.
    Het is nog steeds behelpen ja. Als MSN met video zo ontzettend belangrijk voor je is dan moet je het op deze manier doen.

Bijdrager
    Lexis

http://www.applechat.info <– Hier staat meer info over videochats. Zelf heb ik er niet echt veel aan gehad, want het gaat meer over de mogelijkheden van iSight.

Wat ik namelijk helemaal te gek zou vinden, is of:
    Met de logitech (usb) cam die ik hier heb staan (Logitech Quickcam chat) via Msn videochats doen.
    Of: Met de Logitech Quickcam chat via iChat, met msn ondersteuning, chats doen…
    Kan de eerste optie met mercury? Of ondersteunt mijn computer helemaal geen Logitech quickcam?

Bijdrager
    joffrie

In het begin heb ik geprobeerd om via al de voorgeschreven omwegen iChat te gebruiken met mijn hotmail adres. Het was gewoon hopeloos, trouwens er zijn misschien 1 of 2 mensen in mijn vriendenkring die een Mac, zodus.

En dan heb ik een tijd “msn for mac” gebruikt. Maar sinds enkele maanden ben ik gewoon overgeschakeld op Adium.
    Het is eigelijk gewoon veel beter, en het ziet er ook zoveel beter uit.
    En je kan hem gewoon volledig naar je hand zetten. Je kan echt alles aanpassen.

De topic gaat inderdaad eigelijk over iChat. Maar aangezien dat gewoon niet naar behoren macheert. En je wil “uit principe” ofzo geen msn gebruiken, weet ik veel.
    Raad ik iedereen Adium aan. :sealed:

Bijdrager
    Freek.

LOL, ik heb helemaal niemand waarmee ik zou kunnen of msn’en. Dan maar geen chat.
    En… reur, de meeste virtuele vrinden hebben dan weer iChat. Anders zou het ook geen ‘V’-vrinden zijn :lol:

Inactief
    Anoniem

Er is ook een website waar je ichat vriendjes kunt zoeken. Je selectecteer ze op profiel etc en kunt ze op deze manier toevoegen. (als je echt mensen in lijst wilt hebben is dit je laatste hoop) http://dotmac.info/chat/people

Er is nog ergens een website, maar die is uit mijn geheugen verdwenen of zweeft nog ergens rond. Zodra ik m weet, laat ik het je weten! :wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 55)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.