17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    JosCiv

Het internet is een ramp!

Sorry jongens, ik heb het op verschillende forums geplaatst en niet vertaald… Ik reken op jullie goede Engels;)

Hi guys!

I have some really bad problems with my current internet…

First of all, we live in Belgium and have an internetinput from Telenet (an internetprovider). They give us around 200 mbps download speed (180 mbps if connected directly to the modem).
    This modem is connected to the Time capsule which is located in the basement where the office is also located. In the office you get around 170-180 mbps. Until this point everything goes well but then the problems start.
    The Time Capsule provides WiFi from its own of course but it can’t reach the other levels that well so what I’ve done to solve it is that I bought an Airport Extreme and placed it in my room (first floor so 2 levels above the Time capsule) with ‘bridgemode’ on. Now the download speed remains the same in the office, on the ground floor you have almost no signal and it varies between 10-20 mbps and on the first floor it varies between 30-40 mbps…

What we have already tried:

– Place the Time Capsule on the ground floor but that didn’t make a huge difference
    – Place a third router on the ground floor (so basement Time Capsule, ground floor Lynksis and first floor Airport Extreme) but this strangely ended up in a slower downloads speed then before. 20-30 mbps on the ground floor.
    – We bought a Devolo set (see links) but yet again this didn’t change very much…
    – We hired an expert in computers and a bit in Network but he didn’t manage to solve it.

I’m sorry for the complicated explanation but ask your questions if you want information etc.

Thanks in advance!

Josip

[URL=”http://www.mediamarkt.be/nl/product/_devolo-dlan-530-wi-fi-speciale-editie-9571–1482986.html”]http://www.mediamarkt.be/nl/product/_devolo-dlan-530-wi-fi-speciale-editie-9571–1482986.html[/URL]
    [URL=”https://en.wikipedia.org/wiki/AirPort_Extreme#3rd_generation”]https://en.wikipedia.org/wiki/AirPort_Extreme#3rd_generation[/URL]
    [URL=”https://en.wikipedia.org/wiki/AirPort_Time_Capsule”]https://en.wikipedia.org/wiki/AirPort_Time_Capsule[/URL] NOTE: 2ND Generation

Bijdrager
    KarelWillem

Kom op zeg. Beetje moeite doen mag wel hè?!:)

Bijdrager
    SunKeeper

Zijn die routers draadloos verbonden?

Zo ja, dat gaat niet werken als ik het zo lees. Blijkbaar zit je in een heel stevig gebouw waar dubbele gewapende betonnen vloeren in zitten en daar komt haast geen Wi-Fi doorheen.

Er is maar één oplossing en dat is op elke verdieping een router neerzetten en elke router bedraad verbinden met Cat5E-Ethernet-kabels.

Als ik het mis heb qua situatie, leg dan uit hoe het wel zit.

Bijdrager
    JosCiv

Ja dit klopt inderdaad!

Ik denk zelf niet dat dit het probleem is maar een moet een andere factor zijn dat ik over het hoofd zie. De reden waarom is omdat de routers tussen elkaar een goede (draadloze) verbinding hebben maar ze geven niet de juiste snelheid weer… Het signaal is meestal uitstekend maar de snelheid wordt niet doorgegeven.

Bedankt voor je interesse!

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen signaal ≠ snelheid.

Wat zitten er voor draadloze apparaten op het netwerk?

Als dat Macs zijn, houdt dan Option een keer ingedrukt terwijl je rechtsboven op het Wi-Fi-icoon klikt.
    Kijk goed wat er staat bij de volgende regeltjes:
    – RSSI
    – Ruis
    – Tx-snelheid
    – MCS-index

Vooral Ruis mag niet verder stijgen dan -80 (hoe dichter bij -100 hoe beter, alles onder -60 en sowieso onder -50 betekent haast geen doorvoer)
    RSSI is ideaal zo rond -50 en mag niet verder zakken, (richting -100) maar dat geeft vooral signaalsterkte tussen de antennes door en niet zo zeer verbindingssnelheid.

