30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 3612)
  • Q:
    Bijdrager
    MrHammond

Het grote treintjes-topic

(Bijna) op verzoek van Zerk:)

Speciaal voor hem dan maar een locje om mee te beginnen:

Das Rhätische Krokodil, in het wild. Na deze foto hield de batterij van m’n fototoestel het voor gezien…

@WALL•E: de NS is nooit erg consequent geweest in het doorvoeren van technische veranderingen en huisstijlen. Veel treinen hebben dus met technische verschillen in verschillende huisstijlen rondgereden, zoals Mat ’54 mét en zonder 3e frontsein, zowel in het geel als in het groen. Ook opvallend: alle uitrustingen van de 1100’s: blauw zonder botsneus, blauw mét, geel/grijs zonder botsneus en mét, heeft allemaal door elkaar rondgereden:roll:

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Wouzje

Ook leuk voor diotav!

diotav
    So not amused .. #NS #ProRail
    diotav
    So not amused .. #NS #ProRail

Bijdrager
    MrHammond

Gelukkig hebben we die hier niet:P

’t Was voor mij ook even een angstig idee, toen ik de eerste keer met de Rhätische Bahn reisde en een overstaptijd van 2 minuten had voor een trein die maar één keer per dag rijdt. Maar alles was keurig op tijd, dus:wink:

Bijdrager
    Wouzje

Ik heb het ooit keer gehad in Italie gingen we vanaf gardameer naar milaan.. man die treinen staan gewoon scheef op de railsen afentoe…

Moderator
    Poezenbeest

Je vergeet de mint-groene uitvoering… Zonder botsneus en met het oude schild… Dit is de versie, die bij het Spoorwegmuseum staat.

Bijdrager
    trabant

Wouz, straks krijg je van alle vier de dikke katerpoten een pets!

”MrHammond”

heeft allemaal door elkaar rondgereden:roll:

Lijkt me toch iets dat alleen trein- en tramgekken opvalt, de gewone reiziger interesseert het vooral of de trein op tijd komt en of er een (schone) zitplaats voor hem is.

Maar op de eerste bladzijde van een treinendraadje hoort een link naar dit draadje van Zora.

Moderator
    Poezenbeest

Die treintjes van Zora doen het al een jaar niet meer. Toevallig las ik over een aanslag met serviesgoed op de Universiteit van Freiburg, waar de treintjes staan…

Bijdrager
    MrHammond
    ”Wouzje”

Ik heb het ooit keer gehad in Italie gingen we vanaf gardameer naar milaan.. man die treinen staan gewoon scheef op de railsen afentoe…

Trenitalia is ook een 3e-wereld-spoorwegmaatschappij… Daar hebben we zelfs hier in Zwitserland af en toe last van: CISAlpino (of: CisAlPanne, CessoAlpino ofzo:P )

@Zerk: ja, dat had de vrouw van de toenmalige NS directeur uitgezocht. Was alleen niet zo’n geweldige combinatie met de stoomlocomotieven die er toen nog rondreden…

Moderator
    Poezenbeest

Kwam laatst plaatjes tegen van de serie 1400 in Berlijns blauw… Ook leuk!

Bijdrager
    MrHammond

Lijkt wel een beetje op onze Re 4/4 IV ofwel: Re 420:

Bijdrager
    Daysleeper

Mooiste trein in my humble opinion: de ICE. Hier op de plek waar hij het mooist is: Köln.

Heerlijke trein om in te zitten en zijn strakke ontwerp doen me denken aan een slang. Vooral heerlijk zijn ook die blauwe hoofdkussentjes.

En nog een plaatje, al weet ik niet waar dit is.

Moderator
    Poezenbeest

Ik moet zeggen dat het comfort niet veel verschilt, maar ik vind deze lekkerder zitten…

Bijdrager
    MrHammond

De Eurostar? Ik vond ‘m niet zo geweldig, vooral krap. Gaf met het goedkope-touringcar-gevoel…

@Daysleeper: eens, geweldige trein:) Alleen de ICE-T op je 2e plaatje, da’s dan weer wat minder, die gaat helaas niet zo hard… Leuke foto trouwens, naast de Thalys.

