11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    wietje

Welke Thunderbolt devices en is het de moeite?

Hier kan je alles kwijt over Thunderbolt.
    Zoals :
    -Wat vindt je van deze techniek?
    -Wanneer komt er een device uit met Thunderbolt?
    -Wanneer komen er HDD/SSD uit met Thunderbolt?
    -…

Veel plezier met dit topic!

Mvg,
    Wietje

Geblokkeerd
    Anoniem

mijn mb heeft geen thunderbolt

Bijdrager
    Koetjesreep

Wat is dit nou weer voor zinloze reactie van je Usain, hij vraagt naar merken, niet of jouw macbook dat ook heeft. Dat interesseert namelijk niemand zich.

Bijdrager
    Лукас

Er zijn nog niet echt Thunderbolt devices op ’t moment. Een centraal draadje met een wiki voor Thunderbolt devices lijkt me wel handig.

Bijdrager
    iep

@Koetjesreep: het enige zinloze is je eigen reactie omdat het nogal getuigt van weinig nadenken. Hoeveel Macs zijn er met een thunderbolt aansluiting? Niet veel: de MacBook Pro 2011 en de iMac 2011. De rest heeft het niet. Welke van de genoemden zou het meest vertegenwoordigd zijn? Juist, de Macs zonder thunderbolt. Kijken we naar de poll…staat daar een optie in dat je Mac geen thunderbolt heeft? Nee. Et voila. Is z’n reactie dus voor de verandering eens helemaal ontopic en zinnig.

Ik moet hetzelfde antwoord geven als Usain: nee ik koop geen thunderbolt apparatuur want mijn Macs doen daar niet aan. Ten tweede heb ik dat met een Mac Pro ook niet nodig omdat dit de enige Mac is die je wel met al die dingen kunt uitbreiden. Thunderbolt is er nou juist om dit ook naar al die andere Macs te brengen die dat dus niet kunnen.

Naast Pegasus en Lacie komen ook Promise en Canon met tb producten. Promise deze zomer nog, wanneer Canon dat doet ben ik nog niet tegengekomen, wel dat het op hun camera’s (waarschijnlijk de filmcamera’s ofzo, ik hoop ook wel op de dslrs want dan kun je lekker rap foto’s overzetten) komt te zitten.

Bijdrager
    CorMac

Heb net gelezen dat Canon het toe gaat passen in een aantal camera’s.
    Bron: hardware info

Bijdrager
    macoky

@iep aardig dat je iemand wilt steunen met jou reactie lukt dat helaas niet. De vraag is of je een thunderbolt hdd gaat kopen. Jou antwoord en dat van usain moet dan ook gewoon “nee” zijn. Waarom je het niet koopt is niet de vraag dus ook niet van belang. Je kunt er natuurlijk van alles bij betrekken maar soms is een simpel “nee” dus het juiste antwoord. En nu ff lachen: ik koop er een als ik ook een Mac heb met een thunderbolt aansluiting.

Natuurlijk kun je erover discussiëren of de uitkomst van deze poll waarde heeft op de manier hoe deze is opgesteld maar dat is dan een geheel ander onderwerp.

Bijdrager
    iep

Dan heb je de reactie dus niet goed gelezen. Dan wat duidelijker: het topic heeft als titel “Andere merken met thunderbolt?” waarvan al een centraal topic is dus dit topic hoort niet eens te bestaan. Kijken we naar de poll, die gaat ineens over het wel of niet kopen van een thunderbolt hdd/ssd. De poll behoort dus niet in dit topic of de topic behoort een andere titel te hebben. Als we dan verder naar de poll kijken lijkt het erop dat iemand wil weten of tb populair gaat worden of niet. Dan is het een hele grote misser als je de mensen die geen tb hebben er niet bij betrekt.

Het antwoord wat ik geef heeft betrekking op mijn situatie zonder TB wat heel anders is als mijn situatie met TB. Als ik een 2011 MBP zou hebben en een externe schijf willen hebben dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een TB schijf als de Lacie Little Big Disk. Waarom? Omdat juist die schijf zin heeft en ik een complete externe disk voor mijn vm’s kan reserveren. Mijn antwoord zou dus een ja zijn;)

Kortom, dit topic rammelt aan alle kanten en behoort om die reden ook gewoon een slotje te krijgen. Je kunt beter verder in het algemene thunderbolt topic: Centraal Thunderbolt Devices Topic. Diverse soorten polls zouden daar in de wiki kunnen passen.

Bijdrager
    wietje

Het centrale topic dat nog maar net is aangemaakt is na mijn topic aangemaakt!
    Ik wou een centraal topic aanmaken maar mocht niet!

Bijdrager
    iep

Er zit 3 uur tijdsverschil tussen dat topic en deze. Kennelijk was er toen jij het wilde aanmaken al toestemming verleent ofzo maar het kan ook miscommunicatiebinnen het mod-team zijn. Het best kun je het even aan een mod vragen. Wijzig wel even je titel want die klopt niet met de poll en de inhoud van je post.

Bijdrager
    wietje

ja oké maar de mod had een mail naar mij gestuurd dat er al genoeg centrale topic’s waren maar er waren er nog geen heb het zelf opgezocht.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    wietje

Welke Thunderbolt devices en is het de moeite?

Ik weet dat Lacie deze zomer met een Thunderbolt HDD/SSD gaat komen en Pegasus ook maar zijn er nog andere fabrikanten die met een Thunderbolt SDD/HDD gaan uitkomen dat nu al bekend is?

Vind je het de moeite om er een te kopen?

Alvast bedankt!

Mvg,
    Wietje

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.