De laatste twee moeten zo hoog mogelijk zijn en in jouw geval moet Tx-snelheid minstens 300 bedragen en MCS-index 10 of hoger zijn.

Kijk maar wat je hebt voor waardes.

Geblokkeerd
    Anoniem
    JosCiv op 20 januari 2016

Sorry jongens, ik heb het op verschillende forums geplaatst en niet vertaald… Ik reken op jullie goede Engels;)

Op vele fora’s mag dit niet. En vind ook niet kunnen.
    Van forum is de bedoeling dat je door en met elkaar tot oplossing komt.
    Op een efficiënte manier.
    Nu doen misschien verschillende mensen dezelfde suggestie.
    En dus moeite en energie voor niks.

Pure egoïsme en kortzichtigheid.

Bijdrager
    SvS

Idd wat Meeuw zegt.
    Maar mochgt je door behulp van ander forum tot oplossing komen, dan moet je wel bij alle geplaatste dezelfde topics dé antwoord danwel oplossing plaatsen. Dan hebben we er allemaal wat aan. Thanks.

Bijdrager
    Arjan E.
    SunKeeper op 20 januari 2016

Zijn die routers draadloos verbonden?

Zo ja, dat gaat niet werken als ik het zo lees. Blijkbaar zit je in een heel stevig gebouw waar dubbele gewapende betonnen vloeren in zitten en daar komt haast geen Wi-Fi doorheen.

Er is maar één oplossing en dat is op elke verdieping een router neerzetten en elke router bedraad verbinden met Cat5E-Ethernet-kabels.

Als ik het mis heb qua situatie, leg dan uit hoe het wel zit.

Dit is exact waar het probleem zit, op draadloos internet heb je altijd snelheidsverlies, en hoe dikker je betonlaag(eventueel gewapend), hoe trager je snelheid doorkomt, je signaal wordt immers verstoord.

Is er een mogelijkheid om ze met een kabel te verbinden? Zo, ja probeer dat dan eens, en kijk of je het probleem dan nog hebt.

Je kunt de kabels eerst aansluiten zonder ze weg te werken, als dit je probleem oplost, dan kan je altijd nog besluiten de kabels netjes weg te werken.

Ben je niet handig met kabels trekken, dan zijn hier ook genoeg mensen voor te vinden via internet, heb ik zelf ook gedaan.

Heb hier op 3 verdiepingen probleemloos AC WiFi met superhoge snelheden, heb op 2 verdiepingen een AirPort extreme staan, en op 1 verdieping een time capsule (allen het laatste model).

Ik hoop dat je probleem hierdoor opgelost wordt.

Succes in ieder geval

Bijdrager
    IsSidha

We hired an expert in computers and a bit in Network but he didn’t manage to solve it.

oftewel.. je hebt iemand ingehuurd die er de ballen verstand van heeft..
    want die had wel gezegd om kabels te trekken wat je dan ook braaf gedaan zou hebben.. in zo’n omgeving routers draadloos met elkaar verbinden en dan top snelheden verwachten is simpelweg geheel kansloos:-x

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is zoiezo kansloos.

we doen allemaal aannames aan de hand van de tekst geschreven ts.
    En proberen hem te helpen met situatie die hij zelf niet begrijp of de nodige kennis heeft om het te begrijpen (met alle respect btw)

En de beste zet (weet niet of iedereen gelezen heeft maar hij heeft al soort van bekabeld) de devolo-dlan-530 set.
    Maarja er stoor het 1 en ander.
    En denk dat je verwachtingen ook iets te hoog zijn van wifi.

Weet je wie er naast je gewapend beton de grootste vijand is ? De buren. Ja je buren :).
    Maar dat had die zogenaamde expert wel verteld. of niet :)?

