30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 72)
  • Q:
    Bijdrager
    Apollo

Het komt goed met de jeugd…

Terwijl ik dit typ, in mijn leslokaal, op mijn 15″ PowerBook, zit op 5 meter afstand een leerlinge met een 12″ Powerbook …
    Mooi moment hoor [pinkt traantje weg].
    Het leuke is dat ze ook hier op het forum rondhangt:D
    Links en rechts duiken er ook allemaal iPodjes op en steeds vaker hoor ik mensen zeggen dat ze thuis wel eens wat doen op de Mac van pa of ma. Zie je wel dat ze normen en waarden hebben:wink:

Bijdrager
    trabant

Dan horen zij in een ander cohort dan die waar hier over geklaagd wordt.

Bijdrager
    michelvdb

Fok, die EU commissarissen krijgen de kolder in het hoofd.
    Wat een regelneven! Net zo erg als de Vlaamse Regering.

Moeten die kleuters dan met een geluidsdemper op hun mond lopen?
    Kolère, zeg!:evil:

Bijdrager
    nma
    ”Apollo”

Links en rechts duiken er ook allemaal iPodjes op en steeds vaker hoor ik mensen zeggen dat ze thuis wel eens wat doen op de Mac van pa of ma. Zie je wel dat ze normen en waarden hebben:wink:

En rijke pappa’s en mamma’s…..

Bijdrager
    Hobbes

Rijk?
    Zo rijk zijn wij niet hoor ik heb thuis wel nog nooit een PC gezien:D
    Alleen maar Mac hier:P
    Wij hebben 2 e-macs, 1 PB (oude), 1 iMac G5 20″

Bijdrager
    Apollo

Ook prachtig om te zien hoe dat in no time uit mondt in een normen-en-waardendiscussie.
    Kinderen schreeuwen tegenwoordig veel harder. Uhuh en dat leren ze helemaal uit zichzelf, zonder stimulans van buitenaf … of nee, het is een complot: die klotepeuters maken via een wereldwijd telepathisch netwerk afspraken met elkaar over het overschrijden van de Europese geluidsnorm en het ondermijnen van het ouderlijk gezag.

Wisten jullie dat kinderen eigenlijk al met 3 maanden volledig zindelijk zijn, maar gewoon nog dik 2 jaar hun luiertjes volpoepen en-piesen alleen maar om ouders tot wanhoop te drijven?
    Alle geheimen van het Geheime Telepathisch Peutergenootschap worden in een klap gewist op het moment dat ze op de basisschool achter een PC met Windows kruipen: er zit subliminale computercode in. Echt waar!
    Alleen als je Mac OSX gebruikt, blijf je gevrijwaard van deze hersenspoeling. Ik ben helaas op later leeftijd gedwongen een Wintelbak te gaan gebruiken anders had jullie nog veel meer kunnen vertellen:o

Bijdrager
    Van Cot

met de computerwinkels gaat het ook de goede kant op, ze vinden blijkbaar hun mini een prachtige computer en daarom is er op alle windows bakken die als demo staan een apple logo gespoten en heeft winXP een osX uiterlijk gekregen.

Wat ze voor de rest gedaan hebben op die windowsbakken zou ik niet weten, ik ben achter de mini gaan zitten, het regende toch te hard om er met de fiets door te rijden (en dat vond ik niet erg met een mini in de buurt:P )

Bijdrager
    Green

Ook bij mij op school zie je steeds meer de welbekende iPod oordopjes.
    Heel veel mensen hebben de mini, maar ook de shuffle neemt zijn opmars op de scholen.

Ziet er een stuk beter uit dan al die Packard Bell dingen

Bijdrager
    MacBeer
    ”Apollo”

Terwijl ik dit typ, in mijn leslokaal, op mijn 15″ PowerBook, zit op 5 meter afstand een leerlinge met een 12″ Powerbook …
    Mooi moment hoor [pinkt traantje weg].
    Het leuke is dat ze ook hier op het forum rondhangt:D

Whahaha…

“HEY…….. OPLETTEN anders ga je bij de dekaan een SLOTJE HALEN!”

