19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    MacAanZee

Het Grote Wachten op de nieuwe iPhone…

Het Grote Wachten is begonnen…. Het wachten op je nieuwe iPhone…die velen van ons op vrijdagochtend 9 september, klokslag 9 uur besteld zullen hebben. Online of telefonisch. Bij Apple of provider. Of telefoonwinkel. Sommigen hebben intussen een iPhone op de kop kunnen tikken. Opgehaald of bezorgd gekregen, maar de meesten moeten nog wachten en het is volstrekt onbekend hoe lang….
    Er is iets raars aan de hand. Apple heeft altijd leveringsproblemen als er een nieuwe iPhone uitkomt. Sommigen zeggen ‘bewust gecreëerde schaarste’, maar waarom zou je bewust je klanten irriteren door een oplopende wachttijd. En nu lijkt het wel heel extreem.

Een Jet Black, die ‘in tien minuten’ zelfs bij de Apple Stores op ‘uitverkocht’ stond gemeld.Intussen worden wachttijden steeds verlengd bij alle leveranciers en providers en als ze eerlijk zijn, weet niemand wanneer de nieuwe iPhones worden geleverd. Toen ik mijn iPhone 7 Plus gitzwart 128 GB bestelde bij T-Mobile – Zakelijke afdeling, meteen vrijdagochtend vroeg 9 september, werd gezegd dat hij vrijdag 16 september geleverd zou worden. Toen ik niets hoorde, bleek dat er voor de allereerste ‘batch’ intussen een wachttijd van 2 tot 3 weken was.

Afgelopen vrijdag 23 september, twee weken nadat ik heb besteld, belde ik opnieuw met T-Mobile Zakelijk. De medewerker kon absoluut niet zeggen wanneer mijn iPhone zou komen. Sterker nog, hij verteld dat T-Mobile Nederland nog geen enkele iPhone had binnengekregen… En hij kon niet zeggen wanneer er iets door Apple geleverd zou worden. Bij alle andere providers soortgelijke taferelen. Mensen zoeken vertwijfeld waar ze wél een iPhone sneller kunnen bemachtigen, maar het lijkt nauwelijks te lukken. Een rare kwestie…

Wie wacht er ook? En waar? En waarop? En wie heeft er al wel een iPhone 7 (Plus), waar en welke?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door  MacAanZee.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door  MacAanZee. Reden: foto bijgeplaatst
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door  MacAanZee.

Bijdrager
    Joppie01

Zojuist mijn iPhone 7 plus mogen ophalen bij Vodafone. 9 september gereserveerd om 15:00 ’s middags.
    Ik mocht van de verkoper wel voor 120 euro aan accessoires uitzoeken omdat ik heb moeten wachten! (Dat is dan wel weer aardig)

Bijdrager
    MacAanZee

Idd erg aardig. Wat voor kleur en hoeveel opslag heeft je iPhone?

Bijdrager
    roosenton2

en hoe bevalt-ie?IKheb eigenlijk (behalve waterdicht,geen thuisknop meer en twee camera’s) nog niet zoveel “vooruitgang” t.o.v. de 6 ontdekt…………..We staan op het punt een nieuwe iphone te kopen maar of het nu echt wel de 7 moet worden?

Bijdrager
    Hyrax

iPhone 7 Plus, 128GB, Jet Black. Besteld bij de online Apple Store. Eerste minuut van de pre-orders meteen besteld, initiële leverdatum zou 26/9 zijn, maar een seconde later refreshte de pagina en was het 3/10. In mijn Apple Store bestelling staat nog steeds 3/10. Ben benieuwd.

Bijdrager
    Joppie01

Ik heb de 7 plus Jet Black 256GB genomen bij het verlengen van mijn toestel.
    Ik moet zeggen dat de camera wel echt stukken verbeterd is, ook de helderheid van het scherm is wel te zien.
    De rest ga ik vanavond maar eens uitvogelen. Ik hoorde wel dat ik een van de enige was met de Jet Black variant in de plus uitvoering..
    Levering is dus nog steeds een ramp bij Vodafone.

Bijdrager
    MacAanZee

Niet alleen bij Vodaphone, maar overal. Vooral de Jet Black is eigenlijk niet te krijgen. Maar alle andere kleuren intussen ook niet meer. Zeker niet met wat grotere opslag. Je hebt dus geluk Joppie, misschien omdat het 256GB is.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  MacAanZee.

Bijdrager
    Rini

Dit las ik vanmorgen op NU.nl

Hoewel veel varianten van de iPhone 7 moeilijk verkrijgbaar zijn in de winkel, heeft dat volgens Kuo niet per se te maken met een grotere vraag naar het nieuwe toestel. Volgens hem heeft Apple expres minder gitzwarte varianten gemaakt, omdat er minder winstmarge op die toestellen zit. Ook wordt de iPhone dit jaar in meer landen tegelijkertijd uitgebracht.

bron: Nu.nl

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Rini.