Ga nou niet als een hollander voor goedkoopste en huur niet iemand in die je ken van verjaardag en 2 tientjes betaal.
    Huur een Nederlands bedrijf in, die wel verstand heeft. En de expertise om hele gebeuren op te lossen.

of zorg dat je overal gewoon bekabeling heb, en een wifi spot voor je mobiel op de 2de verdieping die ingesteld staat op bereik en niet op snelheid (2,4ghz) (vanuitgaan dat je 3 verdiepingen heb(incl begane grond) en een kelder.)

Bijdrager
    computer space

1 woord:Sleuvenfrees

Bijdrager
    computer space

1 woord:Sleuvenfrees
    Geeft in Belgie van dat heerlijk knaloranje stof:)

Hierboven wijst iemand naar de buren. Grootste probleem daarbij zijn de FONS, de Ziggo Hotspots etc. Ongevraagde wifi netwerken dus.

Bijdrager
    IsSidha
    MEEUW op 21 januari 2016

of zorg dat je overal gewoon bekabeling heb, en een wifi spot voor je mobiel op de 2de verdieping die ingesteld staat op bereik en niet op snelheid (2,4ghz) (vanuitgaan dat je 3 verdiepingen heb(incl begane grond) en een kelder.)

Dit hoeft niet perse waar te zijn, hoewel de logica correct is.
    Bij ons thuis (ja, een gewoon huis) zorgde twee iPhones en twee iPads ervoor dat het hele netwerk compleet op z’n gat ging. Nadat de iPhones en iPads alleen nog maar op 5ghz verbinding maakte werkte alles weer prima. Het is zeer aannemelijk dat dit vooral te maken had met de data hongerige Facebook en soortgelijke apps.
    Dit is alweer enkele updates (2 jaar) geleden maar geeft toch te denken. Als je 10 mensen rond hebt lopen die allemaal om de 2 seconden Facebook, Whatsapp en Linkedin checken (automatisch) dan is dat toch zeker een aanslag op je WiFi.

Geblokkeerd
    Anoniem

@IsSidha Neem aan dat hij niet zo dom is en dat wel getest heeft.
    Dat is namelijk de basis, alles unpluggen, nas iphone ipad etc etc En dan wifi testen.
    Je test eerst ook de snelheid van auto op een test circuit en niet in de alpen met de sneeuw. DUH!?
    Wil u uw overbodige post verwijderen aub?!

Bijdrager
    JosCiv

Beste,

Aangezien ik er inderdaad niet zo veel vanaf weet vraag ik informatie aan mensen zoals jullie die hier wel dingen vanaf weten… Ik neem aan dat dit de bedoeling is @MEEUW? Het is voor mij dan ook een stuk gemakkelijker moest je gewoon zeggen wat ik kan doen ipv een gediplomeerde informaticus te bekritiseren en de rest van de mensen afkraken…

Verder ben ik geen grote fan van kabels trekken op elke verdieping maar als het echt niet anders kan wil ik het wel proberen. De reden waarom ik dit nog niet gedaan heb is puur voor het gemak van WiFi te hebben. We leven tenslotte in 2016:)

Ik heb ook een screenshot genomen van het WiFi-option menu . Alles lijkt normaal te zijn hier maar hou er rekening mee dat dit een computer is die naast de Airport Extreme staat en dus op de 1ste verdieping staat.

Bedankt voor de informatie tot nu toe

Geblokkeerd
    Anoniem

Niks opgeschoten in andere topics ?

Bijdrager
    SunKeeper

Ik ontdek dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Er stond ”aangekocht een AirPort Extreme” dus ik verwacht een AC-toren-model.

Ik zie nu echter dat het een derde generatie (model A1301) betreft (als dat wel klopt) en die is uit mid 2009.

Dus dan kan je wel vrolijk schrijven ”anno 2016 kan Wi-Fi toch wel” maar dat is een scheve opmerking als je Wi-Fi-technologie van vóór 2009 gebruikt. Verwacht daar dan geen ‘wonderen’ van die je wel van recente Wi-Fi-apparatuur kan verwachten.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.