Bijdrager
    Zweefvliegerke

eind dit schooljaar mag ik ’n nieuwe mac kiezen… 8) het zal zeker een i- of PowerBook zijn, maar ik weet nog niet welke… ik hoop dat er tegen dan een nieuwe revisie is uitgekomen… (ik hoop op de iBook met een betere vid-kaart):)

jaja, het komt wel goed…;)

Bijdrager
    Van Cot
    ”Rick

Ook bij mij op school zie je steeds meer de welbekende iPod oordopjes.
    Heel veel mensen hebben de mini, maar ook de shuffle neemt zijn opmars op de scholen.

Ziet er een stuk beter uit dan al die Packard Bell dingen

die packard bell dingen zien er idd niet uit, mijne creative Muvo V200 heeft tenminste nog een apple-witte look. Ik wou de shuffle nemen omdat deze goedkoper was voor het aantal megabytes en een schrem heb ik ook niet nodig maar hij was veel te moeilijk te verkrijgen. De gewone ipod was een maandje langer sparen geweest, maar deze is absoluut niet geschikt om mee te nemen tijdens het mountainbiken.

Bijdrager
    iRik

bewerkt

Bijdrager
    diotav

Ik ben volgens mij de enigste op m’n huidige school met een Mac!
    Houden zo … het moet niet te populair worden! :P

Diotav

Bijdrager
    Larz

van het forum bij mij op school: iRamon, Hydro, GTAlien, WouterP en van meer mensen weet ik het niet

Bijdrager
    Zweefvliegerke

ik ken toch nog zeker 6 mensen uit mijn vriendenkring, dus ook ±mijn leeftijd (16-17 jaar) die ook met mac (apple) zijn opgegroeid…

en op dit forum lopen (lees: hangen ;)) er ook wel heel wat rond… hoe zou dat nu toch komen? :innocent:

Bijdrager
    macpro

Apollo, je bent een goede leermeester! :lol:

Bijdrager
    I-think

wel fijn dat je bij jou als leerling met je powerbook mag werken. Ik mag het alleen als ik het vraag,maar soms zijn ze volgens mij gewoon jaloers en dan zeggen ze nee……….:cry:
    Er moeten trouwens in scholen ook heel snel even toegankelijke draadloze netwerken worden opgezet.
    Moet nu steeds inhacken(lees: vraag gewoon het wachtwoord van de decaan en hij geeft het je en floeps,je zit erin)en kan dan pas internetten.
    Maar op school ken ik nog geen medenotgeloten, helaas. Kinderen op school denken dat mac alleeen voor ontwerpers is en zo. Een meisje uit mijn klas had het erover dat ze een ibook had, even doorvragen en ik wist het zeker: niet dus. Ze had volgens haar windows XP, bleh!!

Ze had gewoon een witte laptop met apple sticker,hoe kansloos!
    Ik hoop dat alle boeken nog eens gewoon in computer vorm beschikbaar komen die je als gewone consument kan kopen. Dan zou ik echt dag en nacht achter mijn powerbook zitten en ook eens overwegen om net als me pa UMTS te nemen. Jammer genoeg zie ik dit nog niet zo snel gebeuren:(

Bijdrager
    inberlin

@ithink : zet je pa op wimax en confiskeer zijn umts!:P

Bijdrager
    azt33
    ”I-think”

wel fijn dat je bij jou als leerling met je powerbook mag werken. Ik mag het alleen als ik het vraag,maar soms zijn ze volgens mij gewoon jaloers en dan zeggen ze nee……….:cry:
    Er moeten trouwens in scholen ook heel snel even toegankelijke draadloze netwerken worden opgezet.

Helemaal mee eens, er moet een WiFi-netwerk komen op scholen, heel handig voor saaie lessen:P

En het is zeker leuk om met een Powerbook je lessen te volgen. Het is alleen wel zo dat veel mede-leerlingen je dan raar gaan aankijken omdat je je laptop mee naar school neemt en er gebruik van maakt (je krijgt gelijk opmerkingen over hoe ‘verwend’ en ‘patserig’ je wel niet bent) :innocent: Daarom neem ik mijn PB niet zo snel mee naar school, alleen als ik het echt nodig heb. Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar op de universiteit is:)

Bijdrager
    I-think

@inberlin

Ik denk dat men pa zen werk dat niet goed zou vinden:wink:
    Maar dat WimaX word volgens mij wel erg cool en ik denk ook minder duur dus mss komt het er ooit nog eens van(froom:) ) maar Wifi op school s voor mij nu gewoon genoeg.

