10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Het iPhone-kommetje op je vinger

Ik hoorde net op de radio ( 3FM ) een DJ spreken over een ‘iPhone-kommetje’ dat lijkt te ontslaan doordat de onderkant van je iPhone altijd rust op die ene bepaalde vinger wanneer je hem normaal in de hand houdt.

Raar.. dus je gaat stiekem toch even voelen op je pink ( zie afb. streepjes ) en dan kom je er achter dat tussen die twee kootjes van je vinger een iets dieper ‘gat’ blijkt te zitten dan aan de andere hand of bij andere vingers.
    Nu zit ik niet extreem vaak en lang met mijn iPhone in de hand maar toch.. ik was ongeveer 25 toen de smartphone op de markt kwam dus mijn vingers waren al vrij aardig vergroeid maar kinderen die vanaf hun 12de een iPhone krijgen en deze ook extreem veel gebruiken die zullen dit straks volgens mij nog veel erger en dieper hebben dan ik nu omdat hun vingers en nog aan het groeien zijn.

Misschien hebben mensen die over 100 jaar geboren worden wel geen pink meer maar groeit daar standaard een soort iPhone-stand. 😜

Bijdrager
    SunKeeper

Iets soortgelijks ontstaat ook door het bedienen van de muis.

Je wijsvinger (in dit voorbeeld rechterhand) staat iets gedraaid met de klok mee, gezien vanaf je arm naar je hand toe. Vergelijk je beide wijsvingers maar eens. Dit komt door het bedienen van het scrollwiel (‘vroeger’ was dat een wiel, bolletje in Apple-termen) indien je dat met je wijsvinger doet.

Als je het met je middelvinger hebt bediend heb je dit effect minder.

Bijdrager
    Niels

Dat ‘kommetje’ komt voort uit de normale botanatomie van je pink (kijk maar eens naar een plaatje van de botten van de hand). Veelvuldig gebruik van een iPhone kan ertoe leiden dat de bovenliggende spieren en pezen gaan ‘indeuken’ waardoor dit kommetje duidelijker voelbaar wordt.

Bijdrager
    Floris

Had ik al eerder opgezocht maar @NielsDam was mij voor:cry:

@NielsDam
    vCard
    Leeftijd:24
    Beroep:Student Geneeskunde ah dat verklaart alles… 😂

Inactief
    Anoniem
    Shmoo op 24 juni 2015

Misschien hebben mensen die over 100 jaar geboren worden wel geen pink meer maar groeit daar standaard een soort iPhone-stand. 😜

Ik denk niet dat de iPhone zoals we die vandaag kennen over honderd jaar nog bestaat, daarvoor gaan de ontwikkelingen veel te snel.

Bijdrager
    MrHammond

Vroegâh kreeg je een schrijfknobbeltje, bij mij is-ie nog steeds zichtbaar… Daar moest je toen gewoon niet over zeuren.

Bijdrager
    Shmoo

Veelvuldig gebruik van een iPhone kan ertoe leiden dat de bovenliggende spieren en pezen gaan ‘indeuken’ waardoor dit kommetje duidelijker voelbaar wordt.

Dat zal het waarschijnlijk zijn ja.. Wel grappig dat je goed kunt voelen in welke hand je altijd je iPhone houdt.

Bijdrager
    Brombeer

Tegenwoordig hou je je iPhone toch aan de selfiestok vast?:roll:

Bijdrager
    SunKeeper

Daar zijn de meeste iPhones te klein voor.

Meestal wordt dat gedaan met die HTC/Samsung-vlaggenschepen. Waardoor weer een golfarm ontstaat.

Bijdrager
    Targaryen
    MrHammond op 24 juni 2015

Vroegâh kreeg je een schrijfknobbeltje, bij mij is-ie nog steeds zichtbaar… Daar moest je toen gewoon niet over zeuren.

Vroeger? Ik heb dat vandaag nog steeds op m’n middelvinger… Ik ben iemand die handgeschreven notities maakt in de les.:p

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.