5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    DotDos

Het maken van een calculator voor een website

hallo

Ben voor een klant aan het uitzoeken hoe ik het beste een calculator kan maken voor hun site, zij hebben de sheet in excel al helemaal klaar en kunnen het mij in ieder gewenst bestand sturen, nu ben ik enigszins thuis in Muse, maar kan ik het hier wel in maken, of moet ik eerst in Edge of Animate iets maken.

groet DD

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Zal eerst eens uitzoeken of je daar echt een rekentool voor kan maken.
    excel is met formules. En veel kan je afhankelijk maken van andere cellen.
    Maar die moet je ook in javescript of in php of asp.net kunnen maken. Dat gebeurd niet met html of css.

En als het kan, hoe geavanceerd is het ? Of kan jouw excel sheet voldoen aan de enorme eisen.
    Hoeveel tijd ben je er mee kwijt ?
    Is het niet handiger om extern iemand in te huren die iets kan maken voor je (solid and future ready).
    Ben je zelf paar dagen bezig. (30 x 8 x 5 = 1200 euro) of weken of is een expert een dag bezig.(70 x 8 uur = 580 euro)
    Inplaats van “wat in elkaar” gezet. En als ze wat willen veranderen in formule, kan het niet of ….

En dat laatste bedoel ik met alle respect.
    Er is nog steeds een verschil tussen genereren van website of formulier en het echte programmeer werk.
    Dat zie je vooral in het design, en de logica (waar staat totaal bedrag, knop verzenden offerte aanvragen, of meer informatie etc etc)

Bijdrager
    mtooster

Dat zal inderdaad geprogrammeerd moeten worden.
    Kan in JavaScript (client-side) of php/asp/python/Perl/Ruby/whatever (server-side)

Hoe moeilijk dat is en hoeveel tijd dat kost is helemaal afhankelijk van de benodigde functionaliteit.
    (Hoe complex is de berekening. Moet de invoer en de resultaten opgeslagen kunnen worden, moet de berekening makkelijk door de website beheerder aangepast kunnen worden.)

Bijdrager
    DotDos

bedankt voor jullie reacties, mtooster: het moet inderdaad aangepast kunnen worden er wil nog wel eens een wisseling zijn van artikelen. ik denk dat ik nu al iets meer weet en ga nog even verder stoeien, bedankt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.