Bijdrager
    suicide

Als ik naar mezelf en mijn jeugd kijk is het ook goed gekomen…. dus dan moet dat voor mijn kinderen helemaal een eitje worden:)

Bijdrager
    danielpunt
    ”I-think”

@inberlin

Ik denk dat men pa zen werk dat niet goed zou vinden:wink:
    Maar dat WimaX word volgens mij wel erg cool en ik denk ook minder duur dus mss komt het er ooit nog eens van(froom:) ) maar Wifi op school s voor mij nu gewoon genoeg.

Heb jij WIFI op school?
    En je zit nog op de basisschool? Jeetje, het Grafisch Lyceum Rotterdam heeft dat niet eens.
    *baalt

Bijdrager
    Anna

Zeker, in mijn klas is er een meisje over omdat paps het windows gebeuren zat was. Nu is een ander bezig voor zijn powermac g5 en zitten er al geregeld mensen bij haar te lekkerbekken achter de imac van die vriendin. Dus wie weet. Ook zie je hier en daar al een ipod opduiken. In de stad hier zie je ze geregeld langslopen.
    Ik ga mezelf nu eens even flink in dwang houden en niet meer zoveel geld uitgeven aan niks en een powerbook 12″ kopen. Misschien worden er dan ook wat leeraren overtuigd.:P
    En dan komt er misschien wel wat leukers in het ict.

Bijdrager
    trabant
    ”Anna”

Misschien worden er dan ook wat leeraren overtuigd.:P
    En dan komt er misschien wel wat leukers in het ict.

Je gaat toch niet zittenblijven? Ik dacht dat je in je laatste jaar zat?

Bijdrager
    remcodb2

Zie wel eens wat power en ibooks rondlopen op school maar in dit studentenwoninggebeuren ben ik bij mijn weten de enige maccer :cry:

Bijdrager
    ifeelfine

Ik weet dat er hier op de Warande (Zeist) nog iemand met een iBook zit en op de uni heb ik laatst ook een iBook gezien, maar verder kom ik nog geen Books tegen in mijn omgeving. Wel veel iPods. Tsjah, hype hè..

Bijdrager
    DonJoe

Ik heb een Ipod mini, en nog een paar mensen uit me klas. De sjuffel heb ik ook al eens zien langskomen. Maar vrijwel niemand werkt op de mac thuis, op school wel natuurlijk, hele lokalen vol ermee.

Bijdrager
    I-think

op school zouden wij officeel en netwerk hebben liggen van kabels maar een aardige systeembeheerder(die overigens de ballen van computers weet vind ik)heeft een WiFi netwerk neergelegd voor de mensen die een laptop lenen van school om die aan de beamer aan te sluiten en een presentatie te geven. En ook voor coordinatoren die de laptop overal in school gebruiken.
    Maar ze hebben er natuurlijk weer niks aan gedaan om het te beveiligen(alleen een simpel wachtwoord: geenwachtwoord. Echt waar,dat is het wachtwoord!!
    Nou en zo heb je dan onofficieel toch internet op school!
    Bij ons op school zie je nu ook best veel ipods maar nog steeds heeft de blokker butzooi mp3 speler de overhand. Wel jammer.
    Trouwens ,ze vinden Apple echt heel cool, maar ze vinden het eng om op iets anders over te gaan dan het oude vertroouwde windows. Ook vinden dat ze dan geen games meer kunnen spelen(maar ondertussen hebben ze wel een playstation//xbox of ninty).
    Maar iedereen loopt wel een beetje tw kwijlen van het appeltje:wink:
    En als ze zeggen dat je een patser bent ofzo, geef ze de powerbook even en nooit meer gezeur. Nou ja,alleen of ze er even op mogen!:P

Bijdrager
    nuts

Ik loop zelf, als docent, met een iBook en een iPod te zeulen door de school.
    Helaas is er nog (steeds) geen Apple PDA anders zou ik die waarschijnlijk ook gebruiken.

Een draadloos netwerk is helaas niet beschikbaar op onze locatie.

Bijdrager
    Jakke
    ”nuts”

Helaas is er nog (steeds) geen Apple PDA anders zou ik die waarschijnlijk ook gebruiken.

Nog even geduld, ik voel dat hij onderweg is:P

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 72)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.