Bijdrager
    MartijnW

Leuk, een treinen topic:D

Hoewel modere treinen best mooi zijn, vind ik de stoomlocs nog steeds het allermooist:D

Tsjoek Tsjoek! :mrgreen:

Moderator
    Poezenbeest

De eerste klasse in de Eurostar is beter te doen dan de eerste klasse in de ICE, maar dan heb ik het wel over de eerste ICE’s, ik heb er niet zo vaak in gezeten, volgens mij in 1999 nog wel eens in een ICE-3, maar dat was dan weer tweede klasse. De eerste klasse in de Thalys vond ik een tegenvaller… Daar dus liever tweede klasse, zeker in die dubbeldeks TGV’s…

Bijdrager
    Bolle1961

stoomlocs, of oude diesel treinen die zijn ook mooi
    dit rijd trouwens ook als een trein :D :D :D

Bijdrager
    Daysleeper

Ik weet niet welk type ICE’s er nu tussen Utrecht en Köln rijdt… maar ze bevallen me goed. :)

Bijdrager
    MartijnW

Zou heel goed een ICE 3 kunnen zijn. Zit in Utrecht op school, en zie daar regelmatig een ICE:D

Moderator
    Poezenbeest

ICE 3(M)…

Bijdrager
    MrHammond

Hmz, ‘k heb in de Eurostar alleen in de 2e klas gezeten, in de ICE wel een keer eerste klas, vlak voor het EK voetbal vorig jaar, was goedkoper dan 2e klas:P
    Het oude ICE interieur ken ik ook niet, de ICE 1 die hier in Zwitserland rondrijden zijn inmiddels allemaal vernieuwd.
    Van de TGV ken ik alleen maar het paarse interieur van de 2e klas van de POS, lelijke kleur, niet denderend maar ook niet slecht. Kwam er anderhalve week geleden achter dat de nieuwe boemeltjes van de BLS (de Lötschbergers) dus exact dezelfde stoelen als de TGV POS hebben, alleen in het donkerblauw:roll:

@MartijnW: stoomtreintjes, zeker leuk. Ook voor Daysleeper:

Bijdrager
    Daysleeper

Ah! De trein die vertrekt van perron 9 driekwart.:D

Het mag hier misschien niet helemaal in… maar het lijkt wel op een treintje.

De S-bahn in Köln:

De Düwag GT8-Stadtbahn in Düsseldorf. Meerdere malen in gezeten, veruit mijn favoriete Stadtbahn, en zelfs meerdere keren bewust gewacht tot dit type voorbij kwam. Komen uit de jaren ’60 en ze rijden nog steeds rond. In zo’n Stadtbahn waan je je even enkele decennia terug. :)

Ook leuk, de NF8U uit 2007:

En de NF10 Silberpfeil uit 2000, lekker lang en veel ruimte:

Sowieso een fantastisch vervoermiddel. U-bahn, S-bahn, Stadtbahn? Allemaal even gaaf. Inclusief de bijbehorende geur als je zo’n ondergronds station in stapt.:D

Bijdrager
    MartijnW

Deze vind ik toch ook niet verkeerd :o

Bijdrager
    Bor

Vandaag met de Spurt op en neer naar Gorinchem, heerlijke treinen met automatische omroepstem, overal stopcontacten, luxe stoelen, een glazen wand tussen de cabine en de machinist, instappen op perronhoogte… Allemaal dingen die wat mij betreft gewoon standaard zouden moeten zijn…

Bijdrager
    MrHammond

De S-Bahn is geweldig, geweldig concept, moeten ze ook maar snel in Nederland invoeren.

Trammetjes zijn ook een hobby van mij, het oudje op deze foto heb ik dit voorjaar nog even lekker opgepoetst:

Op de achtergrond overigens Zürich HB, een van de grootste stations van Europa!

En hoezo met een trein over tramrails en/of andersom een probleem? Tante Frieda rijdt al bijna 100 jaar bij mij door de straat:wink:

Moderator
    Poezenbeest

De nieuwe Sprinter heeft dat geloof ik ook allemaal…

Overigens ook eentje in een van de betere uitvoeringen (de mat ’54 zijn ook lievelingetjes van mij)

Bijdrager
    Bor

De S-bahn is geweldig ja, lijkt erg op de RandstadRail volgens mij. Hopelijk komt die er ook lekker snel…

Bijdrager
    MrHammond

Van de GTW’s ben ik niet zo kapot, tenminste, die in Zwitserland, ik heb nog niet in een Nederlandse gezeten… Hun luxere broertje, de FLIRT (alleen de naam al:roll: ) heeft toch heel wat meer karakter.
    De Hondekopjes doen mij vooral aan vroegere vakanties denken, we woonden in Limburg (schaamschaam) en daar zag je ze niet…

Moderator
    Poezenbeest

Trams zijn geen trientjes :x

Een mooie line-up…. vlnr: 1100-, 1200- (nog in oude schildering), 1300- en 1500-serie…

Bijdrager
    Bor

De Buffel vind ik ook leuk trouwens, ziet er vanbinnen alleen een beetje “Kom, laten we modern doen”-uit…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 3612)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.