Bijdrager
    MacAanZee

Dat lijkt me dus echt onzin, zo’n reden. Er zijn vrijwel helemaal geen iPhones verkrijgbaar. Dan zou Apple bijna helemaal geen iPhones hebben gemaakt?
    Apple maakt nooit producten met te weinig winstmarge. Als je iets aan Apple kunt overlaten, dan is het wel die winstmarge. De wachttijden zijn maar bij benadering. Ze kunnen er geen pijl op trekken. Als één van de allergrootste providers van Nederland nog geen enkele iPhone geleverd heeft gekregen (en er zelf dus nog niet een heeft kunnen afleveren) dan is er echt wat mis.

Bijdrager
    diotav

Op 9 september zat ik klokslag 9 uur constant de website van KPN te refreshen om de pre-order maar te kunnen plaatsen. Dit was uiteindelijk om half 10 mogelijk. Ook daar was het idee “je zit bij de eerste batch”, maar ook hier op 16 september niets vernomen. Uiteindelijk heb ik afgelopen vrijdag mijn toestel ’s morgens maar gereserveerd bij de Apple Store op het Leidseplein. Scheelt mij ook nog eens ruim €500 over 2 jaar.

iPhone 7 Plus 256GB Black.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@macaanzee,

Uit de topic omschrijving, begreep ik dat het over de iPhone 10 ging (als die zo gaat heten, maar is wel te verwachten voor een 10 jarig jubileum toestel) want dat zou een toestel kunnen worden met echte vernieuwingen…

Bijdrager
    MacAanZee

@diotav: Ik denk dat je daar goed aan hebt gedaan. KPN is met zijn aanbetaling en hoger abonnementsprijs voor een iPhone 7 Plus 128GB al zijn 450 euro duurder dan bijvoorbeeld T-Mobile en anderen. Of je er sneller je iPhone door krijgt weet ik niet. Als Apple ‘m zelf ook nog niet heeft, lijkt er iets mis met de internationale aanvoer.

@joopjoopjoop: de volgende iPhone gaat echt niet iPhone 10 heten. Ik denk dat dat gewoon de iPhone 7s wordt, met verdere verbeteringen. Al die grote verhalen over een volledig nieuw model bij het 10-jarig bestaan van de iPhone zijn voorlopig alleen maar wishful thinking. Overigens ben ik niet met je eens wat betreft ‘echte’ verbeteringen en vernieuwingen. Alles was er veranderd en verbeterd kon worden is er verbeterd bij de iPhone 7, alleen het uiterlijke design niet of nauwelijks. “De nieuwe iPhone” is voor de meeste voorlopig nog de iPhone 7 (Plus) die ergens in de komende twee maanden geleverd wordt…

Bijdrager
    Odiebla

De 7 is voor zover ik kan zien goed leverbaar bij Apple zelf. Het lijkt vooral de 7+ die niet te krijgen is.

Bijdrager
    vuurvreter

Tsja, bij Coolbue is het ook niet anders, daar wordt ook niets geleverd.
    We wachten vrolijk verder.

Bijdrager
    Dennis

Ik heb een iPhone 7 Plus Mat Zwart 256gb, dit omdat ik een hekel heb aan krasjes en vlekken.
    Ik heb hem besteld via de apple store app, TIP: de apple store krijgt van elke ma t/m vr om 11:30 een levering iPhone’s in alle uitvoeringen dus kijk rond die tijd op de app en dan bij afhalen.
    Zolang je wilt laten leveren blijft hij gemiddeld op 4 weken staan.

Bijdrager
    TheLion01
    DennisDoll op 26 september 2016

Ik heb een iPhone 7 Plus Mat Zwart 256gb, dit omdat ik een hekel heb aan krasjes en vlekken.
    Ik heb hem besteld via de apple store app, TIP: de apple store krijgt van elke ma t/m vr om 11:30 een levering iPhone’s in alle uitvoeringen dus kijk rond die tijd op de app en dan bij afhalen.
    Zolang je wilt laten leveren blijft hij gemiddeld op 4 weken staan.

Thanks voor de tip! Weet je of dit toevallig ook voor Apple Watches geldt?

Bijdrager
    Dennis

Voor de watch geldt dat helaas nog niet, de focus ligt nu volledig op de iPhone’s

Bijdrager
    Hyrax

De status van mijn bestelling (iPhone 7 Plus Jet Black 128GB) is ondertussen geupdate naar verzending wordt voorbereid! Ziet er naar uit dat de beloofde datum van 3-7 oktober toch wordt gerealiseerd:)

Bijdrager
    064harry

Het is gewoon totaal uitverkocht…

Update:

Wooops… De 7Plus 256GB Black is er nog wel in alle 3 de Stores …

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  064harry.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.