10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

Het is 5 december 2013…

Zwarte Piet…..

Nee, andere discussie:
    Dat mijn MacPro (early 2008) deze datum plotseling aangeeft, betekent dat dat hij aan een nieuw batterijtje toe is?

Bijdrager
    sally

En wat heeft het eigenlijk voor consequenties; dat je systeem niet weet hoe laat het is.

Bijdrager
    sally

Oops.. het is al opgelost.. (unlock date time prefs) al begrijp ik het niet.

Bijdrager
    gipsman

1 computerjaar= 10 mensenjaren. (Eigen inschatting, maar wetenschappelijk onderbouwd)
    Jouw macpro is nu 80 jaar oud en zal soms vergeetachtig zijn.?

Bijdrager
    brabant

wetenschappelijk onderbouwd

Hier ben ik nu erg benieuwd naar. hihi

Bijdrager
    gipsman

@brabant
    Sorry, kan documentatie even niet vinden. Misschien straks, in de la, bij oma&opa.?

Bijdrager
    sally

Mijn hondje is nu 63 in mensen jaren, ik trouwens ook. Mijn hondje vergeet nooit iets.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    sally op 03 juni 2016

En wat heeft het eigenlijk voor consequenties; dat je systeem niet weet hoe laat het is.

Op zich weinig, want in principe maakt het voor de computer niks uit wat de datum van vandaag is. Het zal voornamelijk problemen opleveren bij het sorteren van dingen zoals bestanden en e-mails op datum: als je computer gisteren aangaf dat het 2 juni 2015 was maar vandaag dat het 5 december 2013 is, dan zul je bestanden die je vandaag gemaakt hebt waarschijnlijk niet boven- of onderaan het lijstje terug kunnen vinden. Mailtjes die je verstuurd worden ook verkeerd gesorteerd, en niet alleen bij jezelf maar ook bij de ontvanger. Voor de rest denk ik niet dat er echt veel mis zal gaan, of de datum moet wel heel erg verkeerd zijn (datums die wellicht problemen opleveren zouden kunnen zijn vóór 1970, na 19 januari 2038, vóór het jaar 1, na het jaar 9999, enz. maar zeker weten doe ik dat voor geen daarvan).

Bijdrager
    essiw

^er kunnen wel degelijk dingen mis gaan als je tijd verkeerd staat, programma’s en misschien ook wel het OS zelf kunnen vreemde dingen gaan doen, zoals crashen (ze starten niet) data wordt door elkaar gehaald e.d.

Wat dit overigens betekend is niet enkel dat je tijd verkeerd staat, maar ook andere dingen zijn afhankelijk van je interne batterij, je kan er opstart problemen mee krijgen, sommige settings worden niet onthouden, en je beeldscherm kan raar beginnen te doen. Ik zou dus zeggen, vervang dat batterijtje, ze kosten niks.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.