20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Koning Frank

Het Grote Untethered Jailbreak iOS 5.1.1 Topic

Even wachten of direct updaten?

Bijdrager
    Afroman

Altijd wachten, binnen 3 dagen weet je of je kan updaten of niet.

Bijdrager
    Kdingo

ja ik ga even wachten met Absinthe 2.0 op mn iPhone 4S maar dit weekend weten we meer

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon gelijk updaten. Hoppa!

Beetje thrill-seeking moet mogen toch?!

Bijdrager
    madcat

Ach weinig “thrill-seeking” aan, het werkt prima op de iPhone 4S en iPad 2

Bijdrager
    Welloe

Na mijn jailbreak meldt het programma dat alles goed is verlopen, maar ik kan nergens Cydia o.i.d. vinden? Iemand met hetzelfde probleem?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, Cydia stond er al op voor deze jailbreak.
    En staat er nog steeds netjes.

Bijdrager
    madcat

al gezocht met spotlight?

anders even de settings resetten en nog eens proberen, heb het zelf trouwens met mijn settings gedaan, dat duurt wel even maar dan weet ik zeker dat er niks veranderd is

Bijdrager
    Welloe

Voor iedereen die de “Recovery completed. Unplug device and try again.”-error krijgt: klik!

Bijdrager
    Barabas2005

Bij mij hielp het door de iPhone te resetten in iTunes, zodat 5.1.1 weer geïnstalleerd werd. Blijkbaar werkt het niet als je de iPhone via WiFi naar 5.1.1 geüpdatet hebt.

Bijdrager
    Welloe

@Barabas2005 Bij mij was dat inderdaad ook zo. Nu je het zo zegt, denk ik ook dat de oorzaak daar ligt.

Bijdrager
    Pivni Pes

Was SSH niet het zwakke punt bij gejailbreakte toestellen?

Moderator
    unSOUND

Alleen als je én het standaard root-wachtwoord gebruikt, én een SSH client geïnstalleerd hebt.

Bijdrager
    Kdingo

Ik heb mn iPhone 4S geüpdatet via WiFi vanaf iOS 5.1 naar iOS 5.1.1
    geeft dat dus problemen? En omdat mn T-Mobile simkaart om een ontgrendelcode vraagt na elke reboot is het even slim om deze eruit te halen tijdens het Jailbreaken?

Bijdrager
    iep

Een ssh client geinstalleerd hebben doet overigens niets, die staan ook gewoon in de App Store. Denk aan iets als iSSH (prima client trouwens). Het gaat hier dan ook alleen om het hebben van een ssh server.

Het draaien van een ssh server is altijd een zwak punt omdat je machine (lees: iPhone) open staat voor de rest van de wereld wat login betreft. Als je het standaard wachtwoord gebruikt maak je het de ander wel heel erg gemakkelijk, met een eigen wachtwoord is dat weer afhankelijk van hoe sterk die is. Als je er Geheim1 van maakt is dat al net zo onveilig als het standaard wachtwoord. Aangezien je ssh op een iPhone verder ook niet altijd hoeft te gebruiken kun je ‘m net zo goed uitzetten. Scheelt ook weer onnodig gebruik van resources wat je weer een kleine stroombesparing oplevert. Er zijn voor unix/linux diverse tools die inspelen op het brute force aanvallen van ssh servers (wat ze o.a. doen is de verbinding bij een mislukte login vertragen). Als die ook in de jailbreak wereld aanwezig zijn is het aan te raden om die te installeren.

Kortom, ook voor een jailbreak gelden de normale veiligheidsmaatregelen die voor ieder andere ssh server gelden.

Bijdrager
    Kdingo

Even (eigenlijk heel dom) vraagje. Als je je iPhone hersteld na BV een jailbreak of een backup terug zet, worden dan de \”in app aankopen\” en de levels in een spel ook terug gezet, of kan je die weer opnieuw spelen en kopen?

Moderator
    unSOUND

In-app aankopen kun je in principe altijd terug halen, zelfs na een herstel zonder terugzetten van de backup. Hoe dat moet verschilt per App. Highscores zitten in de regel in de backup verwerkt, of in de GameCentre database.

Bijdrager
    Kdingo

even meden: iPhone 4S ging in een keer goed binnen een minuut met Absinthe zonder het content te verwijderen!

Bijdrager
    iPrincess

Ik heb het met Rocky Racoon gedaan, direct vanuit Cydia. Werkt allemaal naar behoren!

Bijdrager
    Exotic08

Heel apart… Ik had eerst een jailbreak op mijn iPhone 4S op 5.0.1. Ik had daarop o.a. noOTA badge geïnstalleerd en ook via iFile (/System/Library/CoreServices/SystemVersion.plist) de iOS versie veranderd naar 5.1 i.p.v. 5.0.1 zodat ik apps kon installeren/updaten die per se 5.1 vereisten.
    Ik heb vanmiddag tweemaal mijn telefoon hersteld en geüpdatet naar 5.1.1, maar nóg staat er een badge bij Instellingen… Net een jailbreak uitgevoerd en ik hoopte dat de iOS versie in iFile op een of andere manier nog op 5.0.1 zat, maar tevergeefs…

Dus ik zit nog steeds met die stomme badge, terwijl ik 5.1.1 draai. Bij Software-update via Instellingen zegt ie natuurlijk dat ik iOS 5.1.1 draai en dat de software up-to-date is.

Waarom heb ik nog steeds die badge? Met een jailbreak kan ik natuurlijk die badge weer gemakkelijk weghalen. Maar zonder jailbreak had ik die badge ook niet moeten hebben.

Help?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.